Natuurlijk kan ik niet achterblijven met mijn vuurwerkfoto's. Het regende hier bij mij wel en ik kon niet droog staan dus je ziet soms regen op de foto.
Maar die kan je nooit zo snel draaien en weer vastzetten. Ik heb het vorig jaar geprobeerd maar eer je hem gedraaid hebt en weer vastgezet is het vuurwerk wat je wilde fotograferen al weer weg...
Waarom heb je 'm op bulb staan als je 1/2 seconde belicht? Of, anders gezegd, hoe weet je zo goed dat het een halve seconde was als je 'm op bulb hebt staan? Bulb = knoppie indrukken, sluiter open, knoppie loslaten, sluiter dicht. 1/2 seconde kun je gewoon vast instellen. Beide tegelijkertijd kan niet.
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie The Scarlet Witch
Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-14 12:39
Oh. Dat stond bij de exif gegevens van één fotot dus ik dacht ik vermeld het. Ik zie dat bij een andere foto 1/5 staat dus ik zal dan zelf de knop langer of korter ingedrukt hebben.
Bulb kun je het beste gebruiken bij sluitertijden langer dan 30 seconden. Canon gaat niet verder dan dat, maar tot 30 seconden kun je gewoon vast instellen. En je kunt bulb dus eigenlijk ook alleen maar gebruiken met statief en afstandsbediening. Want het ingedrukt houden van die knop geeft geheid trilling.