Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annetjuuh

Berichten: 186
Geregistreerd: 17-08-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:30

Wat een leuke bewerkingen hierboven!

Voor school moest ik een surrealistisch kunstwerk maken, dus ik ben losgegaan in Photoshop. Zelf vind ik dat de vleugels nog een beetje nep lijken. Heeft iemand tips?
Before
Afbeelding

After
Afbeelding
Hij is een beetje extremer geworden dan gepland :+

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: Belgiƫ - Brecht

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:30

Annetjuuh, niet echt mijn type bewerking, maar ik begrijp het resultaat wel als antwoord op je schoolopdracht.
Mij stoort die lijn van de 2 overgangen van het water heel hard. Kan je deze niet wat blurren, zodat ze minder 'scherp' zijn? En misschien kan je de vleugels eerst apart bewerken met paar filters, ik zou er een iets 'vuilere' kleur opzetten, beetje bruintinten in verwerken. Dan denk ik dat de vleugels minder gaan afsteken, nu zijn ze te wit. Daarnaast kan je er ook iets van filter overzetten met wat structuur in. Zijn maar tips hoe ik het zou aanpakken :D

Annetjuuh

Berichten: 186
Geregistreerd: 17-08-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:11

Bedankt voor je feedback @Valerie_91!
Dit is de nieuwe versie
Afbeelding

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:55

Annetjuuh schreef:
Bedankt voor je feedback @Valerie_91!
Dit is de nieuwe versie
[ [url=m/JpePHm.jpg]Afbeelding[/url] ]


De vleugels zijn zo al een stuk beter gelukt. Alleen de overgang tussen het paard, de benen van de ruiter en het water is nog erg 'opgeplakt'. Misschien dat je daar nog wat mee kunt doen.

Vanmorgen ben ik heel vroeg opgestaan om de zonsopkomst boven het bevroren IJselmeer te pakken. Een subtiele bewerking deze keer er hoefde niet veel aan te gebeuren.


Afbeelding

Afbeelding

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:03

Iets teveel blauw in de voorgrond, daarom nog even een edit.

Afbeelding

Anoniem

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:36

Kan je het paard geen vleugels geven? Nu zwemmen jullie naar de afgrond toe waar het paard ter plette zal vallen :oo
Als het paard vleugels heeft kan het jullie beiden redden! :Y)

Mooie edit hierboven!

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:55

Shanna schreef:
Kan je het paard geen vleugels geven? Nu zwemmen jullie naar de afgrond toe waar het paard ter plette zal vallen :oo
Als het paard vleugels heeft kan het jullie beiden redden! :Y)

Mooie edit hierboven!


Thanks :o

En wat een goed idee van die vleugels!

Fosco
Berichten: 1458
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:40

Even uit de meelees modus hier, lees al een flinke tijd mee en vind het geweldig om al die leuke bewerkingen te zien hier :D

Zelf afgelopen weekend in de sneeuw een zwarte hond gefotografeerd op een zonnige ochtend. 3 factoren die elkaar dus niet heel erg lekker liggen haha! Lang leve het histogram (precies niet over- en onderbelichten) en RAW.. Daardoor kon ik deze foto erg makkelijk en mooi bijtrekken :D Vond het een te leuk verschil om niet te laten zien haha!


Afbeelding

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:46

Mooi gedaan hierboven! Het enige wat ik nu jammer vind is dat het geen sneeuw foto meer lijkt. Maar misschien was dat wel je bedoeling!

Fosco
Berichten: 1458
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:51

Neverland schreef:
Mooi gedaan hierboven! Het enige wat ik nu jammer vind is dat het geen sneeuw foto meer lijkt. Maar misschien was dat wel je bedoeling!


Het hoeft ook geen sneeuw sneeuwfoto te zijn (als je begrijpt wat ik bedoel haha), had niet eens verwacht dat er nog sneeuw zou liggen (was nog maar een dun wegsmeltend laagje). Maar dit zorgde er wel voor dat ik de foto niet goed kon belichten op voorhand, omdat ik dan een zwaar overbelichte ondergrond zou hebben :)

Kimmsel

Berichten: 820
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 00:04

Annetjuuh: Leuk project, maar ik denk dat de vleugels inderdaad het struikelpunt zijn.

Maaikemuis: Wat een gave foto's maak jij zeg! Ik hou van de warme ondergaande zon in je nabewerking.

Fosco: Je nabewerking is echt opgeknapt, mooi helder en die ogen komen mooi uit.



Ik ga me er ook maar eens wagen een nabewerking van vorig jaar te plaatsen. Moet het echt weer eens gaan oppakken want ik was echt teleurgesteld in mezelf.

