Eigenlijk ben ik meer een actieve meelezer dan dat ik actief reageer op het forum, maar ik wilde toch heel graag mijn fotografie van dit jaar eens op een rijtje zetten. Sinds dit jaar ben ik eigenlijk serieuzer bezig gegaan met fotografie en ben ik naar verschillende fotomeetings geweest en heb ik hier en daar wat gefotografeerd om te oefenen. Uiteindelijk had ik natuurlijk meer kunnen oefenen, maar dat is een heel mooi doel voor 2015! Ik ben benieuwd wat voor leuk overzichtje ik er van kan maken! Kijken jullie mee?
Mijn eerste fotomeeting aan het begin van het jaar in het Geestmerambacht.
Erg leerzaam en heel erg leuk!

Erg weinig foto's van het voorjaar, dus we gaan naar de zomer.
Oefenen op bij een meid op stal (logo stond er zelfs nog niet op). Was veel licht en vond ik erg lastig. En dat rare zwarte randje eromheen -.-

Op 10 juni hadden we een superleuke fotomeeting in een heel mooi stukje bos in Bergen. Echt een hele mooie plek! Blijkbaar heb ik hier mijn logo veranderd ;p

Op 28 juni was er weer een fotomeeting, en deze keer in de duinen in Schoorl!
Ook heel erg leuk!

En toen had ik op 13 oktober nog een leuke strandshoot! Super om eens op het strand te fotograferen. Heel anders dan in het bos, maar erg leerzaam ook weer!

Het is leuk om te experimenteren en verschillende modellen voor je lens te hebben. Aankomend jaar wil ik toch meer afwisseling zien in mijn foto's en er eens goed op uit gaan, om ook landschappen, andere dieren en mensen te fotograferen! Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en krijg graag bruikbare feedback op een normale manier.
Een paar doelen voor 2015:
- Meer gaan fotograferen en hierbij ook meer gaan experimenteren met andere objecten. Ik heb een heel mooi statief gekregen, maar nog niet uit de doos gehaald! Shame on me!
- Hopelijk een professioneel bewerkingsprogramma aanschaffen. Ik ben nu de proefversies aan het proberen, maar loop met photoshop tegen 'onvoldoende RAM geheugen' aan, dus daar baal ik ontzettend van. We zullen zien
- Werken aan mijn eigen stijl (en eventueel definitef logo bepalen
)Liefs Marieke