Lens kapot!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Piuni

Lens kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 18:05

Hallo!
Ik heb een erg fijne lens ( Canon EFS 17-85 )
Laatst was ik foto's aan het maken en kon ik niet meer in of uitzoomen. Als ik de lens zachtjes rammel hoor ik ook een apart geluid.
Weet iemand wat dit kan zijn? Omdat hij kapot is zal hij waarschijnlijk gemaakt moeten laten worden. En volgens mij kost dat best veel geld. Dus is het dan slimmer om de lens te laten maken of gewoon een nieuwe/ tweedehandse lens te kopen?
Groetjes,
Marija

Anoniem

Re: Lens kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:25

De mijne heeft hetzelfde probleem, hij tikt wel langzaam opzij alsof ie scherp wil stellen maar soepel gaat het niet en het duurt ook nog eens hartstikke lang... Tamron 70-300 lens.

Chica98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:39

Toevallig is is mijn lens ook pas geleden kapot gegaan, ik heb hem naar het servicepunt van de mediamarkt gebracht. Ze sturen hem dan gratis op voor onderzoek om te kijken of hij nog gemaakt kan worden, dan krijg je binnen een week bericht hoeveel het dan moet kosten. Retour is ook weer gratis, misschien is dit ook wat voor jou?

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 18:47

Chica98 schreef:
Toevallig is is mijn lens ook pas geleden kapot gegaan, ik heb hem naar het servicepunt van de mediamarkt gebracht. Ze sturen hem dan gratis op voor onderzoek om te kijken of hij nog gemaakt kan worden, dan krijg je binnen een week bericht hoeveel het dan moet kosten. Retour is ook weer gratis, misschien is dit ook wat voor jou?

Dankjewel! Ik zal even kijken.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 16:11

Als er iets rammelt is het vrijwel altijd flink mis. Waar heb je je objectief gekocht? Misschien dat je al eens kan informeren wat het kost. Je kan Canon ook gewoon mailen met wat foto's van je objectief en een korte beschrijving van je problemen, misschien dat ze je dan al een antwoord en/of prijsindicatie kunnen geven. Canon is altijd vrij snel met dit soort dingen.