[FOTO] Wendy Vonk // Photographer - Overzicht 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lipydo

[FOTO] Wendy Vonk // Photographer - Overzicht 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 22:18

Waar te beginnen? %) *\o/*

2012...

Het jaar 2013 gaat bij mij in de boeken als het jaar waarin ik ontzettend veel toffe mensen heb leren kennen (fotomeetings, maar ook in opdracht), vele mooie modellen voor de lens heb gehad en hierdoor veel geleerd heb. Ik ben zelf niet persé een natuur-, paarden- of mensenfotograaf, wel een fotograaf die het liefst met modellen werkt en samen een beeld realiseren die sfeer uitademt.

Begin dit jaar ben ik een fotoproject begonnen die 52 weken lang zou gaan duren. Elke week moest er een zelfportret gemaakt worden die iedere week (totaal) anders is. De reden dat ik dit project begonnen ben is eigenlijk heel simpel: je bent zelf het makkelijkste model. Tenminste, in de meeste gevallen wel haha. Ik heb behoorlijk lopen vervloeken op de afstandsbediening die ik niet had. Dus voor iedere foto 10 seconden de tijd om heen en weer te rennen. Conditie is uitermate verbeterd.

1.
Afbeelding

Ik ben ondertussen bij week 49 beland en kan zeggen dat ik heel wat ideeën heb kunnen uitwerken. Hier een link voor de geïnteresseerden naar de serie tot nu toe (en bijna af is): http://52weeksproject-wendyvonk.tumblr.com/

In januari had ik de opdracht gekregen om examenstukken voor het portfolio van studenten van de Modevakschool vast te leggen. Ik heb toen aan één stuk door de hele dag in de studio modellen met mooie kleding voor mijn lens gehad, waar iedere student een andere sfeer wilden hebben. Behoorlijke uitdaging, maar erg tevreden.

2.
Afbeelding

3.
4.

In februari heb ik voor de fun nog een studioshoot gedaan met een vriendin...

5.
Afbeelding

... en omdat ik de smaak te pakken had wat betreft in een studio fotograferen leek het mij leuk om een studiofotomeeting te organiseren. Zo gezegd, zo gedaan en zaten we met een leuk gezellig clubje bij mij op de kunstacademie. Goede concepten, visagiste geregeld, rookmachine; alles er op en er aan. Was een groot succes moet ik zeggen! Misschien ga ik het aankomend jaar nog een keer doen.

6.
Afbeelding

7.

Begin maart was het tijd voor de vampierenfotomeeting. We hadden een onwijs gave locatie en de modellen hadden allemaal hun best gedaan op de outfits. Kon niet anders dan dat er gave plaatjes uit zouden komen!

8.
Afbeelding

8.
9.

In april had ik mijn eerste paardenfotomeeting in het Dijkgatsbos. Ontzettend leuke dag met uiteindelijk prachtig weer én we hadden natuurlijk weer prachtige modellen die zich van hun beste kant lieten zien.

10..
Afbeelding

11.
12.

In de maanden mei, juni en juli kwam mijn (falende) afstuderen even om de hoek kijken dus heb ik het wat 'rustiger' aan gedaan. Ik heb mijn broertjes rode baretten uitreiking op de foto gezet...

13.
Afbeelding

... een themashoot gedaan met een vriend...

14.
Afbeelding

... en een reptielen studiofotomeeting gedaan!

15.
Afbeelding

16.
17.

Toen was het moment daar, waar ik zeker niet op gewacht heb maar wel al ergens vérwachtte: mijn oude trouwe geliefde Canon EOS 40D blies zijn laatste adem uit op een fotomeeting die té gaaf was om met deze panne te zitten. Gelukkig mocht ik met de camera van Emse (Hazira op Bokt) nog wat plaatjes schieten.

18.
Afbeelding

19.
20.

Maar, daar kwam mijn grote nieuwe liefde aan: de Canon EOS 5D! Wauw. Nooit meer crop-factors op mijn camera's, fullframe it is. Mijn 50 mm lens kwam helemaal tot zijn recht op deze camera. Hij moest natuurlijk ook gelijk op paardengebied uitgetest worden en Piet en Kadootje werden het slachtoffer:

21.
Afbeelding

22.

Voor het kledingmerk WOOLF heb ik in september een onwijs gave shoot gedaan van de wintercollectie:

23.
Afbeelding

24.
25.

Een love-shoot:

26.
Afbeelding

27.
28.

Een meel-shoot met Bente (Fiffil op Bokt)

29.
30.

Maar ook een geweldige shoot met Lara Kramer en haar super paard Remie die een droom had om in een 'echte' indianensfeer op de foto te gaan.

31.
Afbeelding

32.
33.
34.

Een van de laatste hoogtepuntjes van dit jaar waren de Supernatural meeting en een levitationshoot waar ik de kleding zelf heb gemaakt (minus het corset):

35.
Afbeelding

36.
37.

38.
Afbeelding

39.
40.

Tot slot heb ik voor Penny mogen fotograferen bij de Penny in de ban show. Was voor mij de eerste keer in een binnenbak foto's maken, maar het is me niet tegengevallen (naast de nodige ruis natuurlijk).

41.
Afbeelding

42.
43.

