hoe blackfoto's mooi nabewerken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

isawessels00

hoe blackfoto's mooi nabewerken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 14:07

hooi iedereen, ik heb een aantal blackfoto's gemaakt en die moet ik even nabewerken maar ik weet niet hoe...het gaat om lichten en een aantal stallen op de achtergrond... mijn vriendin gaf een site door maar ik vind het een beetje zonde om 12,50 te gaan betalen om één keer even een paar foto's te gaan bewerken... doen jullie het met tekenen? dat je de achtergrond zwart 'verft' zegmaar?

het zou fijn zijn als iemand mij dit even kan uitleggen en eventueel wat -gratis- sites kan doorsturen...

groetjes, isa.

Fosco

Re: hoe blackfoto's mooi nabewerken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:11

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 14:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 09:01

Je kunt ook GIMP downloaden (http://www.gimp.org/), dat is een gratis alternatief voor Photoshop (die is het geld ook meer dan waard, overigens). Die heeft ook wel een kwast en een burn tool ervoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:07

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 11:33

denk toch dat je aan iets van photoshop zit. helemaal als je het vaker wil doen. dan ontwikkel je jezelf ook in photoshop en kun je steeds meer.
Voorwaarde voor blackfoto's vind ik wel dat er voldoende schaduw aanwezig moet zijn in de foto. Een blackfoto maken van een paard met een strak blauwe lucht op de achtergrond heb ik nog niet mooi strak kunnen krijgen.
Door voldoende schaduw kun je het paard echt uit de diepte laten komen. kan wel ff voorbeelden laten zien. Bij deze foto's is er misschien iets te veel schaduw maar is ook niet echt geprobeerd een black foto te maken, dit paard stond mooi te kijken en toen zijn er met de telefoon paar foto's geschoten.

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding