Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quir

Berichten: 17398
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:40

Liever eerlijk dan een mooi en je het er niet mee eens bent. :))

De eerste heb ik alleen geen roze of paars gebruikt. Nu op mijn telefoon zie ik wel wat je bedoeld, maar geen idee waar dat vandaan komt. :=
De tweede zit inderdaad oranje in, om de foto wat warmer te krijgen.

Bedankt beide!

Dit is er nog een:
Voor
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Oh nu lijkt de foto onscherp hier. -O-

Tigress

Berichten: 8949
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:43

Is er nog een mogelijkheid de natte neus/viezigheidjes een beetje weg te werken? :)) Dat heldere in deze foto is fijn :D
Bij de vorige zie ik inderdaad wat er bedoeld wordt. Die eerste is bij mij ook rozig :j

Shiloh

Berichten: 19804
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:08

Heb je niet aan de witbalans zitten sleutelen Quir?

Je hebt daar groen tegenover roze en blauw tegenover geel. Heb het gevoel dat je hem iets teveel van het groene af richting het roze gehaald. In photoshop is dat het.... damn, rode kanaal? weet ik even niet meer zeker hoe dat daar werkt. Ik regel dat meestal in lightroom.

En het is inderdaad smaak natuurlijk.

Quir

Berichten: 17398
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:43

Zo even kijken wat ik precies gedaan heb, wel wat warmer gemaakt met de witbalans (naar rood/geel/oranje, juist van blauw af). Je hebt ook nog tint of iets dergelijks, dan kan je naar groen of paars trekken, maar daar heb ik niet aangezeten. :=

Heb sowieso veel moeite met kleur (en ook helderheid) op mijn laptop, de kleuren komen niet overeen met hoe de foto's zijn op andere computers, telefoons, etc. Dus dat is best lastig soms. Ik weet dat de foto's in ieder geval snel (te) rood worden. :+

In de toekomst eens kijken naar een beter scherm + zo'n spider ding. Nu even niet de mogelijkheden voor en wil sowieso eerst sparen voor een betere lens. :))

Tigress, ja ga ik eens proberen! Moet denk ik wel lukken. Was gewoon in een groep jaarling hengsten, dus zijn niet van te voren even knap gemaakt haha.

Ik zie ook zeker wat er bedoeld wordt! Althans op mijn telefoon, laptop dus niet zo.

Wil sowieso ook nog eens een cursus/workshop Photoshop doen, dit is gewoon nog wat klungelen en maar wat uit proberen haha.
Weet vaak wel wat ik met een foto wil (welke sfeer ik wil), maar dat is nog nooit gelukt haha. Maar kijk hier heel graag mee, vooral om te zien wat mensen doen vanuit de originele foto. Best leerzaam. Ben ook nog maar een echte beginner, met Photoshop maar ook gewoon met fotografie haha.

NatassJa

Berichten: 7492
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Flakkee

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 23:15

Dank jullie wel! Poeh, hoe ik dat gedaan heb.. Hier zit wel aardig wat werk in hoor!

De huid heb ik bewerkt zoals ik eigenlijk altijd doe: eerst via de patchtool. Dus eigenlijk de oneffenheden selecteren en dan klonen met een goed stuk huid. Dit is voor mij de meest makkelijke en snelle manier van werken. Het kan allemaal veel moeilijker en uitgebreider, maar waarom moeilijk doen als het iets makkelijker kan... :D Al gaat hier ook nog vrij veel tijd in zitten.

Daarna ga ik voor Dodge en Burn, contouren en highlighten. Dit doe ik ook met de ogen. Meestal doe ik daar vrij weinig aan, alleen de highlights nog iets meer oplichten. Bij deze heb ik wel de make-up extra aangesterkt. We hadden die dag een visagiste, maar vrijwel alle modellen leken ziek.. Het was tijdens een meeting, dus veel tijd hadden we ook niet. Thank god for Photoshop!

Meestal bewerk ik de wenkbrauwen ook nog, wat lege gaatjes opvullen, wat extra haartjes om ze iets aan te zetten. Net even ietsje strakker maken..

Vervolgens ga ik met de kleuren aan de slag. Vooral met de curves werk ik veel. Ik hou van warme, matte en donkere kleuren.. Meestal. :D

En dat was het eigenlijk wel zo’n beetje. Als er meer vragen zijn beantwoord ik ze graag, maar denk dat dit wel redelijk (in het kort) is uitgelegd. :)

R_emkee

Berichten: 3462
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:59

Van mij een bewerking van zomer naar herfst. Helaas krijg ik de paarse gloed er niet af :(
Afbeelding

Afbeelding

Shiloh

Berichten: 19804
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:23

Gaaf! Goed gelukt! Dat herfst sfeertje. Ik zie niet perse een paarse gloed eigenlijk. Een heeel klein beetje misschien.

Ik weet niet of je ook lightroom hebt? Als ik vind dat ik van een bepaalde kleur teveel heb, wil ik ipv aan de witbalans zitten, nog wel eens bij de gescheiden tonen de betreffende kleurtoon een beetje verzadigen. Hoe dat in photoshop moet weet ik niet.

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:55

Mooi gedaan!
Het enige wat mijn aandacht erg trekt is het "zonnetje" rechtsboven in. Ik zou 'm persoonlijk weglaten denk ik.
En puur omdat ik het verschil kan zien; het snebje is wat 'vies' geworden. Maar knap om 'm zo realistisch om te zetten naar herfst!

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:45

Heel mooi gedaan! :j

Saaams

Berichten: 13306
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:49

Ik vind origineel mooier, paard oogt nu grauw. Desalniettemin, mooi omgezet de herfsttint.

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 17:15

Het paard valt nu en beetje weg in de achtergrond, omdat het dezelfde kleurtinten zijn. Maar verder vind ik het omzetten naar herfstkleuren goed gelukt :j

R_emkee

Berichten: 3462
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:10

Dankjullie :D was de 1e x dat ik dit probeerde vond het wel een grappig effect dat je zo van zomer naar herfst kan ;)

asm_kayleigh
Berichten: 846
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:58

R_emkee schreef:
Dankjullie :D was de 1e x dat ik dit probeerde vond het wel een grappig effect dat je zo van zomer naar herfst kan ;)


Hoe heb je dat gedaan?

R_emkee

Berichten: 3462
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:41

Ik heb heel erg lopen speleb met se kleuren in het raw bestand :)

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:54

R_emkee: Leuke bewerking! Het zonnetje indd misschien weggelaten en misschien dat je de kleuren van de bladeren nog iets meer oranje/rood kan maken?

Van mij ook weer een aantal before & afters. Tips zijn altijd welkom!

1. Afbeelding
Afbeelding

2.
Afbeelding
Afbeelding


3. Bij deze twijfel ik over de lensflare
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

4. Zie dat de bokt-upload de kleuren iets roder maakt dan dat ze daadwerkelijk zijn
Afbeelding
Afbeelding

BrittS

Berichten: 1726
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 10:56

Ik vind de eerste en de laatste erg leuk geworden met het herfst sfeertje! Twee en drie heb je flink opgeknapt, denk alleen dat twee niet helemaal scherp is?

before (studio workshop)
Afbeelding

after
Afbeelding

Mijn camera reageerde niet met de beschikbare flitsers tijdens de workshop, dus uiteindelijk moeten improviseren, vandaar de erg donkere before foto.

Pinici

Berichten: 211
Geregistreerd: 17-08-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:11

quintenvo schreef:
R_emkee: Leuke bewerking! Het zonnetje indd misschien weggelaten en misschien dat je de kleuren van de bladeren nog iets meer oranje/rood kan maken?

Van mij ook weer een aantal before & afters. Tips zijn altijd welkom!

