[FOTO]Van der Sluijs fotografie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LientjeLove

[FOTO]Van der Sluijs fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 13:01

Hallo lieve bokkers,

Ik ben al een tijdje bezig met paarden fotografie.
Na heel veel geoefend te hebben op mijn eigen paard ook al een aantal fotosessies gemaakt van mensen op stal of kennissen van stal genoten. Nu vind ik zelf dat er mooie resultaten uit zijn gekomen. Het was moeilijk om te kiezen tussen alle foto's omdat ik er van elk paard wel meer dan 100 heb gemaakt :o. Ik wilde ze graag met jullie delen :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden jullie ? :)
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 30-06-14 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel geplaatst naar regels van FK

iris2000

Re: Van der Sluijs fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:58

Mooie foto's!

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:08

Ik heb geen verstand van fotografie maar ik kan me heel goed voorstellen dat de mensen blij waren met de foto's! <3
5 vind ik erg mooi!

EJuniorJoost

Re: Van der Sluijs fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:21

Met wat voor camera fotografeer je en stel je hem zelf in of op automatisch? Best netjes en gewoon heel veel oefenen. Probeer op 1 punt het paard dus met name scherp te stellen bij sommige foto's is het gras scherper. Ik vind paarden met gras in hun mont zelf altijd hinderlijk. Probeer origineel te zijn en hou ze spannend. Heel veel succes verder en wat ik al zei heel veel proberen bijv locaties standpunten.

LientjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 20:21

EJuniorJoost schreef:
Met wat voor camera fotografeer je en stel je hem zelf in of op automatisch? Best netjes en gewoon heel veel oefenen. Probeer op 1 punt het paard dus met name scherp te stellen bij sommige foto's is het gras scherper. Ik vind paarden met gras in hun mont zelf altijd hinderlijk. Probeer origineel te zijn en hou ze spannend. Heel veel succes verder en wat ik al zei heel veel proberen bijv locaties standpunten.

Ik fotografeer met een Canon eos 550. Momenteel zet ik meestal de iso op automatisch omdat ik er nog heel veel mee moet oefenen.

Bedankt voor alle leuke reacties :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [FOTO]Van der Sluijs fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:19

ITP --> FK

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:25

Ik mis in alle foto's net wat scherpte, probeer daar op te letten. Ook vind ik ze qua kleur nog wat flets.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:28

Ik heb hem op 'stand m' weet niet of dat bij jou erop staat. Gewoon van 1 object verschillende plaatjes schieten met verschillende diafragma sluitertijd en ISO Lees op internet veel over de instellingen en over je camera zo heb ik ook alles geleerd. Ik kende de spiegelreflexcamera niet maar mensen zeiden dat ik talent had en ik vond het leuk. Dankzij mn lieve vriend heb ik er nu 1 een half jaar ongeveer (fotografeer al veel langer maar geen geld voor een spiegelreflexcamera)... Ik ben gewoon gaan lezen op internet en probeer nog steeds heel veel totdat ik een plaatje heb dat ik wil.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:31

Leuk hoor, je bent zo te zien lekker je camera en instellingen aan het verkennen! Ga zo door! Ik zie veel wisselende composities dus je bent al lekker creatief.

Ik mis ook wat scherpte, probeer goed je scherpstelpunten te gebruiken. Door daar een beetje mee te spelen wordt je daar vanzelf handiger in! Ook kun je met wat nabewerking de kleuren meer omhoog halen waardoor ze minder flets ogen. Probeer ook goed op je achtergrond te letten, dat er geen storende items zijn zoals een hek of een gebouw.

Goed bezig hoor, ga zo door!

LientjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 21:11

Bedankt voor jullie leuke reacties en tips! Ik ga er zeker wat mee doen :)