Vandaag weer naar Ouwehands Dierenpark in Rhenen geweest. Hoewel de weersvoorspelling niet zo heel veelbelovend was, heb ik kunnen genieten van een veelal droge dag in een rustig park. Al direct 's morgens vroeg gegaan in de hoop actieve dieren te treffen. Tegen de middag het aquarium in gewandeld en daar een poos gebivakkeerd. Al met al een hele geslaagde dag met als resultaat enkele foto's die ik graag met jullie wil delen.
Tips en commentaar is altijd welkom, daar heb ik de voorgaande keren ook veel aan gehad!
De foto's zijn gemaakt met een Canon 70D. De dieren buiten met een 70-300 en binnen voornamelijk met de STM kitlens, welke uitermate geschikt is voor close-up's.
1. Allereerst deze uiterst charmante Aziatische zwarte beer, die vakkundig de oever bestudeerde. (Vooral om droge poten te houden natuurlijk...)

2. Toen ik aankwam waren de pinguïns zojuist massal bezig met een bad. De spetters vlogen in het rond.

3. Ook de Flamingo's waren driftig bezig hun verenkleed op orde te brengen.

4. Binnen in het reptielen-huis was het een stuk minder druk. Daar werd voornamelijk gewoon geslapen. En verstoord opkijken als er weer een camera opduikt natuurlijk.

5. Dan maar snel door naar de nattere contreien van de dierentuin. Daar werd ik begroet door een ietwat sikkeneurige Piranha.

6. Die overigens altijd prachtig schittert.

7. De Maanvis was al even bijzonder om te zien. Hoewel ze voornamelijk dicht op de bodem bleven en er vrolijk op los baltsten, zocht deze vis wat ademruimte op.

8. De maanvissen werden vergezelt door de Turquoise Discus. Een prachtige vis die, afhankelijk van zijn omgeving, in de meest uiteenlopende kleuren schittert.

9. En op een paardenforum niet te missen natuurlijk; de Zeepaardjes.

10.

Voor nu waren dit ze weer, maar het duurt nooit lang of ik loop alweer in Rhenen rond, haha.