Mijn body of mijn lens die raar doet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DShots

Mijn body of mijn lens die raar doet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 14:18

Ik begin de laatste tijd te merken, dat of mijn body erg raar gaat doen of dat mijn lens er moeite mee heeft!
Ik heb gister rond 4 uur, een carroussel les gefotografeerd, en dan kijk ik naar foto's en ze zijn echt teleurstellend. Ik was gewoon helemaal kwijt hoe ik mijn instelling moest doen. Maar dacht misschien kan ik er nog aan knuttselen om ze iets leuker er uit te laten zien.
Maar dat gaat ook al dus niet. Hier wat foto's wat ik bedoel. Ik heb hem van orgineel, naar 900x600 gedaan. Ik moet zeggen je kan het dus niet zo goed zien, maar als iemand is, die eventueel wilt helpen. Zal ik hem via de mail sturen :)

Om even een lang verhaal kort te maken, ik heb elke keer na dat ik hem kleiner maak. Dat de kwaliteit achteruit gaat en zich zelf al scherp stelt. En soms terwijl ik het niet nodig vind. Ik werk met een 1100d met een 70-200 2.8 van Tamron

Orgineel

Afbeelding

Bewerkt

Afbeelding

Marit

Re: Mijn body of mijn lens die raar doet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:39

Ik snap het niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:07

Is het probleem nu het verkleinen naar webformaat? Of dat je de instellingen niet goed krijgt?

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:28

schiet je in JPEG? of in raw?

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:07

Als je een foto verkleind en die wil je plaatsen, moet je hem zelf altijd na het verkleinen nogmaals verscherpen. Je resolutie gaat achteruit, dus je kwaliteit ook. Door het nogmaals te verscherpen, ziet het er weer goed uit. Of is dat niet je probleem?