[FOTO] Straatfotografie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hes_Han

[FOTO] Straatfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 23:02

Voor school volgde ik een extra vak: straatfotografie.
De eerste keer dat ik deze tak van de fotografie heb gedaan en ik moet zeggen dat er behoorlijk wat lef nodig is om dit te kunnen doen. Je kan niet vanaf een afstand gaan staan met je telelens, ik heb dit gedaan met m'n 50mm haha. Ik heb m'n stoute schoenen aangetrokken en recht voor mensen gaan staan.
De foto's zijn in Amsterdam gemaakt: op de dam, kalverstraat en op de kerstmark.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! :D
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 14-12-14 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Arc_En_Ciel

Re: Straatfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 23:09

Wel leuk! :) Maar heb je die mensen ook gevraagd of ze het ok vinden om op internet te komen? Ik weet dat het openbare plaatsen zijn maar misschien dat je daar alsnog problemen mee kan krijgen?
Verder vind ik de eerste 2 heel mooi/bijzonder!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 08:19

Ik vind ze echt heel leuk! Spontaan, mooi sfeertje! Die woest uitziende vent in dat leren jack midden in de winkelstraat heeft ook echt een hele sterke aantrekkingskracht op mij, ik blijf er naar kijken.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 08:23

Arc_En_Ciel schreef:
Wel leuk! :) Maar heb je die mensen ook gevraagd of ze het ok vinden om op internet te komen? Ik weet dat het openbare plaatsen zijn maar misschien dat je daar alsnog problemen mee kan krijgen?
Verder vind ik de eerste 2 heel mooi/bijzonder!

Het mag gewoon zonder toestemming hoor. Héél veel kunstenaars maken foto's van mensen zonder toestemming en exposeren die vervolgens.

Hes_Han

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 09:40

je mag gewoon foto's maken van mensen op straat zolang zij er geen schade aan ondervinden. :j

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 16:28

Okee! Dan heb ik niets gezegd :D

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 16:40

Het mag inderdaad, maar als je van plan bent vaker straatfotografie te gaan doen is het een goed plan jezelf aan te leren mensen naderhand te benaderen :j Dat waarderen de meesten heel erg, zeker als het om kinderen gaat. Niet iedereen wil zijn of haar kind op het internet en dat is imo hun goed recht :)

Ik vind het mooie foto's, maar als reeks wel wat onsamenhangend. Foto 2 en 4 zijn mijn favorieten. Foto 1 valt er voor mij erg buiten, maar is op zichzelf wel een leuke foto! Foto 2 vind ik qua compositie minder sterk, en foto 5 oogt wat onscherp. 7 vind ik een erg lieve foto, had er in de nabewerking alleen iets meer contrast ingehouden zodat je onderwerp er iets meer uit springt.

Hes_Han

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 17:11

foto 1 is idd wat anders. ik zag t meisje op de dam en ik vond dr rokje zooo schattig. dus heb aan de vader gevraagd of ik van haar een foto mocht nemen :) ik ga dit denk ik niet heel veel vaker doen hoor het was meer voor de fun. en ik heb een paar onderwerpen moeten maken en dit zijn zo'n beetje de beste fotos dus vandaag wat minder samenhang :')