[FOTO] Loveshoot - experimenten met composities

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

[FOTO] Loveshoot - experimenten met composities

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 10:36

Ik probeer mijn stijl te verbeteren door mijn composities wat meer af te wisselen. Ik ben erg van de close-ups en vind dat ik misschien daarmee te eentonig wordt. Bij mijn laatste loveshoot heb ik dus iets anders geprobeerd bij sommige foto's, door meer ruimte in de foto's te verwerken.

Ik ben er alleen nog erg onzeker over. Ik weet niet of het nou echt een positieve toevoeging is, en of dit dan de juiste manier is. Nou merk ik dat klanten zelf al heel gauw blij zijn als ze er zelf leuk op staan :D Maar daar schiet ik in dit geval niets mee op :')

Dus ik denk, ik gooi het hier even neer. Meer ruimte in m'n composities, yay or nay? :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 23-08-14 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vergeet je [TAG] niet! :)

MerleSimone

Re: Loveshoot - experimenten met composities

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:40

Zeker mooie foto's! Prachtige sfeer en die extra ruimte vind ik juist mooi :j

Charles

Re: Loveshoot - experimenten met composities

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:48

Ik vind de extra ruimte inderdaad mooi, maar vind ze wel erg verscherpt ogen?

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:02

Charles schreef:

Komt bij mij ook zo over.
Vind de extra ruimte aan de boven kant wat minder, denk omdat er aan de bovenkant niet zo interessant is met die wolken.. Weet het niet echt goed eerlijk gezegd..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 12:05

Eviii_x schreef:
Charles schreef:

Komt bij mij ook zo over.
Vind de extra ruimte aan de boven kant wat minder, denk omdat er aan de bovenkant niet zo interessant is met die wolken.. Weet het niet echt goed eerlijk gezegd..

Jij gaat liever voor extra ruimte onder? Dat kan inderdaad, de bovenkant is vrij leeg. Daarom twijfelde ik of het per se iets toevoegt of dat het dan alleen interessant is als er boven ook daadwerkelijk iets gebeurd.

Verscherpt komt denk ik door verkleinen + Flickr. Flickr verscherpt tijdens het uploaden.

Links Tinypic, rechts Flickr
Afbeelding Afbeelding

Charles

Re: [FOTO] Loveshoot - experimenten met composities

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:42

Ja links inderdaad veel fijner om naar te kijken, zonde dat Flickr dat zo erg verscherpt zeg! Was het ook niet van je gewend haha :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 14:19

Ja, toch wel? Ik wissel een beetje af maar vond Flickr juist altijd wel fijn :') Want Tinypic vervaagt een betje, want in het echt ligt de scherpte tussen 1 en 2 in. Meh. Dacht ik eindelijk de ideale upload site gevonden te hebben :+

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:45

Je zou ze ook bij Photobucket kunnen uploaden, die gebruik ik regelmatig.
Vind ze zo namelijk ook wel erg verscherpt lijken.

Verder super fijne foto's!! Die 'loze' ruimte boven is een beetje hip op het moment volgens mij, dus als je het leuk vindt, lekker mee doorgaan :D
Ik vind het ook leuk wegkijken zo :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:03

Wat een lekker sfeertje! Ik vind die lege ruimte bovenin juist heel fijn kijken :j

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:53

Ik vind de lege ruimte boven juist wat minder. Maar de anderen vind ik erg fijn kijken! Voegt echt wel wat toe vind ik. En ik denk dat bij mij het verschil zit in het feit dat je bij de laatsten het 'onderwerp' er wel helemaal op hebt en bij de eerste twee niet.

Dan gaat het in mijn hoofd van: er is nog zoveel ruimte over, dan passen de mensen er ook nog wel helemaal op :')

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:49

_Pansy_ schreef:
Je zou ze ook bij Photobucket kunnen uploaden, die gebruik ik regelmatig.
Vind ze zo namelijk ook wel erg verscherpt lijken.

Verder super fijne foto's!! Die 'loze' ruimte boven is een beetje hip op het moment volgens mij, dus als je het leuk vindt, lekker mee doorgaan :D
Ik vind het ook leuk wegkijken zo :j

Ik gebruik ook altijd Photobucket en imo. maakt die het minste verschil qua kwaliteit met de werkelijkheid. Je zou die eens kunnen proberen Marit, voor jezelf alle drie de foto's van de verschillende uploadsites vergelijken en dan bepalen welke je zelf het fijnste vindt.

