[FOTO] Tips? Ik leer graag meer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5

[FOTO] Tips? Ik leer graag meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 20:45

Ik vind het heerlijk om foto's te maken en doe dat ook lange tijd met plezier. Dit deed ik altijd met een simpel digitaal cameraatje, maar ik wilde toch meer. Net even iets meer om dat moment vast te kunnen leggen.
Een speigelreflex camera vond ik gelijk nog wat te ver gaan. Ik heb namelijk ook geen intenties (nog?) om hier echt veel meer mee te gaan doen. Maar ik leer graag verder natuurlijk, dus vandaar dat ik na wat wikke en wegen toch maar eens een topic aanmaak.

Ik maak op dit moment foto's met een Canon Powershot SX400 IS (bridgecamera), behalve de eerste foto is met een spiegelreflex camera gemaakt die ik toevallig toen even vast mocht houden. Ik maak voornamelijk nog op de automatische stand foto's, maar tussendoor oefen/speel/klooi ik wat met de handmatige instelling.
Met deze foto's ben ik op dit moment het meest tevreden, maar eerlijk gezegd ben ik dat totaal niet als perfectionist. Maakte de stap lekker nog groter tot het aanmaken van dit topic! :')
Maar ik leer graag verder, dus ik hoop op genoeg tips!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Dit was een probeersel van vandaag, maar ik had helaas wat ruzie met het scherp stellen. Maar deze viel mij nog mee!
Afbeelding

Ladyson

Re: [FOTO] Tips? Ik leer graag meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 00:10

Aangezien niemand nog gereageerd heeft, en ik het eigenlijk erg mooie foto's vind.. is mijn tip ga zo door!

toedelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 06:52

Erg prettige foto's om naar te kijken. Je maakt foto's mooi op ooghoogte, zoals bij de pup en de bloemen, bij de paarden zou je misschien nog vanuit een iets lager oogpunt de foto kunnen maken.

Echt tips heb ik verder niet, maar zoals ik al zei, het ziet er prettig uit vind ik!

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 16:03

Heel erg bedankt! Weet ik dat ik in ieder geval de goede richting op ga! :D