[FOTO] And all at once, summer collapsed into fall

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NewGirl_BQ

[FOTO] And all at once, summer collapsed into fall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 00:24

Hallo bokkers! :wave:

Ik kom hier ook nog eens binnen vallen als dat zo even mag :))

Om meteen met de deur in huis te vallen;
Ik ben al lange tijd bezig met fotografie en ben sinds september een voltijdse fotografieopleiding beginnen volgen omdat ik hier graag mee zou willen doorgaan :)) Eerste weken al heel veel theorie gezien, niet zo heel veel nieuws voor mij, maar toch wel enkele kleine dingen die grote verschillen kunnen maken aan je foto's ;)

Vrijdagavond stond er een shoot op het programma van een vriendin van mij. Zij heeft net een opleiding als model achter de rug en had graag wat foto's gehad voor haar portfolio. Dus de ideale kans om mij nog eens volledig te laten gaan met mijn camera :))

Ik gebruik een Nikon D90 met een Sigma lens 70-200 f2.8 (heb ook nog andere lenzen, maar niet gebruikt voor deze shoot).

Tips en opbouwend commentaar zijn altijd welkom :)!
Benieuwd of dit in de smaak valt aangezien het toch wel een aparte stijl is dat niet bij iedereen in de smaak valt :)

Even kennis maken met het model *-:)
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

En dan nu aan het echte werk beginnen ;
3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Dit is mijn favoriet :))
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

Ziezo :)
Hopelijk hebben jullie ervan genoten.
Wie meer werk wilt zien;
https://www.facebook.com/AlisonBecuFotografie
Feel free to like my page ;)! :')

En bedankt voor het kijken! :j

Corelli

Re: [FOTO] And all at once, summer collapsed into fall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 08:21

Fijne warme kleuren op de meeste foto's en leuke poses hebben jullie verzonnen! Ik vind haar gezicht soms wat grauw (bijv foto 5), dat zal wel iets fototechnisch zijn?

Persoonlijk stoor ik me wel een beetje aan de oranje jurk :o Hij is te groot voor het model, hij schijnt door en jullie hebben af en toe niet goed opgelet hoe hij valt (foto 3,8,11,12,13). Het model heeft ook nog niet altijd goed in de gaten hoe ze haar lijf positioneert en dat is met deze jurk dan niet zo flatteus (bijv foto 6 en 10)
Als je bij je volgende shoot ook op dit soort dingen let, gaan je foto's nog beter worden :) Je model heeft een goed figuur, gebruik het! :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 11:17

Ah super, nog een deel foto's :D

Bedankt voor de commentaar corelli. Voor ons was dit ook uitproberen, voor mij mijn eerste echte shoot, visagie ook zelf gedaan, die valt wat tegen maar moeilijk in te schatten als je dat nog niet gedaan hebt ;)
Ik begrijp je kritiek en zal het ook gebruiken, maar ik ben beginner en NewGirl is een ander soort model gewoon. Dus, wel heel tevreden van het resultaat en volgende keer gaat het gewoon nog beter :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 11:28

Het blijven leuke foto's!
9 is mijn favo :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 11:37

Leuk, een topic! Zoals ik al zei: er zitten echt suuuupermooie foto's bij! 9 en 12 zijn mijn favoriet :D
Ik snap het commentaar van Corelli wel, als ik zo terug kijk, maar in eerste instantie had ik me er niet aan gestoord (ben dan ook geen kenner ;) ).

Doe zo verder, allebei, zou ik zeggen ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 13:30

Corelli schreef:
Fijne warme kleuren op de meeste foto's en leuke poses hebben jullie verzonnen! Ik vind haar gezicht soms wat grauw (bijv foto 5), dat zal wel iets fototechnisch zijn?

