Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 17:17

gerpiegorp schreef:
Ik vind hem wel gaaf geworden. Bij die bovenste foto dacht ik wel van hoe kan dat nog een mooie foto worden (sorry :D) maar vind het echt heel knap gedaan! Misschien dat de sneeuw iets te streperig is voor echt sneeuw, maar ik stoor me er niet aan. Hoe heb je het gedaan?


Dankje!

Haha ja die oude foto is niet perse de mooiste haha :+ , maar vond het wel leuk om te gebruiken voor een projectje

Heb de achtergrond en ondergrond gebruikt van 2 oudere fotos die ik gemaakt had, daarna in aftereffects met de effecten zitten klooien. Heb de laag van het paard/stuk voorgrond apart gehouden, en daar nog een laag met sneeuw over heen gedaan. Zodat er dus achter en voor het paard sneeuwt, om een klein beetje 3d effect te maken.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 18:52


DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 19:30


bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:42

DarkCupid : knap gedaan! Ik had alleen iets meer ruimte aan de rechterkant over gelaten.
Sammyoo : wauw gaaf! Ik vind zelf dit soort bewerkingen wat te mat, maar voor westernstijl is 'ie echt goed gelukt!

Deze foto heb ik gemaakt met tegenlicht :)
Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:44

Ik heb ook nog deze versie, welke vinden jullie mooier?
Afbeelding

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:45

De 2e :j

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:46

bentefoto schreef:
Ik heb ook nog deze versie, welke vinden jullie mooier?
[ [url=m/ffsnCE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze ja :j

MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:51

Sammyoo : Heel erg leuk gedaan! Echt een sfeertje zo.
bentefoto : Ik denk toch dat ik je eerste bewerkte foto het mooist vind, frisse kleuren.

Weer eens eentje van mijn kant, mn kat Henk :D
Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden!

Afbeelding

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:03

Ben ff afwezig geweest uit het topic. Maar ik had van de week de smaak weer even te pakken.

Leuk resultaat Sammyoo! Je bent eigenlijk de eerste die ik tegen kom die ook met ON1 bewerkt! Zon fijn programma! Ik mis wel een beetje warmte of licht of zo, met name digger valt met zijn zwarte vacht een beetje weg. Heb je ook al eens met de vintage filters/effect geëxperimenteerd? Ik denk dat die in deze foto ook erg leuk toepasbaar zijn.

Gaaf bentefoto! Ik vind beide bewerkingen heel mooi! De eerste is wat frisser inderdaad, de tweede wat extremer, maar ook gaaf!. Ben ook wel benieuwd wat een sunflare zou doen in deze foto, maar dat is ook misschien iets te.

Mooi geworden MillyH. Mooi de aandacht op de it gelegd! Persoonlijk vind ik het groen alleen wat een te donkere tint van groen geworden. In de natuur is gras/groen vaak iets frisser.

Mijn moeder heeft vorige week een super leuke foto gemaakt van mij en mijn hond Duke. Ik ben de foto vervolgens zelf gaan bewerken (ook in ON1 dus, 2019). Ik was op zoek naar een beetje een lichte vintage/herfst sfeer.

Voor:
Afbeelding

En na:
Afbeelding

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:47

Bedankt voor jullie feedback! Ik heb er uiteindelijk toch dit van gemaakt en ben nu eindelijk zelf ook tevreden :D

Afbeelding

MillyH : ooooh ik vind de kleuren heel erg mooi! <3 Heel mooi vignet ook. Ik mis alleen wat ruimte aan de linkerkant, misschien daar proberen rekening mee te houden volgende keer? :)

Shiloh : wat een lieve foto! Ik vind de hond nu alleen een beetje verkleurd door de bewerking. En het lijkt alsof je veel hooglichten er uit hebt gehaald? Ik vind de foto dan een beetje dof worden, maar dat is ook smaak :)

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:15

Ja, beetje dof is wel de goede omschrijving. Ben zelf ook nog niet 100% tevreden. Ik zou hem graag iets zachter en helderder willen, maar bij wat ik probeer wordt die nog doffer, of nog harder. Dus daar ben ik nog mee aan het stoeien.

De verkleuring van de hond die je noemt die zie ik niet, althans, niet anders dan dichter bij de werkelijkheid.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 00:51

Ik heb nog eens een beetje zitten schuiven. Het verschil is niet zo groot, maar ik denk dat ik wel een heel eind tevreden ben zo. De foto is in ieder geval iets zachter geworden naar mijn idee.


