[FOTO] Mijn allereerste foto's met mijn eigen Nikon D3200

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bommeltje_

[FOTO] Mijn allereerste foto's met mijn eigen Nikon D3200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 16:30

Hallo allemaal,

Sinds een week ben ik in het bezit van een Nikon D3200. Zo blij als een klein kind ben ik gelijk op pad gegaan de dagen erna om te oefenen. Ik had nog maar weinig ervaring met fotografie en het was dan ook echt een beetje ontdekken. Ik weet de foto's zijn niet denderend mooi of speciaal.

Omdat ik veel wil leren en wil verbeteren zet ik mijn foto's graag hier, om tips en opbouwende kritiek te krijgen. :)

Dus brand los :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Alvast bedankt voor het lezen en kijken :)

Love_Silver

Re: [FOTO] Mijn allereerste foto's met mijn eigen Nikon D3200

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:48

De eerste foto is echt heeel mooi

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 20:20

Dankjewel :-)

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 11:23

Heeft geen één goede fotograaf onder alle bokkers hier wat tips voor mij? :)

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:18

Foto 1 vind ik erg leuk, leuke compositie en fijn van kleur.
Foto 2 is wat betreft compositie best leuk maar zou nog wel iets 'spannender' mogen. Ondanks dat het geen slechte foto is vind ik hem wel vrij 'saai', het spreekt me niet aan. Denk dat wanneer er meer kleur in de foto had gezeten en wat meer scherptediepte dit al anders was geweest.
Foto 3 vind ik wat betreft compositie erg saai, maar wat betreft kleur en scherptediepte erg leuk.
Foto 4 lijkt niet helemaal scherp op het pluizenbolletje maar op de uitgegroeide knop rechts. Ik denk dat de foto leuker was geworden wanneer deze iets meer van onder was genomen en scherp op de pluizenbol waarbij de knoppen vaag waren geweest.
Foto 5 lijkt niet helemaal scherp en vind ik vrij saai wat betreft compositie.
Foto 6, 7 en 8 hebben allemaal overbelichte stukken en vind ik ook wat saai wat kleur betreft.

Zeker geen slechte foto's en ik denk dat het met wat kleine veranderingen al weer een grote verbetering geeft. :) Foto 1 is echt al een leuke foto, de rest spreekt mij niet zo erg aan.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 13:21

FemkeRoosje schreef:
Foto 1 vind ik erg leuk, leuke compositie en fijn van kleur.
Foto 2 is wat betreft compositie best leuk maar zou nog wel iets 'spannender' mogen. Ondanks dat het geen slechte foto is vind ik hem wel vrij 'saai', het spreekt me niet aan. Denk dat wanneer er meer kleur in de foto had gezeten en wat meer scherptediepte dit al anders was geweest.
Foto 3 vind ik wat betreft compositie erg saai, maar wat betreft kleur en scherptediepte erg leuk.
Foto 4 lijkt niet helemaal scherp op het pluizenbolletje maar op de uitgegroeide knop rechts. Ik denk dat de foto leuker was geworden wanneer deze iets meer van onder was genomen en scherp op de pluizenbol waarbij de knoppen vaag waren geweest.
Foto 5 lijkt niet helemaal scherp en vind ik vrij saai wat betreft compositie.
Foto 6, 7 en 8 hebben allemaal overbelichte stukken en vind ik ook wat saai wat kleur betreft.

Zeker geen slechte foto's en ik denk dat het met wat kleine veranderingen al weer een grote verbetering geeft. :) Foto 1 is echt al een leuke foto, de rest spreekt mij niet zo erg aan.

Dankje Femke, ik ga ze nog eens in photoshop zetten en kijken wat ik er mee kan.
Dankje voor de tips :)