[FOTO] Humberto en Desperado

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BOKTMANDYY

[FOTO] Humberto en Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 22:14

Mijn vorige topic niet helemaal goed gegaan met de foto's, maar dit is dan toch wel het topic van mijn eerste fotoshoot, ook voor het eerst gewerkt met fotoshop, heb je tips? Graag! Hou het netjes en aardig.

Afbeelding
Humberto over een boomstam

Afbeelding
Humberto met eigenaar Elsa

Afbeelding
Humberto

Afbeelding
Humberto, Elsa, Desperado en Robby in zwartwit

Afbeelding
Desperado

Afbeelding
Kleur

Afbeelding
Met zn 3

Afbeelding
Elsa en Desperado

Afbeelding
Desperado en Humberto

Afbeelding
Kusjesmoment

Afbeelding
Desperado

Afbeelding
Despie.

Afbeelding
Elsa en Humberto zwartwit

Afbeelding
Kleur

En nog een foto van mijn eigen vriendje, Guus
Afbeelding

Mellanca

Re: [FOTO] Humberto en Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:20

Je contrast zit op verschillende foto's echt niet goed, het gras geeft op de 3 eerste foto's bijna licht...
ook de foto van de vos, die lijkt met een fisheye of dergelijk gedaan? het paard is helemaal uit proportie.
De hond ziet er overbelicht uit, dus daardoor verlies je veel detail.
Ook zit de scherpte van de meeste foto's niet juist...

& als je kettingen wegwerkt, best echt elk schakeltje wegdoen, als dit niet lukt, ketting er gewoon op laten, want nu ziet het er raar uit..

Hoop dat je hier iets mee bent :)

Maar er is een goed begin, gewoon veel oefenen en prullen :)

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 23:40

Dank je wel voor de tip, ik zal er eens op letten en inderdaad het is de eerste keer dus prullen doe ik nog zeker haha

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:15

Heee wat leuk!! Ons Elsaake in the picture :D
Had de foto's dus ook al op fb gezien ;) zeker niet slecht zo voor de eerste keer :D wat ik denk dat je de kleuren te hoog hebt ingezet, op sommige foto's vind ik het gras bijv te fel of de foto oogt net te gelig. Lekker spelen met je photoshop dat krijg je daar steeds meer feeling voor.

Verder goed op ooghoogte gaan zitten (of zelfs net iets eronder) en als je zo veel mogelijk uitzoomt krijg je makkelijker een wazige achtergrond, spelen met scherptediepte en compositie

Elsa had me gesmst over welke programma's ik gebruik, ben erg benieuwd voor welk programma je nu hebt gekozen om te bewerken?

Verder lekker veel oefenen!! Komt helemaal goed! Je bent iig al lekker bezig!

Succes!

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 00:41

First_Unique schreef:
Had de foto's dus ook al op fb gezien ;) zeker niet slecht zo voor de eerste keer :D wat ik denk dat je de kleuren te hoog hebt ingezet, op sommige foto's vind ik het gras bijv te fel of de foto oogt net te gelig. Lekker spelen met je photoshop dat krijg je daar steeds meer feeling voor.

Verder goed op ooghoogte gaan zitten (of zelfs net iets eronder) en als je zo veel mogelijk uitzoomt krijg je makkelijker een wazige achtergrond, spelen met scherptediepte en compositie

Elsa had me gesmst over welke programma's ik gebruik, ben erg benieuwd voor welk programma je nu hebt gekozen om te bewerken?

Succes!

Haha ja, op zich zijn het hele mooie fotos, alleen is het natuurlijk de kunst even te kloten met photoshop, ik ben nu alleen maar bezig met photoshop wat ik idd echt nog even moet uitvogelen hoe het allemaal werkt, maar ik heb normaal altijd gewerkt met aviary, ook een erg fijn programma waar je veel mee kan, heel erg bedankt voor de tips, nu og oefenen oefenen en oefenen *\o/*

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 01:17

BOKTMANDYY schreef:
First_Unique schreef:

Succes!

Haha ja, op zich zijn het hele mooie fotos, alleen is het natuurlijk de kunst even te kloten met photoshop, ik ben nu alleen maar bezig met photoshop wat ik idd echt nog even moet uitvogelen hoe het allemaal werkt, maar ik heb normaal altijd gewerkt met aviary, ook een erg fijn programma waar je veel mee kan, heel erg bedankt voor de tips, nu og oefenen oefenen en oefenen *\o/*

Wat er hierboven wordt gezegd klopt niet :) Het is juist andersom, hoe meer je inzoomt, hoe waziger je achtergrond kan worden :j

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:25

Marit, volgens mij bedoelt ze dat je bij lenzen met geen vast diafragma wel een wazigere achtergrond kan maken door niet in te zoomen omdat dan je diafragma ook hoger is? :)
Bij bv. de 70 - 300 f4.5 - 5.6, heb je meer kans op een wazigere achtergrond als je op 70mm fotografeert omdat je diafragma dan ook maar 4.5 is. Als je gaat inzoomen en naar de 300 mm gaat, zit je met een diafragma van 5.6, dus meer scherptediepte :)

Verder ga ik wel akkoord met de andere tips die al zijn geweest. Je belichting lijkt niet helemaal goed te zijn, en ook het scherpstelpunt ligt niet altijd goed.
Ook kan je proberen bij springfoto's en beweegfoto's je sluitertijd hoog te houden zodat je minder beweging ziet :)
Maar doe zo verder, en komt wel in orde dan!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:09

Ook al is je diafragma waarde dan wel lager, alsnog zul je altijd minder scherptediepte hebben als je volledig inzoomt :) probeer maar eens! Zeker net een flinke zoom lens is dat heel duidelijk. Met een 18-55 lensje zal dit minder opvallen.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:35

Ja klopt sorry marit, ik bedoelde ook inzoomen. :o foutje :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:24

Haha geeft toch niet :D Maar wel handig voor de duidelijkheid :P

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:09

Precies!! :D

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 15:30

Ja bedankt voor alle tips ik ga er zeker eeten aan werken, kan er alleen maar beter van worden