Gisteren zei een vriendin me dat ze vond dat ik me aardig ontwikkeld heb in het fotograferen de afgelopen tijd. Dat bracht mij op het idee om een verzameltopic te maken van de hoogtepunten op foto-gebied de afgelopen anderhalf jaar. Naast de foto's die ik hieronder heb geplaatst, maakte ik ook nog een boel vrij werk, maar voor het gemak heb ik het hier qua onderwerpen een béétje bokt-gerelateerd proberen te houden.
Ik sta open voor opbouwende kritiek, zodat ik nog meer kan leren. Houd het wel een beetje netjes alsjeblieft, want ik ben maar een amateur

Zo'n anderhalf jaar geleden deed ik voor het eerst een bolle buiken-reportage. Dat viel niet mee, want het was winter en dus moest het binnen. Ik had toen nog geen achtergronddoeken, reflectiescherm e.d., dus het heeft aardig wat moeite gekost voldoende licht te vinden. Toch zijn er geslaagde foto's uit gekomen, waarvan dit er één is:

De baby die uit deze buik geboren werd, heb ik ook mogen fotograferen. Dit is er één van (heb ook een deel met blote billen gedaan, maar die vind ik te pikant voor hier):

Ik oefende op vriendinnen en vrijwilligsters met portretfotografie:

Met één van deze meiden heb ik wat apartere ideeën uitgewerkt, waar we beiden veel plezier in hebben. Bij deze Ann_moi, ik ben heel blij dat jij voor mij model hebt willen staan en dat we zoveel leuke dingen uitgeprobeerd hebben!

Een aantal maanden geleden kocht ik mijn droomlens, de 70-200mm f2.8 en een reflectiescherm. Deze combinatie gebruikte ik onder andere voor deze plaat:

Met deze foto van hetzelfde duo (mijn bijrijdpaard en zijn eigenaresse) ben ik persoonlijk heel blij vanwege de sfeer:

Ik deed voor het eerst mee aan een meeting tijdens het gouden uur:

Had deze prachtige, snelle combinatie voor mijn lens:

Maar ook honden en hun baasjes:

Last but not least... deed ik afgelopen juni mijn aller eerste trouwreportage!

Ik ben benieuwd te horen wat jullie van mijn ontwikkelingen vinden
Groetjes,
Jonne