Persoonlijk stoor ik me wel een beetje aan de oranje jurk :o Hij is te groot voor het model, hij schijnt door en jullie hebben af en toe niet goed opgelet hoe hij valt (foto 3,8,11,12,13). Het model heeft ook nog niet altijd goed in de gaten hoe ze haar lijf positioneert en dat is met deze jurk dan niet zo flatteus (bijv foto 6 en 10)
Als je bij je volgende shoot ook op dit soort dingen let, gaan je foto's nog beter worden :) Je model heeft een goed figuur, gebruik het! :)

Daar sluit ik mij bij aan, daardoor kijken de foto's net niet gemakkelijk weg.
Maar zoals benoemd, ieder begin is moeilijk, succes!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 14:57

Vind de foto's echt gaaf om te zien maarja ben dan ook geen kenner.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:18

Ik had de oranje jurk even gestreken van tevoren. Ik vind het nogal afleiden.. :=

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:55

Hij is dus echt rood he :=
Maar idd, hij had in mijn rugzak gezeten wegens gebrek aan auto.

Daan, bedankt! En je hoeft geen kenner te zijn om dingen mooi te vinden ^^

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 21:07

Bedankt Corelli voor je commentaar! Tips die zeker nuttig zijn en waar we volgende keer zeker rekening mee kunnen houden ;)! Je geeft aan dat je het gezicht op foto 5 vb grauw vindt, hoe zou jij dit fototechnisch oplossen? Misschien fijn om te horen wat jij zou doen :) dan is dit zeker nuttig voor mij! (niet aanvallend bedoeld, maar ben gewoon benieuwd :) )

Kledij was ook niet onze prioriteit tijdens de shoot, was gewoon toevallig dat het model deze jurk meehad.
En zoals het model hierboven zegt had ze die mee op haar fiets, vandaar de kreuken, inderdaad jammer... maar op dat moment weinig aan te doen... zeker als je maar een paar uurtjes (nog niet) de tijd hebt om in zo'n lichtomstandigheden te fotograferen aangezien je die lichtomstandigheden maar hebt op één bepaald moment van de dag. Compromissen maken dus. Daarbij kwam nog eens dat het paard niet het gemakkelijkste stilstaand model was (lees: paard had opeens zin om een toertje te lopen dus gevolg: paard kwijt).. soms dus moeilijk om steeds opnieuw een goede positie aan te nemen, zowel voor model als voor kledij.

Ik heb geprobeerd om het meeste uit deze shoot te halen, helaas moet je daarbij vaak keuzes maken. En kiezen is meestal verliezen. Daarbij komt nog eens dat we zéker geen pro's zijn, dus mag je ook geen professionele foto's verwachten. Zo ver zijn we dus nog niet ;)

Toch bedankt voor het commentaar!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:13

Allereerst; lekker vibe en supppper gave Fjord! Prachtig koppie zit erop :)

Wat mij direct op valt is dat er een groene gloed in de foto's zit. Dit kan komen of door een verkeerde witbalans of door een kleuren edit achteraf die niet goed is doorgevoerd, al gok ik op het eerste. De jurk irriteert mij vooral vanwege de kreukels inderdaad, dit leid ontzettend af wat echt heel jammer is :) Bij portret foto's met zon is het lastig het model goed uit te belichten, misschien is het goed eens te kijken naar wat een reflectiescherm voor je kan betekenen in deze gevallen. Foto 6 vind ik een erg fijne bokeh hebben, dat werkt voor portretten vaak erg fraai. Foto 7 is een goed voorbeeld van het goed gebruik maken van tegenlicht, al had je hier waarschijnlijk nog net iets meer uit kunnen halen! Foto 8 heeft een lekkere spontane rust over zich, even als foto 12 die ik erg tof vind geworden.

