maar zondag de camera op M gezet. Daar heb ik onderstaande foto gemaakt. Dus hier is niets aan bewerkt.

Daar horen deze instellingen bij:

Witbalans was handmatig en heb ik volgens mij op bewolkt gezet want dat was het buiten ook. Is hij zo blauw omdat ik hem op bewolkt heb gezet? Op automatisch vond ik het namelijk ook niet veel soeps maar daar heb ik geen foto van helaas.
Toen door Lightroom gehaald en daar de belichting op daglicht gezet. De belichting +0,76 gedaan en zwarting +13.
Daar komt dan dit uit:
Daarna in Photofiltre geopend en de gamma correctie -1 gedaan en contrast +1. Logo erop, verkleind en iets verscherpt en dan komt dit eruit.

Maar mijn vraag is waar ik dan de witbalans op had moeten zetten. Heb volgens mij ook daglicht geprobeerd maar dat werd ook niet wat ik wilde. Ik heb een 350D en die heeft een mini schermpje. Daarop zag ik dus niet goed dat de foto zo blauw was. toen ik op het schermpje keek leek de foto okee van kleur en belichting...maar niets was dus minder waar.
Maar wat hadden jullie in dit geval gedaan qua instellingen?
Weet je zeker dat je de witbalans op bewolkt hebt gezet?
Heb meerdere dingen geprobeerd geloof ik...maar het was ontzettend grauw, grijs en best wel donker buiten...
Zonde!