[FOTO] Een jaar lang TB foto's!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rosslover

[FOTO] Een jaar lang TB foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 23:13

Hooii Bokkers :D

Dit jaar heb ik na twee jaar pas écht geleerd hoe ik met mijn camera moet omgaan, en hier wilde ik graag een overzicht van maken om te kijken hoe ver ik vooruit ben gegaan! Ik snap nog niet alles, en ik ben geen prof, daarom zijn tips uiteraard welkom. Ik heb een Canon eos 30D en sinds gisteren een Canon eos 1200d. Geen enkele foto is bewerkt, want ik heb geen idee hoe dat moet! :')

januari
In januari heb ik mijn camera vooral meegenomen naar mijn verzorgpony's, deze foto heb ik toen gemaakt van Eefje.

Afbeelding

februari
In deze maand heb ik helaas geen tijd gehad om foto's te maken door school.

maart
In maart heb ik foto's gemaakt van de ratjes van mijn zus.

Afbeelding

Afbeelding

april
Deze maand ben ik met een vriendin naar mijn verzorgpony's geweest en heb ik haar (tamron 70-300 volgensmij) lens even mogen lenen terwijl zij de pony's probeerde te vangen :') (uiteindelijk hebben we ze gewoon gevangen.

Afbeelding

Afbeelding

mei
Toen het lekker weer werd heb ik met een vriendin Ukkepuk geverfd! helaas kregen we het er niet goed af omdat Uk het water eng vond waarna hij een paar dagen zo heeft gelopen :') Na het verven hebben we nog even een sprongetje genomen.

Afbeelding

juni
In deze maand ben ik met mij ouders mijn zus gaan halen in Frankrijk die daar 3 maanden heeft stage gelopen. Ze werkte op een soort friezenfokkerij/handelsstal.
Dit is Tabe, hij was het paard van de eigenaresse.

Afbeelding

juli
In juli heb ik helaas ook geen tijd gehad om foto's te maken omdat ik toetsweek had en ik ging op vakantie, waar ik mijn camera niet mee had.

augustus
Omdat het vakantie was ben ik uiteraard heel veel er op uit geweest met mn trouwe cameravriend.

Black, mijn lievelingspony van de manege die toen helaas kreupel was.

Afbeelding

mijn (helaas ;( ) tijdelijke verzorgpaard

Afbeelding

oktober
rond oktober ben ik een keer meegeweest naar het verzorgpaard van een vriendin.

Afbeelding

november
deze maand heb ik een hele leuke foto gemaakt van een privépony die op de manege staat.

Afbeelding

Ook ben ik met een vriendin foto's gaan maken bij zonsondergang met haar verzorgpony Joanna.

Afbeelding

Afbeelding

december
De eerste anderhalve week heb ik helaas geen foto's gemaakt, en gisteren heb ik een nieuwe camera gehad voor kerst dus die moest meteen even uitgestest worden! Mijn zus is het proefkonijn geworden met haar verzorgpopny Loesje! Ze ging vandaag op de manege springen en ik mocht foto's maken. Ik moest nog heel erg wennen aan de nieuwe lens, maar ik vind ze geslaagd voor de eerste keer :o

Afbeelding

Afbeelding

Vooral de laatste maanden vind ik dat ik erg vooruit ben gegaan. Tips zouden erg leuk zijn, zodat ik nog meer kan oefenenen en (hopelijk) met mijn nieuwe camera verder vooruit ga! :j
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 14-12-14 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Brechtjee

Re: Een jaar lang TB foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:30

Oh ja ik sta er zo charmant op op de laatste foto, kon je dat niet bijsnijden? :')

Tessa, ik kan niet wachten totdat ik je model mag zijn :D

_Gummybear

Re: Een jaar lang TB foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 11:13

Leuke fotos!
Je bent zeker vooruit gegaan :)

Tip, speel een beetje met scherpstellen ! Dan ligt de focus meer op het paard :)
En hopelijk klopt die zin en mn woordgebruik want kben niet zo slim :+