Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 12:53

Als afgeleide van [HK] 52 weken project: wie doet er mee? openen wij hierbij deel II, namelijk het 52 Weken Project 2014!

Wat is dit? Hierbij worden wekelijks zelfportretten gemaakt (een foto van jou én door jou gemaakt) en die lever je wekelijks in totdat je er 52 hebt. Er is geen thema, wees zo creatief als je wilt!

Het is ook super leuk om andere deelnemers te helpen door feedback te geven op hun werk. :)

Iedereen mag meedoen! Of je nu een telefoon, compact camera of spiegelreflex hebt.

Vanuit het oude topic zijn er nog een paar deelnemers die ze nog niet alle 52 hebben of die dit jaar opnieuw gaan starten/mee gaan doen. Alles kan mooi terecht in dit nieuw topic. *-:)

Enkele mooie voorbeelden van 2013:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelf ben ik dit jaar niet van als deelnemer van de partij, maar meepraten doe ik net zo graag. :)

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:26

Ja leuk een nieuw topic! :D Mijn doel is om aan het eind van 2014 het af te hebben. Maar ik zal mij niet netjes aan de weken gaan houden, want dan weet ik nu al dat het me niet gaat lukken. Ik heb in ieder geval 9 weken speling! :D

Mijn weken tot nu toe! Week 1 t/m 9!
Afbeelding
En hier houd ik het totaal overzicht ook bij:
http://www.yvettebaur.com/52wekenproject.html

Ymor

Re: Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:30

Leuk!!! Ik ga proberen mee te doen. Vind dit wel moeilijker dan elke week gewoon een foto maar ik hou wel van een uitdaging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:32

Nog 'n uitdaging! Recent ben ik begonnen met zelfportretten en ik vind het erg lastig, maar ook heel leuk! :) wanneer is de eerste inleverdatum? :D

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:36

In het vorige topic hadden we geen inleverdatums. Gewoon proberen om elke week een foto in te leveren!

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:48

Jaaaa dit lijkt me leuk ben alleen comfortabeler achter de camera dus miss ik dit wel leuk :)

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:52

Ik vind het zelf ook niet fijn om voor een andere fotograaf voor de camera te staan. Maar bij een zelfportret ziet verder niemand waar je mee bezig bent! Dus dan durf ik ook wel wat overdrevener te kijken etc! Plus je kunt zelf de foto's selecteren :D haha

En Lieke je 60d is ideaal voor zelfportretten! Ivm schermpje!
Dat mis ik bij mijn 5d, dus daarom gebruik ik voor zelfportretten nog steeds met 60d (:

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:52

Ja ik wil ook meedoen! Ik wou dit project al samen met mn zusje doen, om zo te kijken of we veranderen aan het einde van het jaar, maar dan stuur ik mijn eigen foto's ook meteen hier op! Wij hadden afgesproken om elke woensdag een foto te maken (als we t niet vergeten :'))

Dan stuur ik hierbij mijn eerste foto op!
Wel met facebook kwaliteit.
Afbeelding

Moet ik me nog voorstellen? :D

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:14

Lijkt mij ook wel leuk! Leuke uitdaging ook, ben altijd onwijs kritisch met foto's van mijzelf.
Mag ook wel eens vaker foto's met mijn spiegelreflex van mezelf gaan maken i.p.v. altijd weer die webcam of mijn telefoon. :')

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:26

Ik meld me ook!
Lijkt me erg leuk om aan mee te doen! Mogen het ook foto's met vrienden etc. zijn of echt alleen van jezelf?
Nu nog geen foto, maar die komt in de loop van de week wel ergens! :D

keeliie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:43

Lijkt me heel leuk om te doen!! :D Ik vind het verschrikkelijk om voor de camera te staan dus misschien een leuke uitdaging :P

Wah idd, daar is de 60D super handig voor.. jaloers!

@yvette, hoe heb je die foto's buiten gemaakt? Gewoon in t bos gaan staan? Dat lijkt me echt ongemakkelijk als er mensen langskomen enzo xD

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:54

Heel gaaf, helaas ben ik zelf niet zo fotogeniek :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:00

Yvonne, ik ook absoluut niet, maard at is juist een hele leuke uitdaging!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 15:06

Ik heb zelf wel twee keer een foto met mijn vriend ingleverd ivm ons 2,5 & 3 jarig jubileum. En volgens mij hadden meerdere dat ook? Maar uiteindelijk draait het toch om jou. :)

Overigens was en ben ik nog steeds niet fotogeniek, maar toch heb ik er 52 gemaakt. :P

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:14

Van mij meteen week 6. Mijn doel is ook om mijn project in 2014 af te ronden.

Afbeelding

For all the lost ones. Who are gone but will never be forgotten.