Voor:
Afbeelding

En na:
Afbeelding

Beetje extreem misschien. Twijfel over de gele gloed. Maar moet ergens beginnen. :)

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:36

Jeetje mina Kimmsel, wat een werk moet er in het wegwerken van de paaltjes en het huis gezeten hebben... fieuw, leuke plaat heb je ervan gemaakt!
(Ik had m meteen in de prullenbak gemietterd :o )

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:13

@Kimmsel, wat een werk al die dingen wegwerken. Je moet er maar zin in hebben!En je hebt het netjes gedaan, ik zie er niets meer van terug. De gele gloed leidt mij wat af, hij klopt ook niet helemaal met waar de zon vandaan moet komen. Misschien die laag iets minder hard maken?

En nog een laatste van mij van de winterse plaatjes, nu mag het van mij wel weer lente worden! Genomen bij het paard van Marken in Noord-Holland, ongeveer een half uur voor zonsopkomst (het zogenaamde blauwe uurtje). En voor wie het wil weten, de EXIF-informatie: 1,6 seconde, f11, ISO 100 op 24mm.

Afbeelding

Afbeelding

Kimmsel

Berichten: 820
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:35

Maaikemuis, naar mijn smaak te blauw. Vind de details in de lucht wel heel mooi uitkomen maar zou in de voorgrond de kleuren iets neutraler houden.

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:45

Maaikemuis, ik vind hem niet te blauw eigenlijk. Aangezien je hem hebt genomen voor de zon is opgekomen vind ik het best passend.


Geschoten vanuit een rijdende auto :D

voor
Afbeelding



Na
Afbeelding

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:50

Kimmsel schreef:
Maaikemuis, naar mijn smaak te blauw. Vind de details in de lucht wel heel mooi uitkomen maar zou in de voorgrond de kleuren iets neutraler houden.


Hij is gemaakt tijdens het blauwe uurtje, dus dat blauwe dat klopt wel. En was ook de keuze bij de bewerking.

Netjes geschoten vanuit een rijdende auto. Dat is nog best een kunst.

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:57

maaikemuis schreef:
Hij is gemaakt tijdens het blauwe uurtje, dus dat blauwe dat klopt wel. En was ook de keuze bij de bewerking.

Netjes geschoten vanuit een rijdende auto. Dat is nog best een kunst.



Ja, ik had die paarden even geaaid en toen we verder wilde rijden toen galoppeerden ze mee! Dus mijn vriend snel zijn raampje open :o Zo heb ik nog wel meer foto's geschoten die middag, ook van eenden die naast ons meevlogen

Quir

Berichten: 17365
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:16


Quir

Berichten: 17365
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:16


Quir

Berichten: 17365
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:16


Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:17

Wauw knap!

LoveSenna

Berichten: 265
Geregistreerd: 11-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 23:00


quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:51

LoveSenna: Mooi opgeknapt! Het veulentje is zo veel sprekender!
Quir: Mooi! Ik vind die foto van de den erg gaaf!
GerdjeHoran: Knap zo uit een rijdende auto! De bewerking doet de foto veel goed :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bokt-upload heeft de foto meer verscherpt dan hoort ;(

Kimmsel

Berichten: 820
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:00

GerdjeHoran: wat mooi zeg! Je hebt van een heel simpele foto een veel opvallender geheel gemaakt.

maaikemuis schreef:
Kimmsel schreef:
Maaikemuis, naar mijn smaak te blauw. Vind de details in de lucht wel heel mooi uitkomen maar zou in de voorgrond de kleuren iets neutraler houden.


Hij is gemaakt tijdens het blauwe uurtje, dus dat blauwe dat klopt wel. En was ook de keuze bij de bewerking.


Dat verklaart wel enigszins de blauwe gloed inderdaad. Het blijft ook zeker een waanzinnige foto, en met die gedachte erachter vind ik het blauwe minder storend want dan heeft het ook een logische verklaring. Indien het puur als effect was bedoeld had ik het teveel van het goede gevonden.

Lovesenna: Gave foto's hoor! Ik houd wel van de kleur die je warmer maakt, daarmee krijg je precies weer de juiste sfeer.



Vandaag zelf een aantal blackphoto's gemaakt op stal. Wat zit daar veel werk in, zeg.

Paard van een stalgenootje:
Afbeelding

En mijn mooie dame. Met haar kleur heb ik altijd wat moeite in photoshop. Wordt heel snel te oranje. Tips zijn welkom.
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:01

Het zwarte op zich vind ik erg mooi maar ik vind ze beide idd wat oranje :) Geen idee hoe je het kunt oplossen echter, sorry :=