[FOTO] Stephzsdesign - Foto overzicht van 2013

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stephzdesign

[FOTO] Stephzsdesign - Foto overzicht van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 17:56

Heel veel mensen zullen mij misschien niet kennen, maar ik ben dus Stephzdesign. Afgelopen jaar ben ik bij diverse boktmeetings geweest en heb fotoshoots tussendoor gedaan. Verder ben ik bij een paar sledehondenwedstrijd geweest in het jaar 2013. Dit was mijn eerste jaar dat ik daar fotografeerde.

Door middel van deze weg hoop ik dat ik meer naamsbekendheid krijg en dat iedereen ook mee kan genieten van mijn werk.

In januari 2013 werd mij gevraagd of ik bij een vriendin op haar bruiloft wilde fotografen. Dit aanbod heb ik natuurlijk gelijk aangenomen. Hier een voorbeeld van de vele fotos die ik die dag gemaakt heb.

trouwfoto

In de maand februari heb ik weinig tot niet gefotografeerd. In deze maand had ik een aantal schilderopdrachten. Omdat dit een foto overzicht is zal ik hier geen fotos bij plaatsen.

In maart was de bedoeling dat ik en nog een paar fotografen, arabieren op de foto zouden zetten bij een meeting. Maar wegens omstandigheden ging dit niet door. De eigenaar van de arabieren kwam toen met het idee, dat wij naar haar kwamen zodat wij dan alsnog fotos konden maken van haar prachtige dieren.
AfbeeldingAfbeelding
De twee prachtige arabieren hengsten

In de maand april had ik dan mijn eerste boktmeeting. Ik had totaal geen idee wat ik ervan moest verwachten en ging er met volle moed heen. Uiteindelijk heb ik het onwijs naar mijn zin gehad en veel fotos kunnen maken.

Rayo
Miralda
Razzle

In de maand april ben ik naar een wandeling geweest met poolhonden. Dit is uiteindelijk een vast groepje geworden en zodra het koud genoeg word, spreken wij met ze alle af.
Afbeelding

In de maand mei heb ik een aantal boktmeetings bijgewoond en daarnaast ook fotoshoots.
Afbeelding
een prachtig veulen
arabieren merrie
Fotoshoot van een eerste westernles
Fotoshoot van lisse in Reeuwijk
Afbeelding
boktmeeting

Juni. Ook in deze maand heb ik een aantal fotoshoots gedaan boktmeetings.
Boktmeeting Vlietlanden - model Lisa met ilex
Boktmeeting Vlietlanden - model Baxter
Afbeelding
fotoshoot in Delft - Model Anja
Afbeelding
fotoshoot in Delft - Model Lotte
fotoshoot in Hazerswoude - Model Chic
fotoshoot in Hazerswoude - Model Star

In de maand Juli had ik helaas geen fotoshoots. Deze maand had ik ook opdrachten om schilderijen te maken.

In de maand augustus heb ik weer diverse shoots gedaan. Waaronder een zonsondergang meeting.
model Annick met Flip
Afbeelding
fotoshoot in Bergschenbos - Model Michelle met haar fret

In oktober weer diverse shoots gedaan. En deze maand ben ik voor het eerst gaan fotograferen bij sledenhondenwedstrijden. Dit is wel eventjes wat anders paarden.

Afbeelding
Boktmeeting Wicked Fantasy - Model Stephanie en Iwan
Afbeelding
Sledehondenwedstrijd Kempentrail

Op 16 en 17 november was er weer een sledenhondenwedstrijd in hardenberg. Ook omdat mijn eigen team mee deed ben ik daar fotos gaan maken van elk team op de trail.
Afbeelding
Mijn eigen team. Model Michelle en de twee broers Taro en Polar

In het weekend van 13 tot 15 december was er de laatste sledehondenwedstrijd van het jaar 2013. Ik had de eerste dag erg mooi weer en helaas de tweede was het wat minder.
AfbeeldingAfbeelding

Ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn overzicht van het jaar 2013.
Als je meer wilt zien van het komende jaar houdt dan mijn website enfacebook in de gaten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:10

hej, dus ook op bokt..haha..
Je hebt mij in kuinderbos met mijn 4-hondenteam schitterend op de foto gezet !!
Bovenstaande foto's hier zijn ook geweldig mooi !!