Jelle van den Berg
Ik kende hem niet persoonlijk, maar met de grootte van het freestyle ski/snowboardwereldje in Nederland (erg klein) doet dit mij toch heel veel. Veel vrienden van mij kenden hem erg goed. Ik wens alle familie en vrienden ontzettend veel sterke :(:)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:40

Mag ik ook meedoen? :) Heb vorig jaar elke week langs zien komen van Iejoor op Facebook, en zou dit jaar ook wel mee willen doen... :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:03

Ik meld me ook (weer)! Vorig jaar hield ik het niet vol, maar toen kwam ik er middenin vallen. Ik doe nooit aan goede voornemens maar dit jaar ga ik het toch écht nog een keer proberen om die weken vol te krijgen. :Y)

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:25

Leuk, heb er toevallig net wat over gelezen! Ik zal het eens proberen, kijken of ik het ook vol kan houden :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:54

Yvette: Wat heb jij een mooi gezicht zeg! Mooie foto's! Ik zou denk ik wat meer variatie willen zien in je foto's, het zijn allemaal vrij 'simpele' portretten. Wellicht wat met rekwisieten, een andere omgeving of een andere emotie?

Stephanie: Mooie foto! Ik vind alleen de kleuren niet helemaal bij het beeld passen, had wat mij betreft veel warmer gemogen! Desalniettemin erg mooie scherpte, mooie blik en leuk die beweging in het haar, voegt echt wat toe!

Colorado: Wauw! Fijne sfeer in de foto! Ik had het perspectief denk ik iets lager willen zien, maar het doet zeker niet af aan de foto, gaaf!

Nou mijn week 1 dan maar, ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Wel een iets andere sfeer dan die van jullie zie ik := Doel was om te verwarren. De blik past niet bij de houding, de armen/benen lijken niet direct op armen/benen totdat je de hand/voet ziet etc.

Afbeelding

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:11

De foto in de beginpost met de 'joker-schmink' is van mij dus maak je geen zorgen :=

Gaaf hoor! Hij is zeker interessant, zou hem om de een of andere reden wel graag groter willen zien. Denk dat dat is omdat ik toch iets mis. Ik denk dat ik het donkere deel graag iets zachter had gezien of toch met nog wat structuur (illusie van een voorwerp/licht maar niet iets duidelijks want dat zou afdoen aan de foto imo).

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:18

Wow!
Best eng....
Dit soort sferen zijn we wel gewend hoor!

Het lijkt wel of de foto iets teveel contrast bevat.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:22

Misschien is het wel goed voor mij als ik hier ook eens aan mee ga doen!

Twee van mijn doelen voor 2014 zijn het ontwikkelen van mijn fotografische kunsten, daarnaast wil ik verder gaan met het kwijtraken van overtollige kilo's. Door zelfportretten te schieten werk ik duidelijk aan mijn eerste doel, maar kan ik daarnaast zien hoe ik over het jaar verander (wat hopelijk mijn zelfbeeld een beetje ten goede komt) :o

Doodeng, want ik sta nooit voor de camera, maar ik had gezegd uitdagingen voortaan aan te gaan, dus.. ik ga ook een poging wagen!

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:26

+:)+
Leuk Kim en echt een super idee.
Ik vind wel dat je van jezelf fotograferen heel goed leert hoe iemand er het meest gunstig opstaat.
Dat kun je weer toepassen op andere modellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:28

Achtergrond had ik ook graag gezien, maar die mogelijkheden heb ik helaas (nog) niet, dus ben ik overgeleverd aan het zwarte. Ik denk dat hierdoor er ook te veel contrast in zit. Dankjulliewel voor de reacties! :D

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:38

K_im schreef:
Misschien is het wel goed voor mij als ik hier ook eens aan mee ga doen!

Twee van mijn doelen voor 2014 zijn het ontwikkelen van mijn fotografische kunsten, daarnaast wil ik verder gaan met het kwijtraken van overtollige kilo's. Door zelfportretten te schieten werk ik duidelijk aan mijn eerste doel, maar kan ik daarnaast zien hoe ik over het jaar verander (wat hopelijk mijn zelfbeeld een beetje ten goede komt) :o

Doodeng, want ik sta nooit voor de camera, maar ik had gezegd uitdagingen voortaan aan te gaan, dus.. ik ga ook een poging wagen!

Hier mogen er ook wat kilo's af, wou ik het jaar hier voor ook maar door wat tegen slagen was ik er eigenlijk helemaal niet zo bewust mee bezig.
Dit jaar wil ik er wel wat bewuster op gaan letten, in door slaan zal me nooit lukken maar mijn levensstijl aanpassen mag zeker. Ik hoop ook van de zomer een bikini waardig lichaam te hebben. :)