Logo plaatsen en webformaat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

it_is_me

Logo plaatsen en webformaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 08:50

Tijdens een evenement heb ik een heleboel foto's gemaakt. Nu ben ik bezig met het plaatsen van een logo op de foto's en zet ik ze om naar webformaat. Om dit per foto te doen is wel een hele klus en behoorlijk tijdrovend. Is er een snellere manier om dit voor elkaar te krijgen? Ik gebruik hierbij Photoshop.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Logo plaatsen en webformaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 08:53

Je kan met Bordermaker volgens mij je logo op meerdere foto's tegelijk zetten.
Lightroom kan je ook zo instellen dat hij op elke foto automatisch je logo zet.
Photoshop weet ik...

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 08:57

Ik heb alleen Photoshop... onder welk kopje zou ik dat kunnen vinden?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 09:05

Ik werk niet veel met Photoshop, weet niet of het daar ook kan.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 09:21

Oke, toch bedankt. Lightroom heb ik niet en weet niet of Bordermaker gratis te downloaden is...

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 09:25

Je kan met photoshop een 'action' aanmaken. Dan neemt ie zegmaar de handelingen die je maakt op. Je kan dan dus met 1 druk op de knop op de foto dat je wilt doen wat je hebt opgenomen. Ik doe altijd 'opnemen'dat ik een logo plaats en de afbeelding opsla. vervolgens kan ik dus bij iedere foto op een knop drukken dat ie dat dus bij die foto ook doet en dus ook meteen opslaat. Misschien is dat iets?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 09:39

Dat zou al iets makkelijker zijn, maar als ik het goed begrijp dan moet je dat per foto doen? Het zou toch wel handig zijn als ik de hele bubs in een keer zou kunnen doen...

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:33

Je opent 1 foto, neemt de actie op dus waarin je het logo plaatst en dan opslaat bijvoorbeeld en je geeft die actie een sneltoets code bv ctrl+shift, dan hoef je dus alleen maar iedere foto te openen, control+shift en wegklikken. Bespaard dus al meer. Anders denk ik toch dat je moet zoeken naar dat programma wat eerder genoemd word.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:51

Bordermaker is volgens mij gratis hoor...

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 05:54

Inmiddels heb ik Bordermaker gedownload en los gelaten op mijn foto's. Het was even uitzoeken hoe het werkt, maar het is gelukt. Klopt het trouwens dat het handigst is als alle foto's of liggend of staand genomen zijn? Toevallig heb ik alleen de eerste twee liggend genomen en daarna de rest staand, maar dan komt het logo bij de liggende foto's in het midden te staan i.p.v. in het hoekje...

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:45

Kan via Photoshop en dan via Actions :) Zelf even 'n action aanmaken.

Steph_Lana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:45

it_is_me schreef:
Inmiddels heb ik Bordermaker gedownload en los gelaten op mijn foto's. Het was even uitzoeken hoe het werkt, maar het is gelukt. Klopt het trouwens dat het handigst is als alle foto's of liggend of staand genomen zijn? Toevallig heb ik alleen de eerste twee liggend genomen en daarna de rest staand, maar dan komt het logo bij de liggende foto's in het midden te staan i.p.v. in het hoekje...

Dat kan je instellen. Weet zo ff niet waar. Ik gebruik ook bordemaker, soms lukt het wel een hele map, en soms lukt het gewoon niet. Is af en toe een gepuzzel

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:52

Ik heb in Photoshop meerdere 'actions' aangemaakt, een opname voor een staand webbestand, een liggend webbestand en een vierkant webbestand... Echt zo handig werken! Nadeel is wel dat je de foto's even in een mapje moet ordenen, mapje staand, mapje liggend enz. , omdat het anders niet goed gaat met de actie. Ik denk niet dat dit heel anders kan? In ieder geval heb je dan logo's op de juiste plek staan.

Op webformaat zetten kan met afbeeldingsprocessor. Verder heb ik zelf nog wel wat zaken die ik zou willen automatiseren, want honderden foto's door is niet fijn als je echt per foto bepaalde handelingen moet verrichten.

Heb zo de linkjes niet bij de hand op de laptop, maar Google maar eens en kijk welke methode je handig vindt.