Afbeelding

FennyPower

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:42

Ik heb ook weer foto's gemaakt vandaag! :)
Afbeelding
en nog een before foto van een andere foto :)
Afbeelding

xFace

Berichten: 459
Geregistreerd: 12-08-14
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:05

Mooi, subtiel opgeknapt hierboven :j

En eentje van mij:


Afbeelding

Afbeelding

FennyPower

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:17

xFace schreef:
Mooi, subtiel opgeknapt hierboven :j

En eentje van mij:


[ [url=m/RTdGr1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LAQ5kW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel :)

Die van jou is ook leuk :)

FotosbyElles

Berichten: 333
Geregistreerd: 04-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:44

Hallo allemaal,

Altijd een stille meelezer geweest, en altijd genoten van jullie mooie foto's en bewerkingen.

Nu ben ikzelf recentelijk begonnen met fotograferen en bewerken.
Ik hoor graag jullie mening.


Let op bokt upload

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:47

Shamanqueen schreef:
Hallo allemaal,

Altijd een stille meelezer geweest, en altijd genoten van jullie mooie foto's en bewerkingen.

Nu ben ikzelf recentelijk begonnen met fotograferen en bewerken.
Ik hoor graag jullie mening.


Let op bokt upload

Voor
[ [url=m/QX3NuL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na
[ [url=m/82HsZN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi! Het heeft wel iets mysterieus.
Een tip voor de compositie volgende keer: ik zou persoonlijk de foto van wat verder af nemen, zodat je net wat meer omgeving erbij hebt.

FotosbyElles

Berichten: 333
Geregistreerd: 04-11-12

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:48

@matheno bedankt. Ik ging eigenlijk voor een portret foto maar aangezien de hond niet los kan, en hij graag bij mij is kon ik niet verder weg. Ik merkte dat als ik uitzoomen met de camera ik niet het beeld kreeg wat ik wil. Waarschijnlijk omdat ik te dichtbij was. Heel erg bedankt.

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:02

Ik kom er niet helemaal uit qua kleuren.. de achtergrond is een soort grijsschoolbord, maar ik vind hem wat paars blijven...

met de boktupload dus de scherpte is waarschijnlijk weg, maar het gaat om de kleuren

Afbeelding

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:25

@Gerdjee ik vind de kleuren wel mooi!! Alleen vind ik nu het gezicht van het meisje (vooral de rechterkant) een beetje te overbelicht :)

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:40

Dit verlof voor de eerste keer geëxperimenteerd met blackfoto's, benieuwd wat jullie er van vinden!

Het was die dag jammer genoeg bewolkt en achteraf gezien had ik ook een donkere locatie moeten zoeken.

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Helaas is door de upload de scherpte wat verloren gegaan.

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:21

Valerie_91 schreef:
Dit verlof voor de eerste keer geëxperimenteerd met blackfoto's, benieuwd wat jullie er van vinden!

Het was die dag jammer genoeg bewolkt en achteraf gezien had ik ook een donkere locatie moeten zoeken.

Voor:

[ [url=m/q2YyTa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na:

[ [url=m/ob8t31.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas is door de upload de scherpte wat verloren gegaan.



Mooie foto! Jammer van de weersomstandigheden. Met wat meer licht had je ook het oog er wat beter op kunnen krijgen. Het is nu een zwart gat en dan mist er gelijk een hoop in je foto.. verder vind ik het mooi hoe je de achtergrond zo zwart hebt gekregen

Herlinde98

Berichten: 481
Geregistreerd: 19-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:06

Gerdjee schreef:
Ik kom er niet helemaal uit qua kleuren.. de achtergrond is een soort grijsschoolbord, maar ik vind hem wat paars blijven...

met de boktupload dus de scherpte is waarschijnlijk weg, maar het gaat om de kleuren

[img]m/J5CUnH.png[img]


Erg mooie foto! Ik zie het paarse niet echt.
Ik denk dat je foto het ook goed zal doen in zwartwit!

Hier een foto van mijn kant, ik vind hem opzich prima gelukt alleen hij doet me wat vlak aan.
Tips voor hoe ik hier nou een wat spetterende foto van maak zijn welkom.
Verder sta ik open voor kritiek ghihi :D



Afbeelding
Afbeelding

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:32

@herlinde, Ik vind de compositie in ieder geval al geslaagd! Heeft echt iets aparts, met zo'n pad wat omhoog loopt als achtergrond.
Je zou het paard nog wat kunnen oplichten, vooral aan de rechterkant en ook het oog wat oplichten. Misschien ook nog een beetje vignetting toevoegen.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:05

Ik denk dat het paard veel machtiger was overgekomen als je een lager standpunt had genomen. Nu kijk je meer op het paard neer en lijkt hij klein.

Voor de rest zou ik zorgen dat het paard er meer uitspringt. Dus iets meer oplichten want de foto is nog best donker vind ik.