[FOTO] Wolf in mijn tuin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bambolina

[FOTO] Wolf in mijn tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 14:44

Hallo :wave:
Een half jaartje terug heb ik de spiegelreflex van mijn zus overgenomen. De keren dat ik er echt 'serieus' mee heb gefotografeerd zijn op twee handen te tellen. Ik klik tussendoor ook wel wat weg, maar echt veel ervaring heb ik dus nog niet.. maar wilde toch voor de gap is een foto plaatsen, in de hoop dat ik misschien wat tips kan krijgen van jullie :)

1. Afbeelding

Dit is dus mijn kat Wolf (thai siamees kruising, red point). De foto is gemaakt met een canon D50 en een macro lens van Tamron (model weet ik niet precies, maar in ieder geval éentje van de lagere prijsklasse)

Ik zie zelf een paar goede en minder goede dingen. De foto komt allereerst op mij vrij scherp over.
Ik vind het met deze lens erg lastig om scherp te stellen, omdat ie vrij precies is. Als het neusje helemaal scherp gesteld staat, zijn de ogen al weer onscherp, of andersom.
Kat trekt een leuk hoofd, en de kleuren kloppen goed afgezien van de ogen, die zijn in het echt een stukkie minder blauw (iets te enthousiast geshopt. eigenlijk niet echt veel aan de kleur zelf gedaan, maar met gebruik van de burn en dodge kom je al een heel end. :P) maar de kleur van het snoetje klopt wel. In het echt ziet 'ie er ook uit als een witte kat die z'n kop in een zak cheetos heeft gestopt! Takjes zijn misschien iets te groen.

Kwa compositie: de richting van de takjes en de kijklijn van de kat lopen ongeveer parallel, maar toch net niet helemaal lekker. Het effect van zoiets zou moeten zijn dat er meer beweging ik je plaat komt, maar heb het idee dat dat toch niet helemaal goed is uitgekomen. Ik denk ook dat iets meer headroom mooi was geweest, hoewel de kat dan in z'n geheel weer kleiner wordt op de foto. Ik heb m' nu ook een beetje raar gesneden, is eigenlijk iets te smal..

Hier zijn nog een paar foto's die ik op de zelfde dag van hem gemaakt heb maar die allemaal niet zo heel goed gelukt zijn. Commentaar laat ik verder aan jullie over, anders ben ik in m'n eentje al 3 pagina's verder :D

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

groetjes en pootjes van mij en Wolf!

Bambolina

Re: [FOTO] Wolf in mijn tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 18:41

Niemand? :)

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:56

Ten eerste, wat een prachtige kat!
Ik vind de eerste foto ge-wel-dig, de kleuren komen heel erg mooi en warm uit. Toch vind het uitstekende takje van de plant ietsje storend.
Foto twee vind ik qua doen en laten een beetje basic, zelfde over foto 3.
Foto 4 vind ik zelf ook weer erg mooi. Jammer van dat oranje (takje?). Vind de kleuren er erg mooi herfstig en warm uitspringen.
De rest van de foto's vind ik iets te basic.

Wel heel mooi hoor :D! Zo kom je er wel. Dit lukt mij nog geen eens :Y)