[FOTO] Red roses and a Guinea Pig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xFace

[FOTO] Red roses and a Guinea Pig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 15:47

Hey,

Gister heb ik mijn nieuwe camera en objectief opgehaald! Ik ging eigenlijk eerst voor de Nikon D5100, maar die bleek dus niet meer nieuw in de verkoop te zijn. De verkopers zeiden dat de D3200 kwalitatief vergelijkbaar is, maar als enige minpunt geen klapscherm te hebben. Dat mocht de pret niet drukken, ik ben alsnog met de D3200 naar huis gegaan. Ik wou eigenlijk mijn D40 met kitlensje inleveren zodat ik de nieuwe camera wat goedkoper mee kon nemen, maar het was echt geen drol waard. Heb uiteindelijk de kitlens van de D40 gehouden en de camera zelf omgeruild voor een geheugenkaartje van 15 euro :+
En ik nog wel denken dat ik een redelijke camera had :')
Maargoed, ik kwam dus om zeven uur 's avonds thuis met de Nikon D3200, 55-200 mm objectief, 18-55 mm kitlens, een multicoated UV filter en een nieuwe zonnekap.

Vanmorgen heb ik 'm uitgeprobeert, en wauw wat verschilt dit zeg met mn oude camera! Veel scherper, kleuren knallen er uit en het lichtinval is veel en veel mooier.

By the way, ik opende dit topic om wat foto's te laten zien, en tadaa:
1. Afbeelding
2.Afbeelding
3.Afbeelding
4. Afbeelding
Ben hier bij nader inzien iets te veel los gegaan met de bewerking :')
5.Afbeelding
Mijn persoonlijke favoriet:
6. Afbeelding
En nog wat random shots }:0 :
7.Afbeelding
8.Afbeelding
9.Afbeelding
10.Afbeelding

Whoops ik zie nu pas dat ik de foto's in klein formaat heb geschoten -O-
Wat vinden jullie ervan? Tips en tops zijn meer dan welkom! :o
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 14-12-14 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Kaus

Re: Red roses and a Guinea Pig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 16:02

Het idee is leuk, de uitsnede's ook, maar ik mis kleur!
De cavia is of te donker, of te licht.
Ik denk dat je de foto's met licht van voren hebt gemaakt (dus cavia met kont naar het licht) ? Dan valt namelijk de schaduw op het koppie en dan krijg je een hele donkeren cavia.
Foto 5 is inderdaad te bewerkt. Daar creëer je naar mijn idee een gevoel mee dat de foto niet goed gelukt is dus gooi je er maar een effectje overheen. Probeer daar dus op te letten.

Bij foto 7 is er eigenlijk geen onderwerp, daar is niet zo veel over te zeggen.
Foto 9 en 10 hebben een leuk idee, allen ook deze zijn te donker en grauw.

Je bent goed op weg, ga zo door! :)

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 16:05

Kaus schreef:
Het idee is leuk, de uitsnede's ook, maar ik mis kleur!
De cavia is of te donker, of te licht.
Ik denk dat je de foto's met licht van voren hebt gemaakt (dus cavia met kont naar het licht) ? Dan valt namelijk de schaduw op het koppie en dan krijg je een hele donkeren cavia.
Foto 5 is inderdaad te bewerkt. Daar creëer je naar mijn idee een gevoel mee dat de foto niet goed gelukt is dus gooi je er maar een effectje overheen. Probeer daar dus op te letten.

Bij foto 7 is er eigenlijk geen onderwerp, daar is niet zo veel over te zeggen.
Foto 9 en 10 hebben een leuk idee, allen ook deze zijn te donker en grauw.

Je bent goed op weg, ga zo door! :)

Ben het helemaal met je eens. Ik was nogal aan het piepen met het licht (tenminste, het licht dat er nog was, ik zag het op buienradar dat er 0% zon was :+ ). Ook ontdek ik natuurlijk steeds nieuwe functies van de camera en moet ik er nog helemaal aan wennen.

Maar bedankt voor je feedback! :o
Morgen heb ik een paardenshoot dus dan zal ik even de tips in m'n achterhoofd houden.