Ik heb nu de ideale schuur tot mijn beschikking en 4 leuke modellen, wel niet de makkelijkste (2 vosjes en 2 zwarte
). Nu dus (eindelijk) ook eens black-foto's kunnen proberen, ik wou graag met de 'belichting' spelen, als in spotmeting en dan belichting vast zetten etc. maar dat is niet echt gelukt.
Had hem alsnog op M staan en de camera heeft de belichting gedaan....Heb met nabewerken het contrast verhoogd, plus de buitenkant van de schuur die nog wat zichtbaar was en die dus ook vol licht ving even zwart gemaakt. Gelukkig is de schuur binnen wel mooi donker!

(groot formaat: http://farm3.staticflickr.com/2814/1029 ... 6392_o.png)
Ik zou zo graag nog meer zelf willen regelen (in plaats van de camera het werk te laten doen), maar kom toch nog behoorlijk aan het 'klooien' met die instellingen zeg. Pff...
Instellingen volgens camera: 1/125, F5.3, Iso 800, WB auto
Ben verder wel tevreden over de foto, alleen ben beetje bang voor de zwarte paarden. Volgens mij moeten we die maar eens proberen als het echt mooi weer is (vanmiddag regende het, paard stond binnen en ik buiten in de regen..
), zodat de vacht echt mooi op glanst.Wel graag goed op(onder?)bouwende kritiek, ik wil namelijk erg graag leren!
Nu doe ik vaak maar wat en dan komen er soms hele mooie foto's uit, maar hoe en wat en waarom dat vind ik lastig.

Groetjes