[FOTO] Vliegtuigspotten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

[FOTO] Vliegtuigspotten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 14:34

Hoi Bokkers,

gisteren ben ik weer heerlijk een dagje naar Schiphol geweest. 6u om precies te zijn haha. Het weer was perfect, enorm dreigende luchten soms en een mooie zon die toch steeds om de wolken manoeuvreerde.
Ik probeer mijn fotografie elke keer wat te verbeteren en tips zijn daarom altijd welkom.

Eerste Nederlandse Boeing 787 Dreamliner van Arke. Tevens ook de enige Boeing 787 die in Nederland landt.
Afbeelding
Foto is genomen op zo'n 1,5 tot 2 kilometer afstand.

En nog wat foto's met minder dreigende lucht.

Afbeelding

Afbeelding

En dan nog wat foto's van vorige week zaterdag. Prachtige zonnige dag met geen wolkje aan de lucht!

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken, tips zijn welkom! :D

Mijn vorige topic:
[FK] [FOTO] Emirates Airbus A380 & KLM McDonnell Douglas MD-11

En voor de vliegtuigfanaten een huiskamertopic:
[HK] De Bokkers zien ze vliegen!!

Asselruiter

Re: [FOTO] Vliegtuigspotten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 14:43

Weer zeer leuke en mooie foto's. Zo haarscherp! +:)+ mag ik vragen met wat voor materiaal je dit doet? Ik vermoed dat dit niet met een standaard lens zal lukken :+

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 14:49

Prachtige foto's! Vooral die eerste is echt waanzinnig _O_ Kan zo in een tijdschrift.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 15:16

Wauw, prachtig! Vooral die eerste foto, lijkt wel alsof de achtergrond er later achter is gezet, zo dreigend _O_

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 15:47

Gave foto's!!! :wow:

Waar ga jij staan om deze plaatjes te schieten? En waar parkeer je je auto? :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 15:48

Asselruiter schreef:
Weer zeer leuke en mooie foto's. Zo haarscherp! +:)+ mag ik vragen met wat voor materiaal je dit doet? Ik vermoed dat dit niet met een standaard lens zal lukken :+

Haha, het is niet heel bijzonder hoor.
Ik heb een Canon EOS1000D met een 75-300mm lens. Camera is zo'n 5/6 jaar oud en lens zo'n 3 jaar gok ik. Toe aan vervanging maar doet het nog wel aardig. Al zou ik wel heel erg graag een echt goede camera willen met zo'n telelens. <3

Dank jullie wel! :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 15:55

Bellatrix schreef:
Gave foto's!!! :wow:

Waar ga jij staan om deze plaatjes te schieten? En waar parkeer je je auto? :')

Je hebt 5 banen, en bij de meeste kun je wel redelijk parkeren. Wel goed kijken waar precies want er wordt regelmatig gecontroleerd.
Op deze site kun je die dag kijken welke banen er open zijn (er is ook een app van, wel handig want soms wordt er nog al veel gewisseld met banen) http://www.lvnl.nl/nl/airtraffic

De meest linkse [***], de Polderbaan daar is een parkeerplek bij. Staat soms ook ijscotentje als het mooi weer is. Adres: Ijweg 614 Zwanenburg.
Als je geparkeerd hebt kun je zo naar het fietspad lopen waar je goed zicht hebt. Je kan een kleedje oid meenemen maar er staat ook een picknickbankje na 5 minuten lopen. Parkeren is gratis!

De [***] er naast, de Zwanenburgbaan daar kun je niet parkeren, overal geldt een parkeerverbod. Je kunt de vliegtuigen die daar landen ook zien vanaf de Polderbaan.

De [***] daar rechts van die horizontaal loopt is de Buitenveldertbaan. Hier kun je parkeren bij de McDonald's die naast de [***] ligt. Je mag maximaal 2 of 3u staan. Ideale plek natuurlijk maar dan moet de [***] wel in gebruik zijn.

De [***] die daar haaks op staat is de Aalsmeerbaan, hier kun je parkeren op het gras naast de 'sloot/kanaal' en dan kun je richting de gele lichtmasten lopen dan vliegen ze zo over je heen. Adres: Aalsmeerderdijk 138 Haarlemmermeer

Dan de [***] daar weer links van is de Kaagbaan, daar kun je parkeren op de Aalsmeerderweg 455 Haarlemmermeer. (wel echt haarlemmermeer invoeren, anders kom je in een woonwijk uit.. Ik spreek uit ervaring. :+) Dan kun je lopen naar de Kruisweg, daar is een stuk waar je kan staan.. Je moet wel een stukje in de berm van een 80KM weg lopen waar grote vrachtwagens voorbij komen dus misschien wel wat gevaarlijk.. Zit ook geen vangrail tussen oid.