JNFotografie

Re: [FOTO] Stephzsdesign - Foto overzicht van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:26

Prachtige foto's! Vooral die op het strand, heel erg mooi!

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 21:28

Biancacoo schreef:
hej, dus ook op bokt..haha..
Je hebt mij in kuinderbos met mijn 4-hondenteam schitterend op de foto gezet !!
Bovenstaande foto's hier zijn ook geweldig mooi !!

Wat grappig. Ik heb inderdaad een hoop teams op de foto gezet ;). Leuk dat je ook op bokt zit haha. Echt heel toevallig. En Dankjewel dat je wilt delen. Extra reclame is altijd fijn om te krijgen. Hopelijk word 2014 mijn jaar. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:57

Ik vind je foto's leuk, maar vooral echt heel erg donker.
Ik zou ze graag een heel stuk lichter en levendiger willen zien.

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 11:06

Goof schreef:
Ik vind je foto's leuk, maar vooral echt heel erg donker.
Ik zou ze graag een heel stuk lichter en levendiger willen zien.

Oke fair enough. Maar iedereen doet dat al en tja ik vind dat je als fotograaf eventjes wat anders moet zijn.
Maar ik heb ook lichte en levendiger fotos hoor. Ik heb diverse stijlen ;).

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 16:04

En zo vind ik nog een foto van januari 2013.

Sneeuwpret

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:51

Gave foto's! Ik vind je copyright wel zeer storend, het valt veel te veel op naar mijn idee en dat maakt het onproffesioneel. :)

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 17:02

hannah41 schreef:
Gave foto's! Ik vind je copyright wel zeer storend, het valt veel te veel op naar mijn idee en dat maakt het onproffesioneel. :)

Dit doe ik omdat er al meerdere keren mijn fotos gestolen zijn. Hiervoor had ik een klein logo links in de hoek zitten, maar dat werd er gewoon vanaf gesneden.

Vandaar dat mijn logo extreem groot is. Had het liever kleiner gehad ;)

Dankje voor je reactie

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:05

Dan snap ik het wel, maar toch zou ik het niet doen. Het maakt je werk een stuk minder aantrekkelijk en copyright heb je ook zonder logo, dus het is gewoon strafbaar. Ik vind je lettertype ook niet professioneel ogen, maar dat is mijn mening. :)

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 17:09

hannah41 schreef:
Dan snap ik het wel, maar toch zou ik het niet doen. Het maakt je werk een stuk minder aantrekkelijk en copyright heb je ook zonder logo, dus het is gewoon strafbaar. Ik vind je lettertype ook niet professioneel ogen, maar dat is mijn mening. :)

Dat is prima. Maar dit is al mijn herkenningspunt ;). En om eerlijk te zijn heb ik geen tijd om nog eens mijn eigen logo te restylen. Ondanks dat het strafbaar is, doen mensen het gewoon. ik weet er alles van.

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:36

Leuke foto's, maar ik ben het wel met mijn voorgangers eens, ze mogen iets lichter (maar als dit jou stijl is, moet je het vooral zo laten) en ook het lettertype stoort me een beetje, het zorgt ervoor dat het de aandacht wegtrekt van de foto, en dat is net wat een fotograaf niet wil toch? :)

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:57

Prachtige foto's weer steph!
Ik ben heel benieuwd wat er zondag van mij en sor uit komt!
ik vind je stijl super mooi! :)

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 00:03

Chrlooott schreef:
Leuke foto's, maar ik ben het wel met mijn voorgangers eens, ze mogen iets lichter (maar als dit jou stijl is, moet je het vooral zo laten) en ook het lettertypeert me een beetje, het zorgt ervoor dat het de aandacht wegtrekt van de foto, en dat is net wat een fotograaf niet wil toch? :)

Ik vind t zo apart dat mensen de fotos allemaal donker vinden. Op mijn eigen beeldscherm valt t super mee. En ik heb ook "lichte" fotos. Zie ook de linkjes. Maar dat is ieder zijn eigen beleving. Aankomende zondag heb ik een fotoshoot ik zal dan eens "standaard" fotos maken en misschien ook wel eventjes plaatsen.
En over als t donker kan zijn, ligt veel aan het weer (t was vaak grauw dat telt ook mee).

