[FOTO]Een jaar lang foto's, van compact naar spiegelreflex..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joysieee

[FOTO]Een jaar lang foto's, van compact naar spiegelreflex..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 14:48

Hoi! :D
Ik wil ook graag een jaar lang topic maken voor mijn foto's, omdat ik -al zeg ik het zelf- toch best aardig vooruit ben gegaan met fotograferen :')

Van januari en februari heb ik helaas geen foto's ivm een nieuwe computer :)
We beginnen in maart, ik gebruikte hier mijn kleine compactcamera, de Samsung WB150F.
Mijn foto's waren niet echt.... spetterend...
Afbeelding

Over naar april, nog steeds met mijn compactcamera.. :')
Afbeelding

En nu een overstap naar eind mei, onverwachts kwam ik ineens in het bezit van een spiegelreflexcamera. Een Canon eos 1000d met kitlens. Dit was een van mijn eerste foto's, op de autostand :o
Afbeelding

Ik las heel erg veel fototips, tutorials enzovoort, een beetje resultaat had dat wel. In juni fotografeerde ik niet meer in de autostand, maar op AV. :)
Daar kwamen dit soort plaatjes uit:
Afbeelding

In juli kocht ik eindelijk een nieuwe lens, want ik miste het zoombereik bij mijn kitlens.
Afbeelding

In augustus ging ik op bezoek bij een vriendin om wat foto's te maken :D
Afbeelding

'
September had heel erg veel leuke momenten!
Ik ben op bezoek geweest bij een vriendin voor foto's, heb op een oefencross gefotografeerd en had mijn allereerste fotoshoot bij iemand die ik niet kende :)
Ook zette ik toen een 'watermerk' op mijn foto's, wat eigenlijk nog helemaal niet nodig was/is :')
Ook fotografeerde ik vanaf toen in manual :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In oktober ging ik naar mijn allereerste fotomeeting, ik vond het superleuk en heb er ook wat mooie foto's gemaakt :D Er was wel megaveel zon en veel schaduwen, wat soms wat stoort in de foto's :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In november stond mijn paardenfotografie een beetje stil door het weer, maar toch wel één leuke foto van mijn fluffy shetje :D
Afbeelding

En dan nu als laatste een foto van december, gisteren gemaakt :D
Afbeelding

Hopelijk wordt 2015 een jaar met heel erg veel fotografie, er is nog zo veel te leren *\o/*
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 29-12-14 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

isawessels00

Re: Een jaar lang foto's, van compact naar spiegelreflex..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:59

zo he jij bent vooruit gegaan! de laatste paar zijn echt gaaf!

magda_90

Re: [FOTO]Een jaar lang foto's, van compact naar spiegelreflex..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:09

De laatste twee vind ik de mooiste van je topic. Mooi wat kilometers maken zo, kritisch zijn naar de achtergrond en naar het onderwerp (grassprietjes bij het bit weghalen bijvoorbeeld, timing van een springend spaar) en het komt vanzelf. :)

Joysieee

Re: [FOTO]Een jaar lang foto's, van compact naar spiegelreflex..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 22:26

Dankjulliewel! :)
Ik ben idd aan het experimenteren met klonen ed, misschien kun je het wel zien als je goed kijkt, bij de een na laatste foto heb ik een groene mond weggewerkt omdat paardjelief zo nodig moest eten :')
Ik hoop inderdaad zo door te gaan zoals de laatste twee, en die zijn dan ook het recentst :D