[FOTO] "Photography can only represent the present"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] "Photography can only represent the present"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:31

Afbeelding
Photography to me is catching a moment which is passing, and which is true

Wat gaat dit jaar toch hard, en wat ben ik trots op waar ik gekomen ben. :D Het zo uitspreken is absoluut niet mijn ding, ik ben nog niet waar ik wil zijn, maar ik ben wél vooruit gegaan. Ik heb plezier gehad in het fotograferen, ik héb er nog steeds plezier in en ik kijk al uit naar alle foto's die ik nog ga maken.
Eerder dit jaar heb ik al eens een overzicht gemaakt van mijn fotografie op dat moment: [FK] [FOTO] From the beginning until now
Laten we maar gewoon bij het begin beginnen!
Op het begin van het jaar fotografeerde ik met de camera van mijn vader en na een paar maanden heb ik mijn eigen gekocht!

Januari
Mijn jaar begon met het fotograferen van paarden op een fotomeeting hier in de buurt. Ik heb me nog nooit zo erg voor mijn foto's geschaamd als toen. Het was VERSCHRIKKELIJK. Mijn ISO was overgesprongen op 4000 waardoor er dit soort foto's uitkwamen. Vanaf dat moment ben ik me gaan verdiepen in het gebruiken van handmatige instellingen, wat ISO, diafragma en sluitertijd etc. betekende. Dit keer door te DOEN in plaats van alleen maar te lezen.

Februari
Dit was een maand waarin ik erg veel gefotografeerd heb! Ik mocht mee met Susan van Silent Shiver naar een fotoreportage. Hier heb ik ontzettend veel van opgestoken. Daar kwam onder andere deze foto uit. Hier was ik echt trots op. :j Daarnaast deden de hoeveelheid positieve reacties mij ook erg goed!
Diezelfde maand ben ik met een vriendin naar de dierentuin geweest. Daar heb ik niet alleen de dieren gefotografeerd, maar ook de "tuintjes".
En jaja, ik mocht nog eens mee met Susan! Dit keer was het een fotoreportage overdag. Een hele andere ervaring, maar net zo leuk! klik Helaas was mijn nabewerking echt bagger, daar moest flink aan gesleuteld worden! :')

Maart
In deze maand ben ik vooral veel gaan experimenteren. Daar kwam onder andere deze foto uit:
Afbeelding
Ben ik naar een vriendin geweest om haar paardjes te fotograferen, maar ben ik ook naar de andere kant van het land afgereisd om wat paarden en honden op de foto te zetten. :D

April
De maand daarna had ik mijn eerste opdracht met de mooie exmoor pony's [naam] en Eclipse. [naam] was op dat moment drachtig, we hebben geluk gehad met de datum, want 11 dagen daarna is [naam] bevallen van haar dochter [naam].
Afbeelding
KLIK KLIK
Die maand ben ik weer naar de andere kant van het land afgereisd om voor de eerste keer bij een goede vriendin langs te gaan. Veel opgestoken van het fotograferen van haar hond!
Ook kreeg ik deze maand EIN-DE-LIJK mijn eigen camera. Want he, binnen 3 maanden 5000 kliks op de camera van mijn vader... Vond ie niet zo leuk. :D
Meteen diezelfde avond uitgetest met dit als resultaat: Afbeelding
De dag daarna meteen een meeting. Op deze foto's was, en op sommige ben, ik nog steeds trots. Deze kant wil ik op, maar dan stukken beter!
Haflinger Fleur
Afbeelding

Shetlander Isabella
Afbeelding

Daarna heb ik vooral heel veel thuis gefotografeerd. Ik was ontzettend druk waardoor het fotograferen er nog weleens bij in schoot.

Mei
Hier heb ik de paarden van een vriendin weer op de foto gezet. Leuk om hierbij te oefenen!
Afbeelding
Verder nog vooral mijn zusje meegesleept voor wat foto's: KLIK

Juni
Deze maand bestond vooral uit het fotograferen van de bloemen in de tuin en het experimenteren met effecten en mijn camera. Daar kwamen hele toffe dingen uit!
Zo sta ik met deze foto in het tijdschrift Mhilarius Tutorials:
Afbeelding
Verder gewoon wat rond gefotografeerd: KLIK KLIK
Daarnaast heb ik ook nog zakelijke foto's voor mijn ouders genomen die ze konden gebruiken voor hun facebook etc. Dat was een hele uitdaging, want het moet zakelijk blijven, maar ontzettend leuk!

De rest van de tijd heb ik nog een bezoekje gebracht aan de dierentuin en foto's gemaakt van/bij mijn opa en oma. :D

Juli
In deze maand had ik eindelijk weer een paard voor mijn lens! De knappe Fjinker (Tinker x Fjord) Golden Flame.
Afbeelding

Augustus
We gingen op vakantie naar Frankrijk! Heerlijk was dat. Daar heb ik -uiteraard- ook ontzettend veel gefotografeerd!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat is het toch lastig om een selectie te maken uit 100en foto's. :')
klik

November
Een grote sprong! Ondertussen heb ik wel wat gefotografeerd, maar niet zo veel. Of niet speciaals. Druk met school!
Toch kon ik (weer) bij die ene vriendin langs met haar paardjes... :D
Afbeelding

Momenteel ben ik druk met school, maar hopelijk komt daar binnen een paar weken verandering in. Ik ben dus ook druk op zoek naar dieren (en hun eigenaren) die zin hebben om model te staan. :D Ik sta voor alles open haha

Tips zijn welkom! Maar houd het aardig. *\o/*
Nu ga ik druk aan de slag met school en het fotograferen van een kerstkaart. Bokkers, fijne kerst gewenst en een happy new year! {:)
Laatst bijgewerkt door Muurp op 20-12-15 10:46, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Reclame uit het bericht gehaald.

MuttleyMarty

Re: [FOTO] "Photography can only represent the present"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:45

Wauw, echt mooie foto's hoor!

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:09

Super mooie foto's!

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:18

Je fotografeert echt goed Dees! Mooi overzicht zo. Je ziet ook de verbetering, erg leuk. Ga zo door :D

esli14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 08:17

Hele mooie foto's desiree!! :D

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:15

Je bent zeker vooruit gegaan Desiree! Ik moest even heel hard lachen toen ik Dutch in de link zag staan :')
Enne, als je nog eens wil oefenen wil ik best mijn ondeugende paardjes nog een keer aanbieden hoor :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:21

Hele mooi foto's!
Ik weet niks van fotografie, maar je ziet wel dat je vooruit bent gegaan!

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:56

Wauw! Super mooie foto's +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:12

Dankjewel allemaal! Leuk om te horen! :D

Haha Eline, ik kom graag nog eens langs! Dit keer hoop ik wel dat ze mij niet als oefensprong gebruikt. :D Ik stuur je binnenkort weleens een berichtje, tis alweer bijna een jaar geleden dat ik ze voor de lens had. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:49

Iemand nog tips? :D

xElmoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:16

Je fotografeert echt prachtig!
Kan niet wachten tot je mij wilt fotograferen :D!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:31

Je doet het echt super Desiree! Die shoot met donker en tegenlicht ben ik nog steeds super blij mee!

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 13:51

Wat maak jij prachtige foto's! Zeker de sfeer die je in Frankrijk neerzet vindt ik érg mooi!
Ik heb eventueel nog een leuke dalmatier voor je lens? O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:32

Dankjewel allemaal. :D

Priscilla, fijn dat je er nog steeds blij mee bent!
Tweetyj, oh leuk! Je mag me een berichtje sturen. :j

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:28

Onwijs gave foto's! En een duidelijke vooruitgang! Super!