[FOTO] From the beginning until now

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] From the beginning until now

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:30

Afgelopen vier maanden ben ik druk bezig geweest met mijn fotografie. Het begon op oudejaarsdag met het vuurwerk, daarna ben ik nog een keer naar het bos geweest, maar pas op 4 januari begon het echte werk. Mijn allereerste fotomeeting en eerste keer paarden fotograferen. Sinds toen is het allemaal erg snel gegaan, en ik vind het leuk om dit met jullie te delen!
Tips zijn, natuurlijk, altijd welkom! Let er wel op, kwaliteit is op sommige foto's achteruitgegaan door uploaden.

De best gelukt foto van die dag, ik heb er echt onwijs veel van geleerd!
Afbeelding
Meer durf ik er niet eens te laten zien, mijn ISO was overgesprongen waardoor er veel te veel ruis op zat. Zoals bijv. op DEZE foto.

Daarna had ik een geweldige ervaring, ik mocht een avond meelopen met Silent Shiver bij Equicentrum Sprong Vooruit! Onwijs gave paarden en goed voorbereid.
Afbeelding

Tussendoor heb ik ook nog veel gefotografeerd om mijn camera beter te leren kennen. Zo zijn de bloemen in huis vaak aan de beurt geweest, maar ben ik ook met vriendin en tevens fotografe van Sa-Dyo shots naar de dierentuin geweest. Ook hier heb ik weer een boel geleerd.
Afbeelding

Daarna had ik het geluk zelfs nóg een keertje mee te mogen lopen met Silent Shiver!
Dit keer was het een hele dag met verschillende rassen paarden, van klein tot groot en met verschillende looks. Hier heb ik een heleboel bijgeleerd.

Afbeelding

Daarna was het wat rustiger en ben ik mezelf meer op macrofotografie gaan richten, om toch nog te kunnen oefenen in de periode dat ik het druk had met school.
Afbeelding
KLIK

En toen werd het nog moeilijker kiezen, de leukste foto’s waren de foto’s met de eigenaresse erop. Dat was de ‘opdracht’. Die foto’s wil ik niet op bokt zetten, dus daarom maar eentje van een van de paardjes. Het was ontzettend gezellig! Aankomende week ga ik weer langs en neem dan uiteraard mijn camera ook mee.
Afbeelding

Op het laatste moment besloot ik de volgende dag naar Den Haag af te reizen om daar een vriendin te bezoeken. (Een heel ander weekend, dat wel. :P) Het is ons (vooral haar) last-minute gelukt om een paar gave modellen op te rakelen! Weer ben ik een ervaring rijker, en nu niet alleen met paarden maar ook met honden. Het was een erg gezellig dag en wederom heb ik weer veel geleerd. Ik was hier met fotografe XiaoNa van Xina-shots.
Afbeelding
KLIK & KLIK

En toen begonnen de bloesems te bloeien! Helaas ben ik niet op tijd geweest met een fotoreportage, maar ik heb ze toch vast kunnen leggen.
Afbeelding

Al een tijdje stond de fotoreportage op de planning, maar hij is toch doorgezet. Het was mijn eerste fotoreportage in opdracht. We waren nog net op tijd, want een paar weken daarna werd het veulentje geboren.
Afbeelding
KLIK & KLIK

Ik heb niet stilgezeten! Dit keer ben ik naar Sanne van Sa-dyo shots afgereisd voor een gezellige dag, en daarbij heb ik ook haar lieve hond Ibbel op de foto mogen zetten.
Afbeelding

De hele tijd heb ik met mijn vaders camera gefotografeerd, maar omdat ik het ontzettend veel deed en het ontzettend leuk vond heb ik uiteindelijk toch maar mijn eigen camera aangeschaft. Op dit moment ben ik in het bezit van een Nikon D3200. Ik ben er erg tevreden over!
Uiteraard moet je dan diezelfde avond hem nog uittesten, en als het donker is moet je maar creatief zijn!

