[FOTO] Wat vinden jullie van mijn eerste foto's?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

[FOTO] Wat vinden jullie van mijn eerste foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 21:35

Misschien een rare titel, want iedereen heeft wel eens foto's gemaakt,
Maar Dinsdag heb ik mijn eerste spiegelreflex aangeschaft, en deze was woensdag binnen. (Sony A58)
Woensdag avond maar meteen mee genomen naar stal. Deze foto's zijn hier te zien.
Donderdag avond ook nog maar wat met mijn camera gespeeld op stal, en het een en ander aan knopjes en handigheidjes ontdekt, en ik vond dat het vandaag tijd was om eens te oefenen op wat anders, wat actie. Aangezien mijn buurvrouw een geweldig leuke labrador (uit de kluiten gewassen pup) heeft, gevraagd of ze mee wou naar het park voor foto's. Haar hond is net een jaar geweest, maar nog heerlijk slungelig en lomp. Het is een prachtige blonde hond, met enorm mooie mensen ogen, en dan mag zijn eyeliner natuurlijk niet achter blijven! Geniet van de foto's en ik hoop op tips O:)

Deze is niet helemaal scherp, focus lag wat verkeerd geloof ik, maar kreeg hem niet mooi scherpgesteld.
Afbeelding

Deze vind ik wel heel mooi gelukt. Mooi scherp, en vind het een vrolijk plaatje.
Afbeelding

Hier even een kleine serie waar ikzelf erg om moest lachen.
foto 1
foto 2
foto 3

De bedoeling was een close up van zijn oog, om echt die mooie ogen te zien, maar meneer kon niet stilzitten en vond de camera erg interessant, maar het heeft wel een mooi plaatje opgeleverd!
Afbeelding

Zo'n druk vrolijk ding mooi op de foto zetten is zo makkelijk nog niet, maar hier toch nog een lieve foto uit weten te halen!
Afbeelding

Afbeelding

Een beetje ruzie met de belichting.. _-:(
Afbeelding

Afbeelding

Maar hij kan ook nog netjes zitten. :j
Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard moet ik ook deze foto laten zien, dat ik ook wel scherpe bewegende beelden kan schieten.. :+
Afbeelding

Natuurlijk moeten de vriendjes ook op de foto..
Afbeelding

Afbeelding

En dan wil ik afsluiten met deze foto. Het park zag er zo mooi uit, dat ik het niet kon laten om een foto te maken.
Afbeelding

Ik wil erbij zeggen dat 9/10 foto's echt puur en alleen de foto zijn, waar ik een logotje op gezet heb.
Tinypic verslechterd te kwaliteit helaas behoorlijk vandaag, want in mijn photoshop zijn de meeste wel scherp.. :?

Alle tips zijn welkom en ik ben heeeeeel benieuwd wat jullie er van vinden!

magda_90

Re: [FOTO] Wat vinden jullie van mijn eerste foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 11:48

Je gaat lekker zo, mooi kilometers maken nu. Een paar tips: probeer te letten op je compositie. Ga bijvoorbeeld eens op je hurken zitten of liggen. Probeer ook te kijken naar het geheel zodat het onderwerp er echt uitspringt.
Probeer tegenlicht te vermijden zoals http://i58.tinypic.com/295freq.jpg, daar valt de hond helemaal weg.