Heb je de (juiste) drivers geïnstalleerd staan? ik heb overigens niet hetzelfde model, maar wel óók een wacom, ik weet dus niet precies hoe die van jou werkt maar ik probeer mee te denken 
Ik ga een poging doen om er wat verder op in te gaan, om te kijken of het misschien toch een instelling is en het niet aan je wacom ligt (zodat je geen nieuwe hoeft te kopen, ze zijn waardeloos duur, I know :p) aan jezelf natuurlijk of je hier iets mee wilt, als je denkt dat het aan het tablet ligt kan je altijd nog contact opnemen met de klantenservice waar je hem gekocht hebt, of bij wacom zelf.
Citaat:
1. Ik heb het gevoel dat de druk gevoeligheid van mijn tekentablet niet goed werkt. De ene keer is hij wel erg licht maar een andere keer lijkt de streep weer als hij getekend is met de muis.
- Gebeurd dit steeds bij dezelfde brush, of wanneer je van brush wisselt? met brush wisselen kan het wezen dat je de instelling voor die brush reset. Niet elke brush doet met de standaard instellingen goed meebewegen met een tekentablet.
- Als je wilt dat de dikte van de brush afgestemd is op hoe hard je de pen tegen het tekentablet drukt, is het leuk om de size jitter op 0% te houden, en in de dropdown menu 'pen pressure' aan te vinken (in het brushes menu)
- Maakt het verschil als je de pc of photoshop opnieuw opstart?
- Welke windows (of ander besturingssysteem) versie heb je, wordt dit besturingssysteem ondersteund door jouw type tekentablet?
(met de laatste 2 vragen doe ik mee een gooi naar hoe je pc is, dat het mogelijk aan je pc zou kunnen liggen)
Citaat:
2. Ook reageert mijn brush tool/penseel heel vreemd. Hij rouleert uit zich zelf, dit gebeurd zowel met mijn muis en pen.
Door het probleem met punt twee beweegt mijn pen van het tablet niet met mijn hand mee maar gaat gewoon rechtdoor. Het lijkt alsof hij een eigen leven leidt...
- Je hebt het menu voor de brushes gevonden, gebeurt er iets positiefs wanneer je onder het kopje 'shape dynamics' met de size jitter, angle jitter, en roundness jitter speelt? je zou ze ook uit kunnen zetten om te kijken wat dat doet.
- Gebeurd dit meer of minder erg wanneer de pc op de achtergrond geen andere programma's heeft draaien? muziekprogramma's, (veel) websites die open staan op de achtergrond, overige programma's?