[FOTO] Thirsa Nijwening Photography | 2014

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

[FOTO] Thirsa Nijwening Photography | 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 22:15

Hello!

Ik heb het afgelopen jaar mijn fotografie weer opgepakt. Na een aantal jaar er een studie in gevolgd te hebben was ik mijn plezier compleet verloren en ben ik me eerst gaan focussen op mijn Propedeuse. Maar, halverwege het jaar begon het toch weer te kriebelen. Zoals sommige van jullie weten werk ik regelmatig samen met Mark van Velsen, zowel voor als achter de camera. Samen met enthousiaste modellen en MUA’s ben ik dit jaar keihard aan de slag gegaan en ik weet dat er nog heel veel verbetering in moet zitten, maar tot dusver ben ik zeker tevreden met de resultaten van het afgelopen jaar. In september ben ik een week in Tsjechie geweest met een enorme groep modellen en fotografen wat echt een enorm gave ervaring was. Ik heb zoveel geleerd en gedaan daar :)

Ik richt mij vooral op fashion en beauty, portretten zijn (in mijn beleving) mijn sterke kant en komend jaar ga ik me vooral focussen op meer locatie gericht schieten, meer met kunstlicht werken en fullbody’s schieten. 2015 word hopelijk het jaar van veel samenwerkingen met zowel designers als nieuwe teams van modellen en MUA’s. Ik heb er in ieder geval zin in!

I.
Afbeelding
We begonnen 2014 nogal laat, met een shoot in juni! Een park in Amsterdam als decor. Ik wist nog niet zo goed wat ik met de setting wou maar voor een eerste keer na bijna een jaar en amper modellen fotografie gedaan te hebben vooraf was ik hier toch wel erg blij mee :)

II.
Afbeelding
Foxflash demodag, juli.

De hele zomer heb ik keihard gewerkt dus had ik geen tijd voor shoots, en toen was het eigenlijk meteen tijd voor Tsjechie!

III.
Afbeelding

IV.
Afbeelding
In Broumov, een klein stadje naast waar we zaten in Tsjechie. Het was een heel klein stadje en ze keken nogal gek op toen ik daar met m’n model kwam aanzetten met een flitser en een grote camera :’)

V.
Afbeelding

VI.
Afbeelding

VII.
Afbeelding

VIII.
Afbeelding

Toen kwamen we terug uit Tsjechie. Ik had er weer zin in. Facebook pagina aanmaken, mijn naam bekend maken en keihard aan de bak. In de week in Tsjechie ben ik een aantal dagen met Mark op stap geweest, veel geassisteerd en ook gefilmd backstage. Ik ben oproepen gaan plaatsen en kwam allerlei toffe modellen tegen voor samenwerkingen. Een kleine greep uit mijn recente werk;

IX.
Afbeelding

X.
Afbeelding

XI.
Afbeelding

XII.
Afbeelding

XIII.
Afbeelding

XIV.
Afbeelding

Ik heb zo ontzettend veel meer platen die ik wil delen met jullie maar dan ben ik over 3 uur nog bezig :’) Alles is te vinden op mijn 500PX account en op mijn Facebook pagina die in mijn bijschrift gelinkt staat :) Ik ben echt super dankbaar voor alle samenwerkingen en de mensen waar ik ontzettend veel van geleerd heb. 2015 word een topjaar :D

500PX: https://500px.com/thirsanijweningphotography

Rennie89

Re: [FOTO] Thirsa Nijwening Photography | 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:23

Vind dat je prachtige sterke platen hebt gemaakt! Wel stoor ik me zo nu en dan aan het open mondje xD

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 22:29

Nu ik het zo onder elkaar zie snap ik wel wat je bedoeld ja, haha! Normaal word alles los gepost dus dan valt 't niet zo op :P

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:29

Foto 2, 8, 9 en de laatste vind ik erg mooie foto's! Ik vind je kleurgebruik bij veel foto's erg mooi. Je ziet ook echt vooruitgang in vergelijking tot bijvoorbeeld foto 1! Een mooi fotojaar dus :)

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:40

Mooooooi Thirsa <3 Vooral 4, 5, 13 en 14 vind ik echt super tof!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:01

Wauw! Inderdaad goed je progressie te zien gedurende het jaar. Foto 3 vind ik qua bewerking wat minder, maar foto 14 blijft mijn ogen vasthouden, prachtig!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 23:59

Thanks iedereen! :) Ik vind 't erg lastig een 'eigen stijl' te defineren in foto's dus ben wat dat betreft soms nog een beetje zoekende met de consistentie in mijn retouching maar 't is al een stuk 'beter' als wat het was (zie ik vooral ook in tegenstelling tot de eerste foto haha).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:23

JNSW schreef:
Foto 2, 8, 9 en de laatste vind ik erg mooie foto's! Ik vind je kleurgebruik bij veel foto's erg mooi. Je ziet ook echt vooruitgang in vergelijking tot bijvoorbeeld foto 1! Een mooi fotojaar dus :)

Daar sluit ik mij bij aan. :j

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:33

Super mooie foto's je hebt ook je eigen stijl, valt heel erg op bij deze foto's ! Je kleuren zijn echt leuk op de foto's!

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:36

Wauw gaaf!! Prachtige modellen en settings!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 23:09

Bedankt voor de complimenten :) Ik vind 't erg fijn positieve feedback te ontvangen, dat motiveert me ook weer heel erg om nog meer te gaan uitwerken in 2015! :D

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:03

wat leuk, foto 2 is een oud vriendinnetje van mij die nu volop modellenwerk doet :) mooi overzicht hoor

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 14:09

Strasshorse schreef:
wat leuk, foto 2 is een oud vriendinnetje van mij die nu volop modellenwerk doet :) mooi overzicht hoor

Isa? :) Die werkt veel met Bob inderdaad, zodoende was ze op de demodag! :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 18:42

Om nog even het contrast met de nieuwe foto’s te laten zien, dit is er toevallig eentje van gister! :)

Afbeelding

Nog net in 2014 :D

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:00

Erg mooie foto's! Zou wel graag wat meer variatie willen zien in gezichtsuitdrukkingen, maar dat is een persoonlijke mening.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 22:25

Babeth schreef:
Erg mooie foto's! Zou wel graag wat meer variatie willen zien in gezichtsuitdrukkingen, maar dat is een persoonlijke mening.

Zo onder elkaar snap ik wel wat je bedoeld :j