1. [ [url=m/LFSIHR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nRumgN.jpg]Afbeelding[/url] ]

2.
[ [url=m/8mWXDJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BgXReK.jpg]Afbeelding[/url] ]


3. Bij deze twijfel ik over de lensflare
[ [url=m/nVrqaj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/d7YNr0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BMHMVQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

4. Zie dat de bokt-upload de kleuren iets roder maakt dan dat ze daadwerkelijk zijn
[ [url=m/pKFIYQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ftLntw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een onwijs leuke foto's! Vind foto 3 zonder lensflare mooier. En bij de eerste zou ik nog even kijken naar het clone-werk, je ziet nu dat de bosjes een vreemde overgang hebben. Hoewel het natuurlijk veel minder opvalt als je de before foto er niet bij hebt. ;)

asm_kayleigh
Berichten: 846
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:50

quintenvo schreef:
R_emkee: Leuke bewerking! Het zonnetje indd misschien weggelaten en misschien dat je de kleuren van de bladeren nog iets meer oranje/rood kan maken?

Van mij ook weer een aantal before & afters. Tips zijn altijd welkom!

1. [ [url=m/LFSIHR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nRumgN.jpg]Afbeelding[/url] ]

2.
[ [url=m/8mWXDJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BgXReK.jpg]Afbeelding[/url] ]


3. Bij deze twijfel ik over de lensflare
[ [url=m/nVrqaj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/d7YNr0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BMHMVQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

4. Zie dat de bokt-upload de kleuren iets roder maakt dan dat ze daadwerkelijk zijn
[ [url=m/pKFIYQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ftLntw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe heb je de lucht zo gekregen? Die paarse zeg maar .

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:03

Eindelijk een nieuwe laptop en weer vol aan de slag!
Afbeelding
Afbeelding


Quinten, die eerste vind ik heel erg mooi! hoe heb je die lucht gemaakt?

Vraagje, weet iemand manieren om je beeld te filmen? ik geloof dat dit wel vaker is gevraagd maar ik zou graag mijn bewerkingen eens filmen :o

asm_kayleigh
Berichten: 846
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:26

NynkeMarit schreef:
Eindelijk een nieuwe laptop en weer vol aan de slag!
[ [url=m/OfWhuZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yn6Jgd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Quinten, die eerste vind ik heel erg mooi! hoe heb je die lucht gemaakt?

Vraagje, weet iemand manieren om je beeld te filmen? ik geloof dat dit wel vaker is gevraagd maar ik zou graag mijn bewerkingen eens filmen :o


Obs! Ik wil het dan wel zien!

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:18

Mooie B/A komen er weer voorbij zeg! :)

Hier eentje van een fotomeeting vandaag. Helaas waren de weersomstandigheden erg slecht en kreeg ik 1 stukje touw niet helemaal goed weg.

Before
Afbeelding

After
Afbeelding

Quir

Berichten: 17398
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:06

Hier eind van de middag echt prachtig licht tijdens de zonsondergang en dat met oranje bomen, moest ik even heel snel mijn camera te voorschijn toveren.

Voor (print screen, dus slechte kwaliteit):
Afbeelding

En na:
Afbeelding

Hoe en in welk formaat kan je foto's eigenlijk het beste opslaan? Doe het nu altijd als opslaan als en dan als jpeg/jpg, maar heb eigenlijk geen idee hoe het beste is. :=

R_emkee

Berichten: 3462
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 07:26

Aah jammer bentefoto dat je het touw niet weg krijgt ;)
Verder leuke foto

Idd mooi licht dat oranje :)

R_emkee

Berichten: 3462
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 07:29

Voor mij ook weer een voor en na :)

Zaterdag bij military boekelo geweest :)

Afbeelding
Afbeelding

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:19

Hee, ik kom even binnenvallen! Ik doe een opelding waarbij wij worden aangemoedigt om zelfstandig met photoshop e.d aan de slag te gaan, dus vanavond heb ik een foto van mijn verzorgpaard bewerkt! Ik heb de foto ook gedraaid, dan stond hij mooier als omslag op Facebook haha
Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding