Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GreenRider

Berichten: 1239
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Frankrijk

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:54

Weer super mooie bewerkingen! Blijft toch wel een van mijn favoriete topics.

Een vraagje, sinds een paar weken kan ik steeds minder bewerken op photoshop omdat hij elke keer zegt 'not enough RAM'.... ik weet niet waar dit opeens vandaan komt? Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 14:31

Je geheugen zit dan vol ;)

Captain

Berichten: 21384
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 15:14

Lees even mijn berichten hier terug, ik had dit probleem ook maar had een website gevonden met oplossingen!

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:03

Ik heb eindelijk wat foto's gemaakt die ik echt al heel lang in mijn hoofd had zitten en ben er best tevreden mee, maar nu heb ik wat betreft nabewerking ook een soort stijl in mijn hoofd zitten die ik wil, maar ik heb het nooit eerder gedaan en hoop dat iemand me hier op weg kan helpen? Al is het met zoektermen etc..

Het gaat er om dat ik een soort roze/sprookjes/dromerige sfeer wil, alleen als je dus bij youtube zoekt op magical effect dan komen er van die scifi dingen. Met pink glow vind ik ook niet wat ik zoek, en ik vind wel een aantal seizoens-tutorials maar die zijn allemaal net te geel. Heeft hier iemand een tip hoe hier aan te beginnen of termen die ik kan gebruiken om te zoeken?

edit: ik heb de gele 'lente' tutorial gebruikt en dan met de kleuren maar wat links en rechts geklikt tot het me meeviel :+
Wat denken jullie? Moet nog wel wat hoogspanningskabels wegwerken zie ik nu haha

Afbeelding

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:50

Gave foto's en bewerkingen komen er weer voorbij!

@Granoek, lieve foto! Ik vind hem alleen in mijn ogen iets te rood, maar alles is natuurlijk een kwestie van smaak.

Ook maar weer eens een foto van mij plaatsen :)

Afbeelding

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:52

Ja, je hebt gelijk.
Welke optie kiezen jullie liefst bij een kleurverloop? Ik heb hier zwak licht gebruikt.


Drico, mooie uitsnede, heel speciaal :jj heel mooi gedaan

Quir

Berichten: 17356
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:58


Ken je deze?

Ik speel vaak met verschillende kleuren en dan ook verschillende dekkingsgraad van die laag. Meestal gebruik ook ook zwaklicht, maar ook bleken en ga gewoon langs de rest kijken wat oké is. :))

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:00

Oh raar die had ik niet gevonden, heb nochtans als eerste haar hele pagina afgespeurd hahaha. Misschien niet handig zoeken op mobiel.

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:01

Hier is hij met vermenigvuldigen, vind deze zelf denk ik al beter

Afbeelding

Matheno

Berichten: 7943
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:07

Granoek schreef:
Hier is hij met vermenigvuldigen, vind deze zelf denk ik al beter

[ [url=m/T7p9Gw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja, mooi zo!
Alleen je naam zo ik met iets minder dekking en allicht iets kleiner op de foto tonen.
Vind die nu heel hard gecombineerd met de zachte kleuren in de foto.

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:35

Oh nee de naam is alleen even voor hier, het is een cadeau voor mijn zusje en haar vriend dus er komt sowieso geen naam op :D Maar ik ben nog zoekende wat betreft een logo dus zeker blij met de tips :D

love_mandy

Berichten: 2935
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:53

Mag ik me hier ook melden? Super leuk topic dit. Er komen echt super veel gave dingen voorbij.

@Granoek ik vind hem leuk! Zou alleen toch nog proberen om hem net iets 'dromeriger' te maken.

Zelf ben ik altijd heel voorzichtig met bewerken, maar de laatste tijd ben ik toch wat nieuwe dingen aan het proberen om te zien of ik dat wat vind.

Afbeelding
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 11:46

love_mandy, die springt er mooi uit zo! Ik vind hem wel heel mooi eigenlijk, kan me voorstellen dat hij voor sommige misschien te fel is maar ik vind hem mooi.

Iemand hier een idee over?
Ik ben aan het bewerken en wil ergens de achtergrond blurren, so far so good. En toen deden
ze in mijn tutorial video iets wat ik niet kende dus ik dacht: probeer het eens.
En ze gingen dus in de achtergrondlaag-> kleur opzoeken. En dan bij 3D-opzoektabelbestand op 'fallColors.look'.
Dus ik klik en nu heb ik al 25min een photoshop die vast hangt met zo'n draaiend regenboogcirkeltje.

Kan ik dit oplossen zonder helemaal opnieuw te moeten beginnen met die foto? -O-
Ik kan PS wel geforceerd afsluiten maar dan is dus alles wat ik al gedaan had ook weg denk ik, heb hem tussendoor natuurlijk niet opgeslagen |o

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:47

Stil hier!

Ik schop weer omhoog, benieuwd wat jullie er van vinden.
Afbeelding
Afbeelding

Captain

Berichten: 21384
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:10

Van mij ook weer een! :)

Afbeelding

Afbeelding

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:17

Supertof!

