[INFO] Help, instelling van mijn camera?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shauniraquel

[INFO] Help, instelling van mijn camera?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 16:15

Ik heb voor deze week een camera van een nicht geleend, het is een Canon EOS 1000D. Ik heb geprobeert om wat foto's te schieten van mijn paard maar naar mijn keus worden ze niet wat ik ervan verwacht. Misschien komt dit door verkeerde instelling van de camera of het punt vanaf ik de foto geschoten heb. Ik vind naar mijn mening dat de foto's er nu niet uitspringen maar hetzelfde eruit zien als een goedkope digitale camera.

Heeft iemand misschien tips of informatie hoe ik het beste (in welke hoek) mijn paard op de foto kan krijgen zodat het een mooi beeld vormt of op welke instellingen ik de camera moet instellen en waar ik dit kan vinden...

Hierbij enkele voorbeelden van de foto's (onbewerkt).

Afbeelding

Afbeelding

_Denise_

Re: [INFO] Help, instelling van mijn camera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:21

Hoe heb je de foto's gemaakt? Welke stand? Welke instellingen heb je gebruikt? Welke lens heb je? Dit zijn belangrijke factoren voor de uitkomst van jouw foto.
Op standje automatisch zullen foto's inderdaad weinig verschillen van een gewone compactcamera.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 16:26

_Denise_ schreef:
Hoe heb je de foto's gemaakt? Welke stand? Welke instellingen heb je gebruikt? Welke lens heb je? Dit zijn belangrijke factoren voor de uitkomst van jouw foto.
Op standje automatisch zullen foto's inderdaad weinig verschillen van een gewone compactcamera.

Deze zijn in verschillende standen gemaakt, ik was aan het oriëteren waarbij de foto het mooiste eruit kwam. De ISO en de andere instellingen staan volgens mij op automatisch (ik heb nog niet veel verstand hiervan) Vaak de stand 'sport' of 'zonder flits'. Het volgende staat op de lens; 0.28m/0.9ft Soligor blueline uv 58 m. Ik stond of zat in het midden van de bak.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:02

zonder verstand van een SRL wordt het idd al gauw hetzelfde als een compact. Leer je camera kennen en lees de boekjes eens goed door ;)

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:04

Ojajoh schreef:
zonder verstand van een SRL wordt het idd al gauw hetzelfde als een compact. Leer je camera kennen en lees de boekjes eens goed door ;)

+1 en lees op internet

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:50

Shauniraquel schreef:
_Denise_ schreef:

Deze zijn in verschillende standen gemaakt, ik was aan het oriëteren waarbij de foto het mooiste eruit kwam. De ISO en de andere instellingen staan volgens mij op automatisch (ik heb nog niet veel verstand hiervan) Vaak de stand 'sport' of 'zonder flits'. Het volgende staat op de lens; 0.28m/0.9ft Soligor blueline uv 58 m. Ik stond of zat in het midden van de bak.

Hetgeen wat je nu opnoemt is de UV filter, niet het objectief. Je probleem is echt een kwestie van gebrek aan kennis over de fotografie. Het is dan logisch dat de resultaten niet zijn zoals je verwachtte. :)
Sportstand, portret, al dat soort automatische standen moet je willen vermijden. De standen op de camera waar je naar wil kijken zijn (P),Av,Tv,M. Dit zijn inderdaad standen waar je dus sluitertijd en diafragma zelf kunt instellen. Jij bepaalt hoe je de foto wil hebben, dus dan zul je ook je camera hiertoe opdracht moeten geven.

Lees inderdaad de handleiding even door om uit te vogelen welk knopje waarvoor is, en speur rond op het internet over sluitertijden, diafragma, witbalans, ISO, etc. Hoe, wat, waarom en wanneer. :)

-Kort gezegd komt de fotograaf altijd op de eerste plaats als we kijken naar 3 factoren welke een rol spelen bij het maken van een mooi plaatje. Zonder verstand of kunde zal iemand met zelfs het beste apparatuur matige beelden voortbrengen.
-Je objectief komt op de tweede plaats. Vele objectieven hebben elk hun eigen doel (macro, tele, allround), en glas- en bouwkwaliteit kunnen veel betekenen voor de uiteindelijke beeldkwaliteit.
-Op de laatste plaats komt de camera.

Je moet willen investeren in jezelf, willen begrijpen hoe het werkt, voordat je aan de slag kunt gaan met het oefenen. :) Succes

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 22:06

Ik was inderdaad met deze standen al aan het oriënteren! Bedankt voor de uitgebreide reactie, daar heb ik veel aan! :D Ik ben op dit moment net begonnen aan de opleiding grafisch vormgeving en krijg hierbij ook fotografie. Gelukkig zal ik hierbij ook veel bijleren!

WilawanderJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:25

Een goede camera geeft niet meteen automatisch een goed beeld. Daar komt bij kennis van de camera, inzicht in het fotograferen en een beetje talent om een goede foto te kunnen maken.