[FOTO]Het mooiste uitzicht dat er bestaat...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amber27

[FOTO]Het mooiste uitzicht dat er bestaat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 21:09

...Vrolijke paardjes in de wei.

Vandaag was het hier echt een geweldige dag. De zon heeft heerlijk geschenen en wat voor uitzicht kun je je dan beter wensen dan je blije paarden in de wei.
Foto's maken met een kat die je constant loopt te klieren blijkt toch niet zo goed te werken, maar er zijn wel twee plaatjes uitgekomen waar ik tevreden mee ben :D .

1. f/5.6
1/1600
ISO-1600
Afbeelding

2. f/5
1/1000
ISO-160
Afbeelding

Ook ben ik afgelopen weekend naar de Military in Boekelo geweest. Het was mijn eerste keer, maar wat een drukte zeg! Daardoor niet al te goede foto's kunnen maken, maar er zijn er toch een paar gelukt naar mijn idee.

3. Sonde van de oren, maar vind het toch iets hebben.
f/5.6
1/1600
ISO-2500
Afbeelding

4. f/4
1/640
ISO-500
Afbeelding

5. Jep, ik ben aan het experimenteren gegaan ;)
f/5.6
1/1000
ISO-3200
Afbeelding

Dat ik moet leren om met de Manueelstand te werken is een algemeen bekend feit. Elke keer weer baal ik zo erg van de ruis, maar ik heb het nog niet helemaal door wat betreft de ISO, diafragma, sluitertijd enzovoort. Ik ben hard aan het oefenen, maar vandaag had ik daar even geen zin in :Y) .

magda_90

Re: [FOTO]Het mooiste uitzicht dat er bestaat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:16

De eerste is zeker mijn favoriet vanwege de scherpte op het oog en de kleuren. De tweede is mooi dromerig al zou ik daar het scherpteveld meer op de zijkant van het hoofd/oog hebben gelegd.

Bij de derde krijg ik pijn in mijn mond. Ik snap dat het een momentopname is, maar ik vind persoonlijk het moment erg ongelukkig. :o

4 en 5 vind ik beiden mooi sfeervol. :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 00:24

ik heb het zelfde als @madga_90

Manou_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 00:48

Mooie foto's hoor! De ruis komt door de ISO die je soms héél erg hoog hebt staan. Als je de ISO waarde iets lager laat en dit compenseerd met je sluitertijd is de kans op ruis veel minder!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:35

Prachtige beelden. Ben het alleen niet eens met de rest. Nummer drie sprong er voor mij uit. Prachtig, alleen jammer dat de oortjes er niet helemaal op staan. Heeft trouwens wel iets. De eerste twee vind ik een beetje saai en standaard en de rest veeeeul leuker! Mooie beelden. Ik zie hier op de MAC geen ruis? Wat voor camera heb je want je fotografeert inderdaad met een hoge ISO. Je sluitertijden moeten minimaal 1/640 zijn bij paarden sport dat doe je goed maar hoeft niet zo snel allemaal hoor, kun je het allemaal mooi compenseren met je ISO.

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 11:30

Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga er wat mee doen! Ik fotografeer met een Canon EOS 1100D met 55-250mm lens. Ik heb bij deze foto's op de sportstand gefotografeerd, maar wil dus vaker op de Manuele stand gaan schieten.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:11

Nummer 3springt er voor mij ook uit. Wat maakt het uit hoe het paard er op staat? Zijn oorlogsfoto's dan ook minder goed omdat de mensen aan het lijden zijn? Nee, heel cru, maar dat maakt het beeld juist sterk. De foto moet toch niet beoordeeld worden omwille van 'awh zo sielugh', maar leer is naar het totaalplaatje kijken.. Of toch als je verder wilt komen dan in de normale paardenfotografie wereld (als je begrijpt wat ik bedoel). Moet je echt dringend over die grens stappen (vind ik nu persoonlijk).

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:48

Die eerste foto vind ik een erg mooie foto!

Waar is het tape (?) voor bedoelt bij de paarden van de military?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:00

Wow verwarrend dat jij en xTitanic dezelfde ava hebben :')

Mooie foto's!! Foto 2 vind ik mooi, maar jammer van de kont van het paard, dat lijkt heel raar. Foto 3 vind ik ook erg gaaf, daarbij denk ik juist "jammer van de tape"

@Foundtheone, die tape is ervoor dat de neusgaten open blijven staan, en het paard dus beter kan ademen. :)

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:05

_Balou schreef:
@Foundtheone, die tape is ervoor dat de neusgaten open blijven staan, en het paard dus beter kan ademen. :)

Weer wat geleerd!

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:55

Mooie foto's, mooie scherpte en mooie kleuren. :j
Mijn favoriet is ook nummer 3! <3

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:51

Die eerste is echt heel mooi! Vooral die kleuren en de scherpte