[FOTO] Het jaar van JB-Fotowerken ~ 2014

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke93

[FOTO] Het jaar van JB-Fotowerken ~ 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 15:47

Ook dit jaar ben ik weer vrolijk doorgegaan met fotograferen.
Begin dit jaar was erg saai, had niet veel zin om te fotograferen en was er nog niet echt serieus mee.
Begin maart werd ik ziek en heb ik maanden niets kunnen doen, ik heb toen de beslissing genomen om serieus verder te gaan met fotografie als ik weer beter was!
Het plan was om naar veel fotomeetings te gaan, maar het herstel duurde langer dan verwacht dus dat is er jammer genoeg nog niet van gekomen.
Toch heb ik wel een aantal schoots gedaan dit jaar en ben blij wat ik bereikt heb ondanks mijn gezondheid!
Opbouwende kritiek is altijd welkom :)

Mei
Eind mei ben ik met mijn vriend naar Powerhorse2014 gegaan. Ik kon maar een uurtje blijven maar was erg blij met het resultaat. De andere foto’s staan hier: [EV-ITP] De krachtpatsers van PowerHorse 2014!
Was blij verrast toen ik met dit topic in uitgelicht kwam! *\o/*
Afbeelding

Juni
Begin Juni werd ik gevraagd om een fotoshoot te doen voor Sharon, zij kreeg de schoot cadeau van haar zusje.
Het was de eerste keer dat een vreemde mij vroeg om een fotoshoot, ik vond het erg spannend maar ben erg tevreden met het resultaat!
Afbeelding

Juli
In Juli werd ik gevraagd om een kleine shoot te doen van 4,5 maand oud meisje. Het ging om de dochter van een western ruiter, dus de shoot moest toch wel iets van een western sfeertje hebben. Gelukkig hadden we een mooie dag en een mooi western zadel :D
Afbeelding

September
Mijn oom was net jarig geweest en ik had hem een shoot cadeau gedaan. Hij heeft 2 mooie modellen: een Hovawart en een Anatoische Herder. De hele shoot kan je hier zien: [BB-ITP] Hovawart & Anatolische herder op de Hei
Afbeelding

In september deed mijn vriendin mee aan de Shire keurig met haar jaarling Shire veulen Pluis!
Het was een leuke dag en ik heb een paar leuke foto’s kunnen schieten!
Afbeelding

Oktober
Mijn moeder kreeg binnenkort haar puppie en vroeg of ik een middagje mee wilde naar de fokker om foto's te maken. Nou dat laat ik mij natuurlijk geen 2x zeggen! De puppies komen van D'or Tirroedd Isel en zijn Corgy’s. Op de foto zijn ze net 5 weken oud! Zie hier alle foto’s: [BB-ITP] Puppietijd! (Let op: hoog awwhhhhh gehalte)
Afbeelding

In oktober heb ik ook deze stoere motor shoot gedaan! Na veel zoeken naar een locatie kwamen we eindelijk onder een brug terecht, wat met alle graffiti een stoere sfeer geeft.
Afbeelding

November
In November kreeg ik de vraag om foto’s te maken van het zoutwater aquarium van een vriend. Dat bleek nog knap lastig te zijn! Vissen zijn toch wat anders dan honden of paarden :P
Afbeelding

Soms ben je echt blij dat je je camera bij je hebt! We reden met de auto bij Lathum, toen we opeens deze grote maan zagen bij een haventje. Ook ’s avonds fotograferen is lastiger dan het lijkt. Na veel gepruts heb ik toch deze mooie foto gekregen.
Afbeelding

December
Ik kreeg de kans om de mooie Ragdoll kitten van een vriendin te fotograferen. Dit is echt een geboren modelletje! Ik hoop haar nog veel vaker voor mijn camera te hebben!
Afbeelding

Laten jullie een berichtje achter? :)
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 07-12-14 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Janneke93

Re: [FOTO] Het jaar van JB-Fotowerken ~ 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 22:58

Helemaal niemand? -O-

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 23:08

Ik denk niet dat ik iets toe kan voegen, maar die foto van de maan springt er voor mij wel uit, erg gaaf :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 10:44

Je bent goed bezig hoor! Ik zou wel even naar je logo kijken, hij is vrij groot maar ook heel erg onleesbaar door het lettertype, en das zonde!

Ik zie vooral dat je foto's niet overal goed scherp zijn. Ik weet niet met welke set je fotografeert maar misschien kun je eens kijken naar je manier van scherpstellen, om bijvoorbeeld een keer een vast AF-punt te kiezen?

Verder gewoon lekker door blijven oefenen :D

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 12:00

Bedankt voor je comment Marit, zit al een tijdje te pielen met het logo, met deze feedback kan ik wat :)

Ik fotografeer vooral met mijn Nikon D3100 en Tamron SP AF70-300mm - f/4-5.6 lens. Ik merk zelf ook dat ik moeite heb met echt scherpe foto's te maken, ook met vast AF punt... Vraag me af of het door deze combinatie komt?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:17

Ik heb die Tamron ook gehad voor mijn oude Sony en ik was er absoluut niet tevreden over. Heb er geen enkele haarscherpe foto mee geschoten volgens mij. Dus zou best eens kunnen dat het daaraan ligt hoor :j

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 12:34

Met mijn kleine Nikon lens krijg ik meestal wel scherpe foto's, maarja een telelens vind ik gewoon veel fijner!
Misschien maar eens kijken of ik hem kan verkopen en er een Nikon lens voor kan kopen :)