Selecteren is niet mijn beste kant! :o :D Ik wilde graag mijn werk met jullie delen en hoop op een net zo mooi en creatief jaar als dit jaar dat was :)

Als je op de hoogte gehouden wil worden of gewoon meer wil zien, like mijn Facebookpagina! :)

:wave:

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:23

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Edit; heb je inmiddels wel een afstandsbediening? Ik heb mijne van eBay voor een paar dollar! :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:23

Wauw prachtige fotos ! Heel mooi

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:25

Wauw wat een super mooie foto's zeg. Mag je echt onwijs trots op zijn :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 22:26

:o Dankjullie! :D

Haha nee Marit, nog stééds niet. :') Maar als het goed is is hij besteld en krijg ik hem snel :D
Best wel kansloos, het hele jaar zelfportretten gemaakt zonder remote en loopt het project ten einde, komt ie er eindelijk haha 8)7

Oh! Ik ben vergeten nog erbij te zeggen dat ik jullie een net zo'n mooie 2014 toewens, waar alle dromen maar uit mogen komen hihi *\o/*

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:31

Heb je wel echt knap gedaan dan, zeker met focussen enzo! Dat vond ik toch altijd een drama :') Ik blijf je gewoon weer volgen dit jaar! Ik vind nog steeds je manier van retoucheren echt ontzettend gaaf, heb al meerdere technieken onder de knie maar niets geeft me zo'n resultaat als dat van jou.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:33

Foto 8, 35 en 38 zijn echt te gek, zeker ook qua nabewerking.
Echt een mooi overzicht!

Enige kleine dingetje vind ik, dat bij sommige studioshoots de achtergrond nogal 'papierig' is (het is ook papier :+ , maar normaal zie je dat niet), heb je dat bewust zo gedaan?

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:34

GE WEL DIG!! _/-\o_ _/-\o_

Ik vind je foto's van mensen helemaal geweldig! Ook al je foto's van het 52 weken project zijn prachtig!

Qua portretfotografie kan ik nog een hele hoop van je leren! Echt een geweldige stijl!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 22:43

Marit schreef:
Heb je wel echt knap gedaan dan, zeker met focussen enzo! Dat vond ik toch altijd een drama :') Ik blijf je gewoon weer volgen dit jaar! Ik vind nog steeds je manier van retoucheren echt ontzettend gaaf, heb al meerdere technieken onder de knie maar niets geeft me zo'n resultaat als dat van jou.

Haha ja het is ook zeker niet makkelijk, het duurt allemaal even wat langer... een beetje boel :')
Fijn om te horen dat de retouch ergens op lijkt, moet zeggen dat ik ook nog steeds zoekende ben. Leuk dat je me blijft volgen! Insgelijks :D

My_Little_P schreef:
Foto 8, 35 en 38 zijn echt te gek, zeker ook qua nabewerking.
Echt een mooi overzicht!

Enige kleine dingetje vind ik, dat bij sommige studioshoots de achtergrond nogal 'papierig' is (het is ook papier :+ , maar normaal zie je dat niet), heb je dat bewust zo gedaan?

Dankjewel!
Klopt, goed gezien. Bij de blauwe foto expres zo gelaten om wat relief te creeëren, zelfde als een andere foto waar het heel extreem te zien is. Dus bewust klein diafragma gebruikt :j

Yvettee schreef:
GE WEL DIG!! _/-\o_ _/-\o_

Ik vind je foto's van mensen helemaal geweldig! Ook al je foto's van het 52 weken project zijn prachtig!

Qua portretfotografie kan ik nog een hele hoop van je leren! Echt een geweldige stijl!

Dat is het mooiste compliment wat je mij kan geven! Dankjewel! :) Daarentegen kan ik weer veel leren van jouw paardenfotografiekunsten :j

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:45

Dacht het al, want je plaatjes zien er heel erg 'doordacht' uit! Cool hoor!

Marjo

Re: [FOTO] Wendy Vonk // Photographer - Overzicht 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:57

Wauw, dit topic HOORT in uitgelicht!! Geweldig, Wendy ik ben zo'n enorme fan van jouw fotografie! Erg gaaf!
En wat tof dat ik er zelf ook nog tussen sta :D Superleuk! Vooral zo doorgaan, ik geniet van je platen :D

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:04

Wauw, echt onwijs toffe foto's! Je hebt een enorm herkenbare stijl. :) Gaaf!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:09

Wauw, wat een geweldige foto's en schitterende stijl _/-\o_

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:22

Één woord: GE-WEL-DIG !

Wauw jouw stijl is zó ontzettend gaaf.. Diepe buiging voor jou! _/-\o_

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:38

goh, wat maak jij mooie foto's zeg

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:56

Diepe buiging, wat een sfeerplaten zeg! Heerlijk!

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 02:01

Jij maakt zulke gave foto's! <3 _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 04:16

Je hebt echt talent wendy! :D prachtig, ga zo door!

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:46

Hoe creatief jij bent! Jouw stijl is helemaal geweldig. <3
De foto's spreken boekdelen.
Wanneer ga jij workshops geven? :D

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 16:38

Aw thanks guys! Goed om te lezen dat jullie een eigen stijl terugzien :)

Esme: misschien een workshop Photoshop nog :P Ooit. Qua fotografie moet ik zelf ook nog véél meer leren!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:35

Daar is jouw overzicht dan ook, prachtig gedaan Wendy, echt respect voor jouw werk. _O_

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 12:03

Oh wat ben je toch een enorm getalenteerde fotografe _O_ !
En wat een eer dat Remie en ik ook een mooi plekje hebben tussen al die prachtige foto's !
Ik kan niet wachten tot die aan de muur hangen hierzo !

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 12:52

Fantastisch overzicht Wendy. Wat een prachtige foto's maak je toch _/-\o_

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:29

Prachtig Wendy! Je hebt echt een hele mooie stijl!

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:01

FANTASTISCH! Jij maakt té mooie foto's <3

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_