Fotografie tips gezocht voor beginner!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jamietinker

Fotografie tips gezocht voor beginner!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 14:58

Beste fotograven,

Ik ben 11 jaar :o
maar ben toch bezig met fotografie wat ik erg leuk vind!
nou had ik het geluk dat mijn ouders al een camera hadden dus daar kon ik lekker mee prutsen :j
het gaat om de Nikon D60. Ik heb een lange en korte lens dus dat is fijn _/-\o_
nou weet ik nog niet heel veel van fotograveren en zou ik graag tips willen voor paarden en mensen fotografie. Is de Nikon D60 wel een goede camera?
heel erg bedankt alvast

sorry als zo'n topic al bestaat ik kon er geen vinden :(
sorry als het verkeerd staat -O-

jamietinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 15:10

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voorbeelden van wat ik maak :P

ik vind het trouwens best lastig om de camera stil te houden
(ik heb de foto's van mijn facebook dus is wat slechtere kwaliteit) :P

jamietinker

Re: Fotografie tips gezocht voor beginner!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 15:51

niemand?

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:44

Ik zou heel erg veel erover lezen en natuurlijk nog veel meer oefenen! Marit schrijft hele leuke tutorials die je zeker beginner ook heel erg leuk kunt proberen! http://mhilariusfotografie.wordpress.com/
Zeker een aanrader, ik heb er veel van geleerd!

En als er natuurlijk vragen zijn altijd vragen :D

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:34

Je bent al leuk bezig :)

Tip 1: Veel, veel foto's maken. Veel oefenen. Kijk naar je foto's als je ze gemaakt hebt en kijk wat je er mooi aan vindt en wat je er niet mooi aan vindt, daarna: meer foto's maken.

Tip 2: Zoek op Youtube eens op Nikon D60, dan kom je (ongetwijfeld) allemaal filmpjes tegen met hoe de camera werkt, wat het effect van de instellingen is en wat de goede en slechte punten van de camera zijn.

Veel plezier!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:08

kimberley23 schreef:
Ik zou heel erg veel erover lezen en natuurlijk nog veel meer oefenen! Marit schrijft hele leuke tutorials die je zeker beginner ook heel erg leuk kunt proberen! http://mhilariusfotografie.wordpress.com/

Ik kwam hier even langs en zie zomaar mijn linkje staan! Super leuk dat je mij noemt, thanks! *\o/*

jamietinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 17:53

Danjulliewel voor de tips! :D

jamietinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 18:58

ben maar eens aan de slag gegaan met een foto die in mijn bestand stond waarschijnlijk vroeger opgeslagen ofso haha de eerste foto is voor de bewerking tweede na een ding ik heb nog nooit bewerkt dus niet zo streng haha

Afbeelding

*\o/*
Afbeelding

jamietinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 19:03

Gebruiken jullie trouwens een statief om de camera op te leunen? ik kan mijn camera echt niet stil houden -O-

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:40

2 Tips voor de foto :)
De eerste is over de foto zelf, het is een kwalitatief goede foto maar de compositie vind ik niet zo heel erg mooi. Bij de kont van het paard is eigenlijk 'te veel' ruimte en aan de kant van zijn hoofd 'te weinig' ruimte. Het mooist is wanneer je het foto iets meer ruimte geeft naar de kant waar het paard heen kijkt :)

Mijn tweede tip is over het bewerken, je hebt hem heel keurig weggewerkt! :D Maar onder zijn kin zegmaar is het wat witter/fletser geworden waardoor het opvalt dat je het touwtje hebt weg gewerkt. En let er ook op dat je niet 2 dezelfde stukjes onder elkaar zeg, kun je beter een stukje daarna doen want precies onder elkaar zie je ook vaak :)

Hopelijk snap je de tips een beetje! Kan namelijk niet zo goed uitleggen :+

Marit schreef:
kimberley23 schreef:

Ik kwam hier even langs en zie zomaar mijn linkje staan! Super leuk dat je mij noemt, thanks! *\o/*

Graag gedaan! *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:45

Een statief gebruik ik alleen bij bijvoorbeeld foto's van de maan of als het donker wordt...gewoon overdag gebruik ik hem eigenlijk nooit. Gewoon goed je hand stilhouden. :')

Oh, en het is 'fotografen/fotograferen'.... ;)

jamietinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 16:28

[quote="kimberley23"]
2 Tips voor de foto :)
De eerste is over de foto zelf, het is een kwalitatief goede foto maar de compositie vind ik niet zo heel erg mooi. Bij de kont van het paard is eigenlijk 'te veel' ruimte en aan de kant van zijn hoofd 'te weinig' ruimte. Het mooist is wanneer je het foto iets meer ruimte geeft naar de kant waar het paard heen kijkt :)

Mijn tweede tip is over het bewerken, je hebt hem heel keurig weggewerkt! :D Maar onder zijn kin zegmaar is het wat witter/fletser geworden waardoor het opvalt dat je het touwtje hebt weg gewerkt. En let er ook op dat je niet 2 dezelfde stukjes onder elkaar zeg, kun je beter een stukje daarna doen want precies onder elkaar zie je ook vaak :)

Hopelijk snap je de tips een beetje! Kan namelijk niet zo goed uitleggen :+

bedankt voor de tips!!
ten eerste heb ik zelf de foto niet gemaakt maar hij stond ergens in mijn bestanden
dat witte viel me ook op maar kreeg ik niet meer weg -O-