Afbeelding

Die vrijdag had ik mijn nieuwe camera aangekocht, en al meteen die zondag ben ik ermee naar een fotomeeting geweest. Ja, erg tevreden over de camera ben ik zeker!Afbeelding
[ITP] Mijn knappe Fleur voor het eerst ITP
[ITP] zwart, wit, blauw, paars en groen best combinatie tot nu toe

Ondertussen heb ik ook mijn eigen lens aangeschaft, een 55-200mm lens. Ik hoop over een tijdje een betere lens aan te kunnen schaffen. Daarna helaas geen dieren meer voor mijn lens gehad, dus ben ik aan de slag geweest met de bloemen in de tuin.
Afbeelding

Ik ben ontzettend blij met alle kansen die ik tot nu toe al heb gehad! Ondertussen heb ik alweer wat gave fotoreportages op de planning staan waar ik erg veel zin in heb.
Het meeste werk ik voor mezelf en zoek daarvoor mensen die mij bij mijn ideeen kunnen helpen, af en toe werk ik ook in opdracht voor mensen. :)
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 28-04-14 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

eclair98

Re: From the beginning until now

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:33

Nou, ik heb er geen verstand van, maar wat kan jij al goed fotograveren _/-\o_

Lau

Re: From the beginning until now

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:36

Gaaf hoor! je hebt het echt mooi vast gelegd :D Mocht je willen oefenen ik heb een fries voor je een echte uitdaging die het je heel moeilijk maakt.

Marit

Re: [FOTO] From the beginning until now

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:17

Talentje hier hoor! :D Je gaat onwijs goed, lekker zo doorgaan zou ik zeggen :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:19

Whut, en nu lees ik ook nog dat je 13 bent, en dan al zo goed _/-\o_ :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:08

Dankjewel allemaal al voor de complimenten! :D
En Irtje_, ik ga het aanbod zeker in mijn achterhoofd houden!

Marit schreef:

Wauw, dat vind ik echt een super gaaf compliment! :D
Je bent ook echt zeker wel een voorbeeld voor mij

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:20

Wow zeg, jaloers! Ik fotografeer zelf ook nog niet zo lang maar die vooruitgang die jij hebt geboekt en foto's die je laat zien.. Daar kan ik nog wat van leren :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:22

Deetjeeuh schreef:
Dankjewel allemaal al voor de complimenten! :D
En Irtje_, ik ga het aanbod zeker in mijn achterhoofd houden!

Marit schreef:

Wauw, dat vind ik echt een super gaaf compliment! :D
Je bent ook echt zeker wel een voorbeeld voor mij

Aawh wat leuk om te horen! Dankjewel :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:26

Wauw 13 en dan al zo fotograferen! Amen to that _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:07

Wauw, wat gaaf zeg om zulke complimenten te horen van mensen die toch wel behoren tot mijn voorbeelden. :o Dankjewel! :D

MelissaLOVES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:07

In zn korte tijd zulke foto's. Ziet er goed uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:18

Jeetje Dees ik vind het ook ontzettend knap dat je in zo'n korte tijd al op zo'n niveau zit, dat belooft wat!! Ik ben ontzettend blij met je werk en ik meld me gegarandeerd over een poosje nog eens!! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 20:20

Leuk om te horen! :D Dankje!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:23

Hoi Desiree!
Ik vond het erg leuk dat je een paar keer mee bent geweest met een fotoreportage. Je hebt ontzettend veel talent, bent super creatief en hebt oog voor detail :) Als je nog een keer mee wil naar een fotoreportage ben je altijd welkom en je bent uiteraard ook welkom om nog een keer mijn verzorgpaard op de foto te komen zetten. :)

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:23

Er is een tijdje niet gereageerd op dit topic, maar vond het toch wel een reactie waard.

Want, wat ben hij vooruit gegaan zeg! Echt heel knap. Je was ook echt professioneel tijdens de fotomeeting en gaf duidelijke aanwijzingen! :j

Ga zo door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:24

lovebrechjex schreef:
Er is een tijdje niet gereageerd op dit topic, maar vond het toch wel een reactie waard.

Want, wat ben hij vooruit gegaan zeg! Echt heel knap. Je was ook echt professioneel tijdens de fotomeeting en gaf duidelijke aanwijzingen! :j

Ga zo door!

Dankjewel voor je reactie! Hartstikke fijn om te horen. :D

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 00:35

Super gaaf!
En nog maar 13 _/-\o_