[FOTO] Vogels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO] Vogels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 10:00

Nog maar een batch met vogel-foto's...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:)

magda_90

Re: [FOTO] Vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:56

Eigenlijk spreken ze geen van allen aan; de compositie is niet fraai en de instellingen kloppen niet (niet scherp, donker en verlies van details). Nee, deze serie is het niet voor mij. :o

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 19:46

magda_90 schreef:
Eigenlijk spreken ze geen van allen aan; de compositie is niet fraai en de instellingen kloppen niet (niet scherp, donker en verlies van details). Nee, deze serie is het niet voor mij. :o

Ik heb ook foto's van STALEN vogels, als die beter zijn? :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:48

Ze zijn ook niet mijn smaak jammer van de composities. Nou is het lastig met vogels zo zijn ze er en zo zijn ze weg maar alsnog niet geprobeerd is niet geschoten :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 09:06

Seven schreef:
Ze zijn ook niet mijn smaak jammer van de composities. Nou is het lastig met vogels zo zijn ze er en zo zijn ze weg maar alsnog niet geprobeerd is niet geschoten :)

Helemaal gelijk! Je zal bedoelen niet geschoten is altijd mis? :)

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 15:12

Hoi,

Ook mij spreken ze niet aan en ik kan je vertellen waarom. Je standpunt is te hoog, je staat te ver boven de vogel te fotgraferen. Bij de laatste foto wordt dat al iets beter, maar eigenlijk is dat gewoon een hele lelijke foto en is het erg moeilijk om van zo'n vogel een prachtplaat te schieten. Bij de 1e vier vogels is je scherpte diepte ook te groot.

Hier heb ik een voorbeeld van vogels met een laag standpunt en een kleinere scherpte diepte (al lijkt deze foto nu niet goed scherp, omdat ik m sterk verkleind heb), waardoor de achtergrond (of voorgrond) minder afleiden, je wil namelijk de focus op de vogel leggen. Als je veel vogels fotografeert, bevindt je een groot gedeelte van de tijd hurkend, of liggend...

Ga vooral door met oefenen!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 15:15

JewEmm schreef:
Hoi,

Ook mij spreken ze niet aan en ik kan je vertellen waarom. Je standpunt is te hoog, je staat te ver boven de vogel te fotgraferen. Bij de laatste foto wordt dat al iets beter, maar eigenlijk is dat gewoon een hele lelijke foto en is het erg moeilijk om van zo'n vogel een prachtplaat te schieten. Bij de 1e vier vogels is je scherpte diepte ook te groot.

Hier heb ik een voorbeeld van vogels met een laag standpunt en een kleinere scherpte diepte (al lijkt deze foto nu niet goed scherp, omdat ik m sterk verkleind heb), waardoor de achtergrond (of voorgrond) minder afleiden, je wil namelijk de focus op de vogel leggen. Als je veel vogels fotografeert, bevindt je een groot gedeelte van de tijd hurkend, of liggend...

Ga vooral door met oefenen!

Bedankt! Enne: de foto is niet lelijk, de vogel die erop staat is lelijk! :o

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 15:49

Uh, ja, dat bedoelde ik. Vogel, foto. Ik gebruik die termen te vaak, haal ze nog wel eens door de war :P

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 15:52

JewEmm schreef:
Uh, ja, dat bedoelde ik. Vogel, foto. Ik gebruik die termen te vaak, haal ze nog wel eens door de war :P

Nee Maraboes zijn niet echt 'moeders-mooiste'... :')