[FOTO] Canis Lupus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO] Canis Lupus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 15:06

Oftewel: WOOOOOLF!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Kleuren bewerkt, contrast flink bijgesteld en zo..., waren eerst hele erge bleekscheetfoto's zo door de ruit heen van het verblijf in Blijdorp. Ipv dat Blijdorp gewoon die smerige ruit verwijderd en vervangt door van die houten palen net als aan de andere zijde...? Zou heel wat schelen!)

Goof

Re: [FOTO] Canis Lupus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 16:21

Wow geduld.....

HD als het glas nou zo vuil is dat je er geen goede foto's doorheen kunt maken, doe het dan ook beter niet. Nu heb je foto's die scherpte missen en die door het bewerken heel uitgebeten worden. Daarbij het je lichaamsdelen afgesneden.
Probeer eens eerst eisen en een doel aan je foto's te stellen en dan pas te fotograferen in plaats van gewoon wat op de foto te zetten en ze daarna te bewerken om te kijken of het wat is. Draai het om.
Volgende keer ga je naar Blijdorp en stel je als doel:
- Ik wil met 3 goede foto's thuis komen
- Ik zet alle lichaamdelen van het dier erop, ik snijd dus niets af op de foto
- Ik zorg dat het dier interessant is, dus ogen open heeft
- Ik zorg dat ik er met de camera goed bij kan, zo niet maak ik geen foto
- Ik zorg dat mijn foto's scherp zijn, zo niet verwijder ik ze
Succes.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 09:20

Goof schreef:
Wow geduld.....

HD als het glas nou zo vuil is dat je er geen goede foto's doorheen kunt maken, doe het dan ook beter niet. Nu heb je foto's die scherpte missen en die door het bewerken heel uitgebeten worden. Daarbij het je lichaamsdelen afgesneden.
Probeer eens eerst eisen en een doel aan je foto's te stellen en dan pas te fotograferen in plaats van gewoon wat op de foto te zetten en ze daarna te bewerken om te kijken of het wat is. Draai het om.
Volgende keer ga je naar Blijdorp en stel je als doel:
- Ik wil met 3 goede foto's thuis komen
- Ik zet alle lichaamdelen van het dier erop, ik snijd dus niets af op de foto
- Ik zorg dat het dier interessant is, dus ogen open heeft
- Ik zorg dat ik er met de camera goed bij kan, zo niet maak ik geen foto
- Ik zorg dat mijn foto's scherp zijn, zo niet verwijder ik ze
Succes.

Wees blij dat ik nog een beetje de situatie heb kunnen redden door de kleuren up te scalen, ik had ook de orginele foto's kunnen posten hoor! Ieder fotografeert weer puur op zijn/haar eigen manier. NOBODY'S PERFECT!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:44

Als jij jouw fotograferen serieus neemt zou je zorgen dat je je foto's niet hoeft te 'redden' ;)
Dan zou je zorgen dat je foto's namelijk al goed zijn. Niet door glas, geen afgesneden lichaamsdelen en scherp.
Hele simpele tips om mee te beginnen, maar doe er vooral mee wat je wil.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:53

Altijd lastig he HD, om de wolven van Blijdorp op de foto te zetten? Als ik er ben loop ik meestal via die walibi's achterom - langs de educatie huisjes en dan is er een klein openingentje waar ze meestal liggen vlak voor het 'gaas'. Dan doe ik een beetje brutaal en zet ik 1 been over het balkje zodat ik wat naar voren kan leunen - de camera 'vergeet' dan dat het gaas er zit en zo komen er nog best knappe foto's uit! Misschien kan je dat eens proberen voor de volgende keer? Heb je ook geen last van dat stomme glas.

Foto 7 vind ik het gaafst! Zou bijna denken dat hij me komt opeten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:56

HD, kalm an zeg. Goof probeert alleen te helpen, daarvoor open je toch het topic op fotokunst?

Ik kan me overigens alleen maar aansluiten bij Goof. Wat voor camera heb je? Als je dit in je OP vermeld kan dat ook helpen om tips te ontvangen ;)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 14:09

Aan HD's profiel te lezen heeft hij een compactcameraatje. :j
Ik denk misschien dat het topic ook verkeerd staat? FK is echt om ook commentaar te krijgen op je foto's, dus dan zijn Goof's punten niet zo gek ;)
Citaat:
[FK] Fotokunst is bedoeld voor al je creatieve fotografie en fotobewerkingen. Door je werk hier te posten kunnen andere bokkers dit bekijken en tips of commentaar geven. Het is leuk als mensen reageren op jouw werk, maar ook is belangrijk dat je jezelf naar aanleiding van reacties verder kunt ontwikkelen en dat je leert om kritisch naar je eigen werk te kijken.