[FOTO] Schaapjes op de dijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pandameisje

[FOTO] Schaapjes op de dijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 21:27

Hellowww

Vandaag ben ik naar Lauwersoog geweest en ben ik daar eens iets anders gaan fotograferen dan normaal. Namelijk schapen.

Ze liepen voor durend weg maar uiteindelijk bleven ze rustig eten en keken ze me aan hier zijn de foto's.

Tips zijn welkom en natuurlijk de leuke reactie's ook.

Als eerst werd ik aan gekeken
Afbeelding

Deze schaap liep snel weg toen ik een foto wilde maken
Afbeelding

De dijk met de schapen.
Afbeelding

De schaap met de blauwe lucht.
Afbeelding

Dit vind ik de mooiste foto:
Afbeelding

als jullie meer foto's willen zien kijk dan ook eens op mijn facebookpagina en me site de links staan in me onderschrift.

Bedankt voor het kijken
Laatst bijgewerkt door Pandameisje op 03-08-14 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Schaapjes op de dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:43

Je topic mist [FOTO] voor je titel.

En ik zou de foto's groter laten zien, 600x800. Dit is wat moeilijk beoordelen.

Maar bij de eerste foto vind ik de achtergrond storen. Ook vind ik de kleuren wat flets.
Een foto van een schaap dat wegloopt van de camera had ik persoonlijk niet eens geplaatst.
Foto 3 vind ik ook niet heel bijzonder eigenlijk. Gewoon een leuk plaatje van een stel schapen. Mis ook wat kleur hier.
Foto 4 vind ik ook wat flets en je hebt het schaap van de achterkant vastgelegd en dat maakt de foto dus niet interessant. En ik vind hem te krap gecropt.
De compositie van de laatste foto vind ik ook niet interessant, ook weer half van achteren. Maar ik vind sowieso grazende dieren over het algemeen niet interessant voor de foto.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 21:45

Bellatrix schreef:
Je topic mist [FOTO] voor je titel.

En ik zou de foto's groter laten zien, 600x800. Dit is wat moeilijk beoordelen.

Maar bij de eerste foto vind ik de achtergrond storen. Ook vind ik de kleuren wat flets.
Een foto van een schaap dat wegloopt van de camera had ik persoonlijk niet eens geplaatst.
Foto 3 vind ik ook niet heel bijzonder eigenlijk. Gewoon een leuk plaatje van een stel schapen. Mis ook wat kleur hier.
Foto 4 vind ik ook wat flets en je hebt het schaap van de achterkant vastgelegd en dat maakt de foto dus niet interessant. En ik vind hem te krap gecropt.
De compositie van de laatste foto vind ik ook niet interessant, ook weer half van achteren. Maar ik vind sowieso grazende dieren over het algemeen niet interessant voor de foto.

Dankje voor de tips :)

NAIWHL

Re: [FOTO] Schaapjes op de dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:24

Probeer ook aan je perspectief te denken.
Het is over het algemeen het mooist als je op gelijke hoogte met het dier bent. Dit zie je het beste op je laatste 2 foto's. Al is de een na laatste eigenlijk wat te laag genomen en bij de laatste vind ik de compositie niet zo mooi.

Maar lekker blijven oefenen!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 22:28

NAIWHL schreef:
Probeer ook aan je perspectief te denken.
Het is over het algemeen het mooist als je op gelijke hoogte met het dier bent. Dit zie je het beste op je laatste 2 foto's. Al is de een na laatste eigenlijk wat te laag genomen en bij de laatste vind ik de compositie niet zo mooi.

Maar lekker blijven oefenen!

Dankje voor de tip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:27

Spoiler:
Het is deze schapen, dit schaap en het schaap.
:o

Leuke foto's, Ik vind die met de blauwe lucht wel leuk maar denk dat hij mooier was als er wat meer ruimte boven zou zitten!