Nogmaals over t logo, dit doe ik uit eigen veiligheid. Er zijn al fotos gepubliceerd in een magazine, doordat mijn logo echt te klein was. T was er gewoon af gesneden.
Ik weet dat er een standaard copyright op zit, maar toch is het heel vervelend als t gebeurd ;).
Verder wil ik zoiezo mijn logo restylen maar helaas geen tijd voor.

Maar goed ik houd van eerlijkheid en waardeer ieder zijn mening. Vind het alleen jammer dat t vaak gebeurd als ik wat post, dat er altijd iets wat mensen "minder" vinden. Maar alsnog ieder zijn eigen mening en dat respecteer ik. :)

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 00:03

_Lisaa_ schreef:
Prachtige foto's weer steph!
Ik ben heel benieuwd wat er zondag van mij en sor uit komt!
ik vind je stijl super mooi! :)

Thanks lies, gelukkig tog nog iemand blij haha.. ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:41

Stephzdesign schreef:
Maar goed ik houd van eerlijkheid en waardeer ieder zijn mening. Vind het alleen jammer dat t vaak gebeurd als ik wat post, dat er altijd iets wat mensen "minder" vinden. Maar alsnog ieder zijn eigen mening en dat respecteer ik. :)

De bedoeling van dit topic is toch om tips en commentaar te krijgen, dat weet je van tevoren.
Het grauwe weer is inderdaad goed terug te zien in je foto's en dat zou niet perse nodig zijn. Je kunt wel een eigen stijl willen vormen (uiteraard), maar wil je graag grauwe foto's afleveren dan?
Lijkt me toch ook niet. Probeer juist iets met de tips te doen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:23

Ik snap het wel, het is niet erg motiverend als je iets plaatst en mensen plaatsen vaak meer negatieve opmerkingen geven dan leuke positieve tips. Het is ook de manier waarop het soms wordt neergezet (hoewel ik dat in dit topic niet zo terugzie, gaat hier toch wel netjes?).

Laat ik dan beginnen met dat ik het nette platen vind, die van Khaliq is gaaf en daar past het wat 'donkere' ook echt bij. Ik zou misschien eens je scherm kalibreren als ze bij jou niet wat grauw of donker zijn, want de meeste zijn dat toch echt wel en daar past het wat minder bij helaas. Mooi om te zien dat je lekker creatief bezig bent met je licht, zoals op de foto bij de fret, vooral doorgaan zo :)
De foto van de sledenhonden in Hardenberg is ook erg mooi.

Wb je naam op de foto's: begrijpelijk, maar ook nu kan ik hem er prima afknippen (hij staat steeds niet over je onderwerp heen maar onderaan op stukken die je prima van de foto kan halen. Daarnaast doet hij echt afbreuk aan je mooie foto's. Ik weet hoe prut het is als mensen je naam van de foto knippen, geloof mij, maar ik denk dat dit niet dé oplossing is. (Wat het wel is weet ik ook nog niet... ik hoop dat mensen op een dag fatsoen in hun donder krijgen en begrijpen dat je foto's net zo min mag stelen als een appel uit de winkel bijv :D )

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 13:52

WildWings schreef:
Ik snap het wel, het is niet erg motiverend als je iets plaatst en mensen plaatsen vaak meer negatieve opmerkingen geven dan leuke positieve tips. Het is ook de manier waarop het soms wordt neergezet (hoewel ik dat in dit topic niet zo terugzie, gaat hier toch wel netjes?).

Laat ik dan beginnen met dat ik het nette platen vind, die van Khaliq is gaaf en daar past het wat 'donkere' ook echt bij. Ik zou misschien eens je scherm kalibreren als ze bij jou niet wat grauw of donker zijn, want de meeste zijn dat toch echt wel en daar past het wat minder bij helaas. Mooi om te zien dat je lekker creatief bezig bent met je licht, zoals op de foto bij de fret, vooral doorgaan zo :)
De foto van de sledenhonden in Hardenberg is ook erg mooi.