óf uploaden op je eigen webruimte van je website, denk dat dat nog het meest ideale is wat betreft kwaliteitsverlies. *D

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 19:55

Zo als je ze nu in een serie hebt staan vind ik ze eentonig (goh :Y)), maar dat zijn ze vast niet in de hele serie. Vind het fijne compo's om naar te kijken, met name de eerste. Past helemaal in mijn straatje dit, love it! :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 21:13

Haha nee zo zijn ze absoluut niet de hele serie :D
De gehele serie is hier te bekijken: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 265&type=3

NAIWHL schreef:
Ik vind de lege ruimte boven juist wat minder. Maar de anderen vind ik erg fijn kijken! Voegt echt wel wat toe vind ik. En ik denk dat bij mij het verschil zit in het feit dat je bij de laatsten het 'onderwerp' er wel helemaal op hebt en bij de eerste twee niet.

Dan gaat het in mijn hoofd van: er is nog zoveel ruimte over, dan passen de mensen er ook nog wel helemaal op :')

Hahaha wat je als laatste zegt is wel waar :') Ik snap dan inderdaad opzich wel dat dat eigenlijk heel gek staat :+ Alsof het dan per ongeluk is gedaan ofzo.

Maar veel verschillende reacties!

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:40

Herkenbaar zeg, teveel close-ups schieten!

Foto 1 ben ik niet zo weg van de extra "loze" ruimte. Puur omdat ik het hier niks toe vind voegen. Had je een contrastrijk wolkendek gehad was het denk ik al heel anders geweest
Bij foto 2 vind ik de ruimte bovenin juist wél leuk. Ik denk dat het verschil hem zit in de kleur. Hoewel het wolkendek ook niet zo interessant is heb je wel een mooie lichtinval op de duinen. Ik vind de zachtheid in deze foto ook super goed uitkomen.
De ruimte bij foto 3 wordt weer interessant gemaakt door de diepte die het creëert.
Foto 4 vind ik gewoon een geslaagde compositie :D Leuk dat je wat van de omgeving ziet, dat maakt de foto denk ik wel sterker.

Uploaden doe ik meestal bij Google+, hier vind ik de foto's niet (on)scherper worden. Is me in ieder geval nog niet opgevallen.
Hopelijk kan je hier wat mee!

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:20

Ja, extra ruimte voegt toe vind ik! Mooi gebruik gemaakt van ruimts, ziet er goed uit!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 15:43

Dankjewel! :D

Captain_ schreef:
Herkenbaar zeg, teveel close-ups schieten!

Foto 1 ben ik niet zo weg van de extra "loze" ruimte. Puur omdat ik het hier niks toe vind voegen. Had je een contrastrijk wolkendek gehad was het denk ik al heel anders geweest
Bij foto 2 vind ik de ruimte bovenin juist wél leuk. Ik denk dat het verschil hem zit in de kleur. Hoewel het wolkendek ook niet zo interessant is heb je wel een mooie lichtinval op de duinen. Ik vind de zachtheid in deze foto ook super goed uitkomen.
De ruimte bij foto 3 wordt weer interessant gemaakt door de diepte die het creëert.
Foto 4 vind ik gewoon een geslaagde compositie :D Leuk dat je wat van de omgeving ziet, dat maakt de foto denk ik wel sterker.

Uploaden doe ik meestal bij Google+, hier vind ik de foto's niet (on)scherper worden. Is me in ieder geval nog niet opgevallen.
Hopelijk kan je hier wat mee!

Dankjewel voor je uitgebreide commentaar! Geen ruimte toevoegen om het toevoegen dus, maar echt erop letten wát ik dan toe voeg :j Google+ zal ik proberen, nog nooit mee gewerkt!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:25

Ik vind die extra ruimte juist super fijn kijken! Ik vind het niet niets toevoegen, voor mij voegt het een soort van rust toe, er is een duidelijk onderwerp en de extra ruimte zorgt ervoor dat het in de foto wat rustiger is. 1 vind ik wel wat minder dan de anderen, misschien had ik hier voor iets minder ruimte gegaan. Ik kan me wel vinden in captain's opmerking dat dat misschien met zwart wit te maken heeft. Jouw zwart wit vind ik al redelijk rustig ogen, dan wordt het misschien weer wat te.

Het verscherp probleem heb ik ook met flickr trouwens, ik ga die google+ tip ook eens proberen! Photobuckert was ik altijd fan van, maar opeens liet die mijn foto's niet meer zien :\

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 07:25

Wauw, wat een gaaf sfeertje!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 07:47

Hahaha...toen ik de reactie van Captain las, dacht ik bijna dat ik al gereageerd had :P

"what she said" dus!

Wil nog wel toevoegen dat ik vind/denk dat de derde foto de meeste toegevoegde waarde haalt uit de extra ruimte. Als close-up zou deze foto wat standaard zijn geweest maar door deze dieptewerking vind ik 'm erg mooi!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 07:54

Ik vind de laatste twee het mooiste. Bij de eerste twee foto's voegt de ruimte niet zoveel toe en bij de laatste wel weer.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 23:55

ik vind de ene laatste erg mooi! beetje jammer dat hij zo'n chinese look heeft..