Verder kun je nog naar het panoramaterras maar dat vind ik zelf niet zo boeiend, je ziet alleen stilstaande en taxiënde vliegtuigen. Als je er heen wilt parkeer je je auto op Schiphol (wel duur!) en als je naar binnen loopt wijst het zich vanzelf.

Eerste foto is gemaakt op de Polderbaan, het vliegtuig steeg op vanaf de Zwanenburgbaan. Tweede foto is gemaakt bij de Kaagbaan.
Derde weer bij de Polderbaan en de vierde en vijfde bij de Kaagbaan maar toen heb ik bij de mac gezeten. Ideaal, je kunt er zitten, eten ( :') ), fotograferen en plassen. Haha!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 15:56

Klinkt goed! :)) Ook maar een keertje proberen denk ik!!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 15:57

Daar ga je geen spijt van krijgen. <<)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 15:58

Ga wel iemand zoeken die mee wil, zo alleen ergens waar ik het niet ken vind ik niet zo leuk. :+

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 15:58

Captain schreef:
Haha, het is niet heel bijzonder hoor.
Ik heb een Canon EOS1000D met een 75-300mm lens. Camera is zo'n 5/6 jaar oud en lens zo'n 3 jaar gok ik. Toe aan vervanging maar doet het nog wel aardig. Al zou ik wel heel erg graag een echt goede camera willen met zo'n telelens. <3

Oh ik dacht dat je hiervoor al meteen zo een gigatelelens voor nodig had, maar blijkbaar dus niet :D Echt gaaf hoor! Doe zo verder! ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 16:00

Bellatrix schreef:
Ga wel iemand zoeken die mee wil, zo alleen ergens waar ik het niet ken vind ik niet zo leuk. :+

<<) <<) <<) <<)

Asselruiter schreef:
Oh ik dacht dat je hiervoor al meteen zo een gigatelelens voor nodig had, maar blijkbaar dus niet :D Echt gaaf hoor! Doe zo verder! ;)

Ik denk dat je dan wel nog betere foto's kan maken.. Maar dat vind de portemonnee niet zo leuk haha. :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:02

Nou Hannah, gezellig. :D
Ik heb nu nog een Sigma 70-300 maar hoop eind van het jaar een 70-200 2.8 te hebben. :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 16:04

Ik moet eerlijk bekennen er weinig verstand van te hebben, maar die kan je dan mooi uittesten! :D +:)+

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:28

Ik heb in juli in de Dreamliner van arke gevlogen in de starclass maar man o man wat een fijn vliegtuig en wat een luxe voor een ''economy' airliner.

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:30

Bellatrix schreef:
Nou Hannah, gezellig. :D
Ik heb nu nog een Sigma 70-300 maar hoop eind van het jaar een 70-200 2.8 te hebben. :D

Droomlens <3 ben ook vollenbak aan het sparen voor die. Zal wel nog niet voor eind dit jaar zijn, eerder volgende zomer.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 18:28

lucifertje schreef:
Ik heb in juli in de Dreamliner van arke gevlogen in de starclass maar man o man wat een fijn vliegtuig en wat een luxe voor een ''economy' airliner.

En enorm stil he? Dat is echt verbazingwekkend. Waanzinnig ding. <3

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:00

gave foto's!! mn nicht zat in die A380 :P

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 10:29

Die heeft het beter bekeken. :D

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:34

ja ze is purser :))
ben wel n beetje jaloers hahahhaa

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:40

Ik heb weinig verstand van vliegtuigen en normaal vind ik vliegtuigfoto's niet zo interessant eerlijk gezegd maar ik moet zeggen die eerste is echt enorm gaaf!! Zeker met die lucht erachter, goed gedaan :D !

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:46

Hele mooie foto's ! Vind vliegtuigen nog altijd knap om zien, ondanks de geluidshinder hier...
Ik woon onder de aanvliegroute van Zaventem, dus kan ze vanop mijn dak bijna aanraken :') :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 11:48

Dank jullie wel! :D
En Pandora2, ik ben stiekem een beetje jaloers.. Maar volgens mij kan het ook knap vervelend zijn al die herrie. Is het niet zo dat je er net zoals bij treinen aan went?

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:13

De eerste foto is echt prachtig zeg! Mooie foto's :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 12:35

Dank je wel!