Wb je naam op de foto's: begrijpelijk, maar ook nu kan ik hem er prima afknippen (hij staat steeds niet over je onderwerp heen maar onderaan op stukken die je prima van de foto kan halen. Daarnaast doet hij echt afbreuk aan je mooie foto's. Ik weet hoe prut het is als mensen je naam van de foto knippen, geloof mij, maar ik denk dat dit niet dé oplossing is. (Wat het wel is weet ik ook nog niet... ik hoop dat mensen op een dag fatsoen in hun donder krijgen en begrijpen dat je foto's net zo min mag stelen als een appel uit de winkel bijv :D )

niet perse dit topic hoor, het gebeurd bijna bij elk topic dat ik plaats dat er ergens iemand mij de weg gaat wijzen. Ik kan echt wel tegen kritiek maar ik ben wel een persoon die graag wilt uitleggen hoe t zit.
Mijn beeldscherm is gekalibreert. Vorige maand nog om precies te zijn ;). Ik zal eens in mijn omgeving vragen of zij ook op hun beeldscherm willen kijken.

Verder zal ik zeker op deze manier doorgaan, dat komt wel goed. Kijk iedereen gaat fotos vergelijken met bijv de grote namen. ze maken prachtige fotos, maar het is vaak hetzelfde. En ik probeer het juist anders te doen. En dat betekend inderdaad ook risico's nemen. Want ik zie vaak genoeg dat mensen hier ook "donkere fotos" plaatsen en dat is ineens mooi? Maar goed, ik heb nog een paar projecten dit jaar, dus ik zal wat "levendiger " fotos maken en wat minder donker ;) (want dat kan ik ook zeker, geen probleem hihi).

Thanks voor de tips en elke tip is zeker welkom, ik neem het allemaal mee. Want uiteindelijk wil ik zoals ik al bij dit topic aankondigde meer naamsbekendheid maken ( op een positieve manier natuurlijk haha). En dat ik mijn passie voor fotografie ook met andere kan delen. En ik weet gewoon zeker dat ik het kan en in mij heb. ( klinkt misschien een beetje arrogant, maar ik kan ook de dingen doen die fotografen met grote namen hebben)

nogmaals iedereen die reageert en tips geeft dank jullie wel. Ik neem het alleen maar mee. ;)

En ja het is zeer vervelend dat mensen stelen, word er niet goed van. misschien een digitale gevangenis maken ;)?

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 13:55

oja, zouden mensen misschien mij een printscreen kunnen sturen? Hoe zij het zien? Ben ik wel erg benieud naar.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:00

Leuk, Lone Star Western Stable staat op de foto *\o/*
Kom je binnenkort weer een keertje langs? :)

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 14:02

Rumpleteaser schreef:
Leuk, Lone Star Western Stable staat op de foto *\o/*
Kom je binnenkort weer een keertje langs? :)

Ja hoor geen probleem. ik weet niet of jullie binnenkort nog iets organiseren?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:04

Op 26 januari een onderlinge wedstrijd Trail vanaf 12.00 uur.
De 'hoogste' klassen beginnen, we eindigen met de puppies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:06

Een "donkere foto" moet wel bij de sfeer en het onderwerp aansluiten. Dat het bij een andere foto wel mooi is maakt het niet overal mooi. ;)

Aan een printscreen heb je weinig want die bekijk je nog steeds op jouw scherm. Dus als die verkeerd afgesteld zou staan zie je die printscreen ook weer "verkeerd".

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 14:10

Rumpleteaser schreef:
Op 26 januari een onderlinge wedstrijd Trail vanaf 12.00 uur.
De 'hoogste' klassen beginnen, we eindigen met de puppies.

Ik heb dan nog niks in mijn agenda staan. Dus het zal wel kunnen. Mmm.. Zou je misschien via een pb het adres door willen mailen? en eventueel misschien een schema met de tijden? ( als die er al is natuurlijk

Wizz99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:14

Ik vind je foto's prachtig en niet persé te donker, ik hou er wel van zelfs!

Ik wilde ook iets zeggen over je grote logo in de foto's, maar dat hebben veel meer mensen al gedaan zie ik. Ik begrijp het wel, maar je ontkomt er niet helemaal aan dat je foto's toch gebruikt worden ben ik bang. Ik vind het logo prim, niks mis met het lettertype etc wat mij betreft... Maar ik vind hem wel te groot persoonlijk.