Ik zie dat je de techniek al redelijk onder de knie hebt, echter zou ik echt even letten op je kleuren (groen en vrij flets voor het licht waar je gebruik van maakt) en denk ik dat je nog heeel veel uit je edit kan halen, ook op het gebied van kleur :) Iets meer oog voor detail (jurk, sommige poses enzovoort) is voor beauty wel erg essentieel, dus dat is misschien ook nog een aandachtspuntje :) Ik zie toevallig dat je net reageert op een comment voor mij, maar als de jurk 'toevallig' mee was en het niet de bedoeling was had ik persoonlijk de keuze gemaakt of deze niet te gebruiken of de foto's zo te positioneren dat de kreukels het minste opvallen. Dat is echt een kwestie in detail, wederom :)

Ben benieuwd naar de volgende foto's! Succes! :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:25

Leuke shoot! Mooi warm licht, voor een eerste keer toch heel gaaf! Als je geen 'professionele resultaten' verwacht, vind ik ze toch zeker niet verkeerd.. ;)
De kreukjes in de jurk storen wel, maar vooral nu het meerdere keren in de reacties heeft gestaan ga je er op letten haha :P

NewGirl_BQ schreef:
..geeft aan dat je het gezicht op foto 5 vb grauw vindt, hoe zou jij dit fototechnisch oplossen? Misschien fijn om te horen wat jij zou doen :) dan is dit zeker nuttig voor mij! (niet aanvallend bedoeld, maar ben gewoon benieuwd :) )

Dat zou je kunnen oplossen door een reflectiescherm te gebruiken, daarmee kan je een deel van het (aanwezige) licht terug 'spiegelen' op de in de schaduw liggende delen, aangezien je met tegenlicht werkt.
*edit: zie dat Courses het scherm ook al noemde :+ *
Als je een beetje handig bent met photoshop, zou je ivm het weglopende paard hem gewoon met een hengstenketting door een extra persoon vast kunnen laten houden? Werk je de ketting naderhand weg...

Wat voor opleiding als model heeft je model gevolgd? Gewoon uit nieuwsgierig hoor, wist dat het bestond :')

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 21:31

Courses schreef:
Allereerst; lekker vibe en supppper gave Fjord! Prachtig koppie zit erop :)

Wat mij direct op valt is dat er een groene gloed in de foto's zit. Dit kan komen of door een verkeerde witbalans of door een kleuren edit achteraf die niet goed is doorgevoerd, al gok ik op het eerste. De jurk irriteert mij vooral vanwege de kreukels inderdaad, dit leid ontzettend af wat echt heel jammer is :) Bij portret foto's met zon is het lastig het model goed uit te belichten, misschien is het goed eens te kijken naar wat een reflectiescherm voor je kan betekenen in deze gevallen. Foto 6 vind ik een erg fijne bokeh hebben, dat werkt voor portretten vaak erg fraai. Foto 7 is een goed voorbeeld van het goed gebruik maken van tegenlicht, al had je hier waarschijnlijk nog net iets meer uit kunnen halen! Foto 8 heeft een lekkere spontane rust over zich, even als foto 12 die ik erg tof vind geworden.

Ik zie dat je de techniek al redelijk onder de knie hebt, echter zou ik echt even letten op je kleuren (groen en vrij flets voor het licht waar je gebruik van maakt) en denk ik dat je nog heeel veel uit je edit kan halen, ook op het gebied van kleur :) Iets meer oog voor detail (jurk, sommige poses enzovoort) is voor beauty wel erg essentieel, dus dat is misschien ook nog een aandachtspuntje :) Ik zie toevallig dat je net reageert op een comment voor mij, maar als de jurk 'toevallig' mee was en het niet de bedoeling was had ik persoonlijk de keuze gemaakt of deze niet te gebruiken of de foto's zo te positioneren dat de kreukels het minste opvallen. Dat is echt een kwestie in detail, wederom :)

Ben benieuwd naar de volgende foto's! Succes! :)

Amen _/-\o_ hier heb ik echt veel aan! :)
Ik heb gewerkt met een lichtmeter en met een grijskaart om de juiste witbalans handmatig in te stellen.Voor mij was het de eerste keer werken met deze zaken. Normaal zet ik witbalans op automatisch, alhoewel je dan heel veel kwaliteit verliest. Een reflectiescherm zou inderdaad heel erg handig geweest zijn, helaas ben ik nog niet zo ver gekomen om dit aan te schaffen. Daar leren we nu ook mee werken op school en dit moet ik dus ook nog beter onder de knie krijgen. Maar daar heb je inderdaad gelijk in! Ik was al verbaasd van welk verschil ik zag door het gebruik van een lichtmeter en een grijskaart.
Over de jurk, heb je helemaal gelijk in. Volgende keer dus iets beter nadenken over deze zaken.
Maar ik hoop dat dit dus ook beter en beter wordt door het gewoon meer en meer te doen.

