statief voor nikon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LOVESUSHI

statief voor nikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 16:38

Hoi!

Ik zie door de bomen het bos niet meer... Heb uren gegoogled naar hoe te gebruiken en welke statieven voor mijn doeleind en camera etc. maar ik word niet veel wijzer helaas.

Welke statief kan ik nemen, max € 40,00, moet geschikt zijn voor een Nikon D5100 met een 18-55 & 55-200 objectief? En dan hoef ik niet persee links maar gewoon wat is de beste maximum & minimumhoogte en wat is bijvoorbeeld een goed merk of een goede (web)shop om deze te bestellen?

Hoe bevestig je de camera op een statief? Heb je verder nog iets nodig of zo?

Dit wordt mijn eerste statief en ik ga hem voornamelijk gebruiken voor paarden en natuurfoto's.

Alvast bedankt!

MarrieLeen

Re: statief voor nikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:36

Ik heb een statief van Hama, simpel statief maar wel heel fijn en licht. :j Is op twee punten te verstellen, van ik gok zo'n 60cm tot 1.50m.
En je kan 'm mooi opbergen in een draagzak. Je hebt ze in diverse prijsklassen, ook binnen jouw budget. :)

Zoiets:
Afbeelding

Je draait je camera (althans, bij mijn Canon) aan de onderkant op een pinnetje van het statief, en daarmee kan je 'm op je statief bevestigen. Ideaal!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:50

In principe hebben alle camera's dezelfde bevestiging methode (plaatje en schroefje).

Qua statief ben ik nu ook op zoek naar een nieuwe, maar voor 40 euro twijfel ik aan de kwaliteit (wat ik tot nu tegenkwam voor dat budget).

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 18:15

ik heb er ook een van hama gehaald toch en wat een heerlijk ding! licht mee te nemen en heel stabiel. tot nu toe is de kwaliteit ook prima. (gebruik hem +- 2 keer per week)