[FOTO] Aan alles zit een begin..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naoom_

[FOTO] Aan alles zit een begin..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 13:59

.. en een eind, maar daar zijn we nog lang niet!

Afgelopen jaar heb ik mij redelijk intensief bezig gehouden met fotografie. Het begon vorig jaar januari, toen we thuis een nestje pups kregen. Hier wilde ik graag mooie foto's van hebben/maken. Aangezien ik al eerder met de spiegelreflex van een vriendin had gefotografeerd werd het tijd dat we er thuis ook eentje kregen. Zo gezegd zo gedaan, na veel gedoe kwam de Canon 600D dan toch aan met de standaard kitlens.

1. Afbeelding

2. Nog een slachtoffer!

Hierna heb ik een kleine tussenstop gehad, ik was gestopt met school en ben door de weeks én in het weekend gaan werken.. daardoor bleef er weinig fototijd over.
Toen ik besloot het fotograferen toch weer op te pakken kon ik tijdelijk de Canon 75-300mm F/4-5.6 van een vriendin lenen.

3. FOTO

4. Afbeelding

Zoals jullie misschien wel kunnen zien ging het fotograferen van paarden me iets minder makkelijk af. :+
Hierna heb ik besloten om een eigen lens te kopen, de 55-250mm en hier fotografeer ik nog steeds mee.

De eerste keer uittesten.
5. Afbeelding

6. Eerste keer op het strand

Rijfoto's maken vond ik toen erg lastig en nog steeds is dat niet mijn sterkste punt.
7.Afbeelding

8. Portret foto's waren meer mijn ding

Hierna werd ik door een vriendin gevraagd of ik foto's wilde maken op een feest van de studentenvereniging waar zij bij zat. Omdat mijn stiefvader zelf dj is en wij hier een soort leuke combi van wilden maken (fotograaf aanbieden bij het feest) was dit een goede oefening voor mij. Sinds dat feest begon het fotograferen van mensen wel erg te kriebelen..

9. Afbeelding

Tussendoor werd ik via een kennis gevraagd of ik foto's wilde komen maken op een onderlinge wedstrijd.
Leuke reclame voor mijzelf en ik sponsorde ook de dagprijs; een gratis fotoshoot.
10. FOTO

En de winnares van de onderlinge wedstrijd tijdens de fotoshoot.
11. FOTO

Eindelijk was lightroom geïnstalleerd op mijn computer en kon ik daar dus mee aan de slag. Toen kwamen de échte foto's pas.
Inmiddels had ik ook een reflectiescherm aangeschaft. Na 10x filmpjes kijken kreeg ik hem eindelijk weer ingeklapt. :')

Fotomeeting in de Soesterduinen
12. Afbeelding

En ook de composities werden steeds beter.
13. FOTO

14. Afbeelding

Er werd een facebookpagina opgericht, ik kon natuurlijk niet achterblijven.. Bij de eerste 100 likes heb ik een actie gehouden en een vriendin van mijn schoonmoeder had die gewonnen. De gratis shoot werd kado gedaan aan haar zus die (jaja opgelet!) helemaal in Duitsland woonde. In het begin dacht ik; jemig, heb ik weer.. Lekker slim. Maar uiteindelijk hebben we er een uitje van gemaakt en was het een onwijs gezellige dag.

Ze hadden wel een heel apart 'huis'dier dat zich in hun weides had genesteld.
15. Afbeelding

Op deze foto ben ik zelf heel erg trots, haha.
Het was best lastig om twee mensen tegelijkertijd leuk op de foto te krijgen.
16. Afbeelding

Al regelmatig was ik bij fotomeetings geweest, als model en als fotograaf. Dus het werd tijd om een eigen fotomeeting te organiseren in Noordwijk.
17. De haflinger Simba

18. Prachtige Zorro met zijn lange manen

En natuurlijk Pentium :D
19. Afbeelding

De laatste echte fotoshoot tot nu toe, als toevoeging aan mijn portfolio.
De geweldige husky Cody, wat een schatje!

20. Afbeelding

Grrr, had ik die schaduw over zijn oog nu maar ter plekke gezien..
21. FOTO

21. Afbeelding

En tot slot ben ik voor het eerst met mijn stiefvader meegegaan naar een feest om foto's te maken.
22. FOTO

Het is jullie vast wel opgevallen dat ik dit jaar heel vaak van logo gewisseld heb en nog steeds doe. Begin 2015 wil ik een nieuwe website maken, momenteel gebruik ik nog een weebly, maar hier wil ik van af. Ook moet ik nog verzinnen wat qua logo mooier/beter staat, dus mochten jullie enige tips hebben zijn die van harte welkom.
Daarnaast wil ik me ook meer gaan richten op het fotograferen van mensen, samen met een vriendin (MUAH) staat op 2 januari de eerste fotoshoot gepland met een model.

Ik kan nog heel veel groeien en ben zeker van plan om dit te gaan doen. Je bent immers nooit uitgeleerd.
Ik hoop dat ik binnenkort ook een andere lens kan aanschaffen die mij wat meer mogelijkheden gaat bieden.

Bedankt voor het kijken en ik hoor graag wat jullie vinden! :D
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 17-12-14 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

wendy1987

Re: [FOTO] Aan alles zit een begin..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:35

Wauw, je bent mooi vooruit gegaan zeg! Nadat je in lightroom aan de gang bent gegaan is het verschil heel mooi te zien :) !

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:03

en wat ben ik blij dat je onze stoere binks nog op de foto hebt kunnen/willen zetten. betere timine hebben we ons niet kunnen wensen aangezien we paar weken later afscheid van hem hebben moeten nemen.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 17:08

Dankje wendy1987!

En inderdaad Ellen, gelukkig heb je mooie herinneringen aan hem. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:23

Je bent inderdaad enorm vooruit gegaan! Heel mooi om te zien. :j

isabellevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:26

Mooie vooruitgang! Die husky is prachtig!! <3

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:11

Ik zie goed verschil. Heel goed bezig. Ga vooral lekker door. :)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:38

Wow Naomi, jij bent flink vooruit gegaan zeg! In het begin zijn het echt nog kiekjes maar nu wel echte foto's! Heel goed gedaan!

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 16:49

Leuk om te horen! :D