Ben ook aan het kijken om stage te gaan doen bij een fotograaf dat niets anders doet dan modellen te fotograferen voor fashion/beauty ed. Dus hoop dat dit kan doorgaan en dat ik daar ervaring kan opdoen!

Héééél erg bedankt voor het commentaar en de tips! Aan zo'n dingen heb ik dus echt veel! Top +:)+ Dankjewel!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:35

Tellie schreef:
Ik had de oranje jurk even gestreken van tevoren. Ik vind het nogal afleiden.. :=

Hi, dat is ook het eerste wat ik dacht en ik ben helemaal niet van de strijk :+ :D
Als model deze jurk meenam, moet ze nog wel leren representatieve kleding mee te nemen ;)
deze is niet echt flatterend.
Verder goed begin van je fotograferen hoor en een fjord als hoofd onderwerp, tja... dan heb je me al..

Van fotograferen verder niet veel verstand.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:36

Amanda, een soort van opleiding bij een agency. Nu viel dit op vlak van fotoshoot tegen, maar heb er wel iets van geleerd en dat ik het graag doe en er in wil verbeteren.
Achteraf bekeken had ik beter meteen met een eigen portfolio begonnen en me de opleiding gespaard, maar het was een goede opstap.
Heb er een certificaat van.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 21:37

_l_amanda_l_ schreef:
NewGirl_BQ schreef:
..geeft aan dat je het gezicht op foto 5 vb grauw vindt, hoe zou jij dit fototechnisch oplossen? Misschien fijn om te horen wat jij zou doen :) dan is dit zeker nuttig voor mij! (niet aanvallend bedoeld, maar ben gewoon benieuwd :) )

Dat zou je kunnen oplossen door een reflectiescherm te gebruiken, daarmee kan je een deel van het (aanwezige) licht terug 'spiegelen' op de in de schaduw liggende delen, aangezien je met tegenlicht werkt.
*edit: zie dat Courses het scherm ook al noemde :+ *
Als je een beetje handig bent met photoshop, zou je ivm het weglopende paard hem gewoon met een hengstenketting door een extra persoon vast kunnen laten houden? Werk je de ketting naderhand weg...

Wat voor opleiding als model heeft je model gevolgd? Gewoon uit nieuwsgierig hoor, wist dat het bestond :')

De jurk en kledij zal zeker iets zijn waar we meer op gaan letten ;) hehe!

Inderdaad, dat reflectiescherm zou fantastisch zijn. Hebben we vorige week ook gebruikt in de studio's, werkt inderdaad prima om de schaduwdelen toch goed te belichten door het reflecterende licht. Logisch eigenlijk om dit probleem op te lossen! Helaas heb ik de mogelijkheid niet om een reflectiescherm te gebruiken aangezien ik die (nog) niet heb :+ :) Maar is dus zéker iets om verder over na te denken! Bedankt!

De fjord werd inderdaad vastgehouden door een 3e persoon, maar moet zeggen dat hij nogal onrustig was. De bijrijdster heeft de fjord dan even op de plaats van de shoot gereden zodat die wat rustiger zou worden. Daarna was hij al veel kalmer, maar stilstaan is blijkbaar niet één van z'n sterkste kanten, Aaricia? :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:52

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:52

Blijkbaar niet als hij op de foto moet O:)

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 22:25

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 22:27

Aria_zz schreef:
Blijkbaar niet als hij op de foto moet O:)

}:0