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:35

Wauw !

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:19

Mooi die ogen :D

Beardog

Berichten: 46
Geregistreerd: 17-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:11

Prachtig gedaan Captain!

Ik gebruik altijd Photoshop om mijn foto's net dat extra's te geven. De ene foto wordt meer bewerkt dan de ander.

Deze foto is veel aan bewerkt zoals je ziet, des te leuker is het om dit hier te laten zien.
Het was voor mij nieuw om de hond sprekend op de foto te krijgen zonder dat je haar ogen kunt zien. Daarom ben ik verder gegaan in Photoshop om het beeld een mooie sfeer te geven en het ras te weergeven zoals ik haar heb ervaren.

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:29

Wauw dat heb je gaaf gedaan! :D

Anoniem

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:44

Hoi bokkers, sorry dat ik dit topic zo kom binnen vallen...
Planning was om over een maand voor het eerst een gave fotoshoot te doen met mijn oudje... Helaas heeft het lot anders besloten, ik heb haar geheel onverwachts door een gebroken been in moeten laten slapen.

Nou heb ik natuurlijk tig foto's van haar, maar allemaal zelf genomen met telefoon. Ik wil graag een paar foto's op canvas hebben, maar is de kwaliteit daar geschikt voor?
Of is dit om te zetten?
Hoe ver kan men gaan met bewerken, ik zie hierboven al een andere achtergrond, is dat lastig?
Ik heb super mooie foto's opzich, maar met een lelijke achtergrond of een deken op de grond, vlekje op de neus etc...

Ik ben totaal niet handig met computers... Is er iemand die mij hierbij zou willen helpen? Mocht de kwaliteit zo zijn dat ze daadwerkelijk mooi op canvas afgedrukt kunnen worden zou ik super blij zijn... Het hoeft evt niet voor niks maar wil dan wel graag zeker zijn dat ik ze daadwerkelijk af kan laten drukken...

Captain

Berichten: 21384
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 16:56

Heel mooi Kekhor! <3 Blur je het en dan tint aanpassen of hoe doe je zoiets?

Hier nummer 2 van de serie.. Helaas wil het uploaden via Flickr niet lukken dus dan maar genoegen nemen met iets kwaliteitsverlies door de bokt-upload. :+

Afbeelding

Afbeelding

MarliesV

Berichten: 15199
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 17:05

Myrthe3 schreef:
Hoi bokkers, sorry dat ik dit topic zo kom binnen vallen...
Planning was om over een maand voor het eerst een gave fotoshoot te doen met mijn oudje... Helaas heeft het lot anders besloten, ik heb haar geheel onverwachts door een gebroken been in moeten laten slapen.

Nou heb ik natuurlijk tig foto's van haar, maar allemaal zelf genomen met telefoon. Ik wil graag een paar foto's op canvas hebben, maar is de kwaliteit daar geschikt voor?
Of is dit om te zetten?
Hoe ver kan men gaan met bewerken, ik zie hierboven al een andere achtergrond, is dat lastig?
Ik heb super mooie foto's opzich, maar met een lelijke achtergrond of een deken op de grond, vlekje op de neus etc...

Ik ben totaal niet handig met computers... Is er iemand die mij hierbij zou willen helpen? Mocht de kwaliteit zo zijn dat ze daadwerkelijk mooi op canvas afgedrukt kunnen worden zou ik super blij zijn... Het hoeft evt niet voor niks maar wil dan wel graag zeker zijn dat ik ze daadwerkelijk af kan laten drukken...


Je vraag zou ik even kopieeren en hier stellen:

[FK] [INFO] Aanvraag topic beeldbewerking #5

Succes en sterkte met het verlies. Hopelijk kan iemand je helpen.

Beardog

Berichten: 46
Geregistreerd: 17-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 19:57

Captain schreef:
Heel mooi Kekhor! <3 Blur je het en dan tint aanpassen of hoe doe je zoiets?


Bedankt!

Ik heb de achtergrond niet vervaagd.
Meestal zet ik het onderwerp vrijstaand door het te selecteren en met 'rand verfijnen' neem ik kleine details mee in de selectie. Dat wordt dan een nieuwe laag. Onder die laag ga ik los met selectieve kleur en gebruik ik een subtiele vignette om de focus meer op het onderwerp te krijgen.

De boom en de arm van de eigenaresse heb ik grof weggewerkt met de clone tool en ben verder gegaan met de brush. De brush gebruik ik eigenlijk maar zelden, maar dat vond ik bij deze foto wel nodig. Ik gebruikte verschillende tinten uit de achtergrond en een lage dekking om de achtergrond te beschilderen en overbelichte plekken weg te poetsen. Door de brush heeft de achtergrond een veel zachter effect gekregen.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:25

Een foto van mij.

Hoe weet je of je bewerkte foto's oké zijn qua kleuren ?
Ik heb heel veel geschoven en vindt hem best mooi. Maar wanneer is iets goed? Qua belichting is hij goed dat heb ik gecheckt. Afbeelding