Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:36

En links in de foto onder de grote motor zie je dat het gras in een soort boogje loopt ipv recht.

Captain

Berichten: 21399
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:46

Ja die had ik idd al rechtgetrokken toen ik de schaduw er onder maakte! :)) Dank je wel!
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:42

Nice!

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:14

Wauw knap weg gewerkt captain.. hoe doe je dat ik zit dus heel vaak te knooien met stukje bitring die ik dan niet mooi weer terug krijg

Maar jij fikst gewoon een hele motor terug hoe dan ?? :P

MarliesV

Berichten: 15205
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:22

Mooi gedaan Captain, vind alleen de lampjes zo 'aan' op een zonnige dag niet passend bij het beeld.

Zijn er ook mensen die met een simpel/gratis programma werken?
Ik ben net begonnen met hobby fotografie, maar vind Photoshop wel wat duur om eens te kijken of ik het wel leuk vind.

Captain

Berichten: 21399
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:59

MarliesV schreef:
Mooi gedaan Captain, vind alleen de lampjes zo 'aan' op een zonnige dag niet passend bij het beeld.


Tsja, ze zijn ook aan als de zon schijnt. :+


R_emkee schreef:
Wauw knap weg gewerkt captain.. hoe doe je dat ik zit dus heel vaak te knooien met stukje bitring die ik dan niet mooi weer terug krijg

Maar jij fikst gewoon een hele motor terug hoe dan ?? :P


Was ook wel echt rotwerk hoor.. := Heb eerst het blauwe karretje links weggeshopt, daarna de uiterste linkse motor gekopieerd, ofja de onderkant en die op de binnenste motor aan de linkerkant geplakt, qua afmetingen iets vergroot, ik zie daar nu een onregelmatigheid, die moet ik nog even weghalen. Daarna op de grond rechts het karretje weggewerkt en de (voor ons) linkervleugel gekopieerd, gespiegeld en rechts geplakt.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:01

MarliesV schreef:
Mooi gedaan Captain, vind alleen de lampjes zo 'aan' op een zonnige dag niet passend bij het beeld.

Zijn er ook mensen die met een simpel/gratis programma werken?
Ik ben net begonnen met hobby fotografie, maar vind Photoshop wel wat duur om eens te kijken of ik het wel leuk vind.


Ik gebruin Gimp ook omdat voor mij nog hobby matig is.

Knap hoor Captain!

MarliesV

Berichten: 15205
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:26

Captain schreef:
MarliesV schreef:
Mooi gedaan Captain, vind alleen de lampjes zo 'aan' op een zonnige dag niet passend bij het beeld.


Tsja, ze zijn ook aan als de zon schijnt. :+



Kwestie van smaak, I know dat ze aan zijn overdag maar ze zijn nu duidelijk fake.

Gimp zal ik eens naar kijken. Zag ook ergen Pixlr?

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:03

Ik vond Pixlr.com niet fijn werken, was bij mij heel sloom en erg weinig functies. Ik raad ook Gimp aan :D Werkt prima voor dingen wegwerken en je kunt zelfs een beetje kleuren/contrast ermee aanpassen (hoewel ik daarvoor liever Lightroom gebruik). Gimp is ietsje minder fijn dan Photoshop, maar wel gratis, en als je Photoshop nog nooit hebt gebruikt zul je het verschil niet zo snel merken :P

MarliesV

Berichten: 15205
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:11

Thanks voor de adviezen. Dan ga er maar eens voor zitten en stoeien met Gimp binnenkort.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:22

Ik snapte het eerst totaal niet wat turtiols gedaan van Gimp en heb het al redelijk onder de knie :D

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:40

Volgende week vrijdag eerste fotografie cursus met twee zwangere modellen! Super veel zin in. Krijg ook stukje bewerken mee, hopelijk dat ik er nog meer van op steek :D

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:50

Xface: foto 1 je hebt de kleuren mooi zacht gemaakt. Het wegwerken heb je ook netjes gedaan, maar als je weet dat er op die plek iets weggewerkt is dan kun je het wel zien. Verder erg mooi!
Foto 2 Ik vind hem erg opgeknapt! De kleuren zijn mooi fris en er zit een fijn contrast in. Je had alleen wel misschien het stukje rechtsbovenin nog weg kunnen werken.

White_flame: Vrij extreme bewerkingen, maar het is nooit verkeerd om daar mee te experimenteren natuurlijk. De 1e is zeker een mooie foto geworden, maar toch zie je wel duidelijk dat je de achtergrond onscherper hebt gemaakt. De 2e foto had ik al gezien in de groepsapp en die vind ik ook erg mooi! Wel vind ik hem net een tikje te fel denk ik

Bentefoto: Respect voor het weghalen van dat halster, dat kan ik echt niet haha. De rest vind ik ook erg netjes weggewerkt. Alleen misschien had je de ogen nog een klein beetje op kunnen lichten.

BoschA: Erg mooi! De foto had vanzichzelf al mooie kleuren en de bewerking geeft het toch nog net dat beetje extra.

Ninaphilo: mooi! De kleuren komen echt heel goed uit.

Captain: heel gaaf gedaan weer!


En weer 1 van mijn kant. Ik ben tegenwoordig steeds meer in Photoshop aan het proberen

onbewerkt.
Afbeelding

Na Lightroom

Afbeelding

en na Photoshop
Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:16

Gerdje mooi!
Bij lightroom lijkt de hond scherper en bij photoshop vindt ik de kleuren mooier alleen lijkt het of de hond té verschept is.

Ik zit wel op telefoon.
En ik heb proefversie van adope fotoshop!
Wat gaaf 10 x beter als GImp :D

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:22

Janinevv schreef:
Gerdje mooi!
Bij lightroom lijkt de hond scherper en bij photoshop vindt ik de kleuren mooier alleen lijkt het of de hond té verschept is.

Ik zit wel op telefoon.
En ik heb proefversie van adope fotoshop!
Wat gaaf 10 x beter als GImp :D



de foto van na Photoshop heb ik via Flickr geupload en die verscherpt foto's heel erg bij het verkleinen vandaar dat hij zo verscherpt is :j de andere 2 heb ik via de bokt upload gedaan

Pinici

Berichten: 211
Geregistreerd: 17-08-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 15:11

Gerdjee schreef:
En weer 1 van mijn kant. Ik ben tegenwoordig steeds meer in Photoshop aan het proberen

onbewerkt.
[ [url=m/3Y0TPG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na Lightroom

[ [url=m/2fywI7.jpg]Afbeelding[/url] ]

en na Photoshop
[ Afbeelding ]



ahhh gaaf!!ik zou de paarse bloempjes een beetje meer naar voren laten komen, en de linkerwang van de hond is geel, dus maybe kan je dat nog aanpassen. Heel gave foto verder <3

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 14:25

Ik heb de proefversie van adopefotoshop.

Nu wil ik mijn watermerk van GIMP toevoegen maar hoe?

Als ik probeer te kopieren krijg ik de hele afbeelding in photoshop.

Moet ik de bewerkte foto dan openen in GIMP en daar het watermerk op plaatsen of gaat dan de kwaliteit achteruit van gehele foto?

Of moet ik het bestand openen in fotoshop en dan kopieren? Ik alleen het knopje van kleur selecteren niet vinden zoals bij Gimp.

Captain

Berichten: 21399
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:15

Gerdjee schreef:
onbewerkt.
[ [url=m/3Y0TPG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na Lightroom

[ [url=m/2fywI7.jpg]Afbeelding[/url] ]

en na Photoshop
[ Afbeelding ]


Prachtig die onderste! <3

Werken jullie weleens met actions?! Ik heb dat gisteren 'ontdekt'. :+ Super handig, zal vanavond een voor en na-foto plaatsen! :D

Heb nog wel een andere van vorige week (nee niet gebaseerd op een film, louter toeval. :+)

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:37

Ik heb t al gevonden.

Mariett

Berichten: 4433
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:52

Op welke film zou het dan gebaseerd moeten zijn? Ik herken het namelijk niet :z
Maar heel tof! Het stukje bij de staart is nog niet helemaal lekker voor mijn gevoel, maar de rest is top :D dit effect zou eigenlijk nog leuker zijn met een bewegend paard.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:25

Mariett schreef:
Op welke film zou het dan gebaseerd moeten zijn? Ik herken het namelijk niet :z
Maar heel tof! Het stukje bij de staart is nog niet helemaal lekker voor mijn gevoel, maar de rest is top :D dit effect zou eigenlijk nog leuker zijn met een bewegend paard.


Infinity War, van Marvel haha. Heel internet staat vol met memes hierover.

Captain

Berichten: 21399
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:14

Mariett schreef:
Op welke film zou het dan gebaseerd moeten zijn? Ik herken het namelijk niet :z
Maar heel tof! Het stukje bij de staart is nog niet helemaal lekker voor mijn gevoel, maar de rest is top :D dit effect zou eigenlijk nog leuker zijn met een bewegend paard.


Goeie! Nu je het zo zegt! :))
Marvel films ja.. Heb ze nog nooit gezien maar werd er door verschillende mensen op gewezen. :+

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Met behulp van deze action: https://graphicriver.net//item/fire-pho ... 9?ref=pxcr
Kende dit nog helemaal niet, met actions werken, maar is heel simpel en ziet er gelijk professioneel uit. :+

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:55

Gaaf zeg :oo

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:30

Ik ken enkel de actions die kleuren veranderen etc, dit ken ik ook niet :P Mooi gedaan!

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:49

Actions is een serie handelingen die je kunt opslaan en zo op willekeurige foto kan toepassen. Ik kan me goed voorstellen dat er een aantal pre-sets in omloop zijn ja.