Gezocht workshop/informatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Gezocht workshop/informatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 17:44

Hallo bokkers,

Sinds begin Februari, vorig jaar heb ik mijn spiegelreflex. Een Nikon D3100, er zit een standaard lens op van 18/105. Heb er niet meer.
Ben dus ruim een jaar aan het fotograferen maar hoe langer ik bezig ben hoe slechter het gaat.
Ik zit er al een tijdje over te denken om iemand te vragen die er verstand van heeft om mij te helpen. Vind het fotograferen namelijk niet super leuk want van de 20 foto's die ik maak, is er maar eentje gelukt.
Dat is nogal demotiverend :=

Ik zal jullie wat foto's laten zien:
Foto 1:
Afbeelding
Deze foto is van ongeveer een maand geleden. Mijn eigen hond en 1 van de 100 foto's die ik toen heb geschoten is alleen deze gelukt.

Foto 2:
Afbeelding
Deze foto is al veel langer geleden. Ook mijn eigen hond en ook één van de weinige foto's die toen gelukt is.

Foto 3:
Afbeelding
Deze is van een tijdje geleden en vind ik zelf mooier dan de foto 1 en 2.

Foto 4:
Afbeelding
Deze is rond begin juni gemaakt.

Foto 1 en 2 vind ik het onderwerp wel scherp maar de rest is niet mooi.
Foto 3 en 4 vind ik zelf iets beter.

Is er iemand in de omgeving van Nijverdal - Overijssel die (eventueel tegen een kleine vergoeding) zin en tijd heeft om met mij hier aan de slag te gaan.

Groetjes

JonneN
Berichten: 1195
Geregistreerd: 06-04-11

Re: Gezocht workshop/informatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:32

Allereerst; bij mij lukt ook écht niet elke foto hoor! Fotograferen is vooral veel spelen met instellingen en zo leer je gaandeweg in welke situaties je welke instellingen nodig hebt.
Maar voordat je op dat punt bent, is het handig om eerst te begrijpen wat de verschillende onderdelen van je camera zijn, wat ze doen en hoe dat elkaar beïnvloedt. Weet je bijvoorbeeld al wel wat ISO, diafragma e.d. zijn en hoe ze werken? Zo niet, is het raadzaam daar eerst eens (veel) over te gaan lezen. Tijdens het lezen merk je dan dat het handig is om het te ondervinden en pak je je camera erbij.

Fotograferen is eigenlijk een heleboel theorie die je in de praktijk gaat brengen. Dus mocht je je nog niet in de theorie hebben verdiept, zou ik je aanraden dat eerst te gaan doen :)

Veel succes!

Enne... ik vind je foto's echt niet bar slecht hoor. Vooral de eerste en de laatste niet :)

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Gezocht workshop/informatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 00:54

Ik denk dat er geen enkele fotograaf is die alleen maar goede foto's schiet. Hoe vaker je oefent hoe beter het gaat.