Zeker van jezelf zijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NYC2B

Zeker van jezelf zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 12:26

Beste mede bokkers,

Ik ben erg onzeker over mijzelf betreft het fotograferen, ik weet dat ik voor mijn doen opzich wel goede foto's maak en veel oefen
maar toch vind ik het altijd lastig om geld te vragen of te beoordelen hoeveel ik kan vragen want dan ben ik bang dat mensen het er absoluut niet mee eens zijn doordat ze bijv. vinden dat ze foto's te slecht zijn(ik ben maar een amateur!) Ik zie er gauw tegenaan terwijl ik fotograferen hartstikke leuk vind(ik ben ontzettend perfectionistisch) ik ben al gauw bang dat ik het verknal.
Hebben jullie dit ook? of heb je het gehad? hoe heb je het opgelost?

En hoe bepalen jullie hoeveel je voor een shoot of nabesteltegoed vraagt?

Groetjes Iris

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Zeker van jezelf zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:32

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 12:33

Ja heb ik gedaan alleen is iedereen zo druk met beoordelen en foto's plaatsen dat eroverheen gelezen wordt, of dat ik alleen maar van 1 persoon reactie krijg(reactie waar ik weinig aan heb)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:34

Oh dat is jammer. :\
Misschien je bericht nog een keertje quoten?
Als het een tijdje geleden is mag je het best opnieuw vragen hoor.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 12:35

Bellatrix schreef:
Oh dat is jammer. :\
Misschien je bericht nog een keertje quoten?
Als het een tijdje geleden is mag je het best opnieuw vragen hoor.

Dat zal ik inderdaad ook eens weer proberen :)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 16:03

Meer mensen die dit herkennen?

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:42

Ik heb het ook, aan de ene kant wil ik mijn projs erhogen, maar of mn foto's dat waard zijn.. Ik weet het niet.

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:39

In principe ben jij gewoon best wat tijd kwijt aan een fotoshoot: heen en terug reizen, foto's schieten en de nabewerking. Vanuit dat oogpunt is het helemaal niet vreemd om geld voor een fotoshoot te vragen (hoeft niet gelijk een hoofdprijs te zijn :+ ).
Verder heb je misschien een site met een portfolio van jouw werk. Als mensen dit zien en daarna een fotoshoot bij je boeken zullen ze je foto's dus goed genoeg vinden, anders boeken ze wel bij iemand anders. En als je het écht verknalt kun je altijd aanbieden om nog eens terug te komen (dan niet opnieuw geld ervoor vragen :P )

Nienkevdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 13:16

Zelfde probleem, en ik ben nog maar 16, dus denk gauw dat mensen denken van , ach die kan het toch niet. en ik ben ook niet professioneel,(wil ik ook niet) maar een 10tje ofzo moet er toch mee door kunnen ? Heb tot nu toe alles gratis gedaan omdat het toch wel wat bekenden zijn, dan wil ik al helemaal niks te veel vragen.. weet niet goed wat en hoe ik dit nu moet doen.

Nienkevdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 13:18

wow, heb je fb pagina bekeken, maar jij moet zeker weten gewoon wat vragen, je foto's zijn zeker geld waard!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 13:45

aw dankjewel, lief! :) ik vraag ook wel geld voor een shoot, alleen is bij mij het dubio; nabestellen(digitaal)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 23:54

zeer herkenbaar helaas.. zit nu weer in een onwijs fotografiedip... heb nu zelfs al maand de camera niet gepakt omdat ik bang ben dat het resultaat tegenvalt en ook kwa prijzen blijf ik behoorlijk onzeker... Blijft allemaal alstig

Nienkevdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:37

Gianti schreef:
zeer herkenbaar helaas.. zit nu weer in een onwijs fotografiedip... heb nu zelfs al maand de camera niet gepakt omdat ik bang ben dat het resultaat tegenvalt en ook kwa prijzen blijf ik behoorlijk onzeker... Blijft allemaal alstig

Jij bent ook nog een jongere fotograaf! maar vind ook dat jij wel wat mag vragen voor je foto's, vind ze echt supergaaf!
en Deijs, nabestellen heb ik nog nooit moeten doen, maar dit lijkt me wel erg lastig, weet jij al hoe je dat doet en hoe duur enzo ?

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 07:59

Nou nee dat is ook mijn probleem, wat ik voor een shoot vraag heb ik duidelijk maar de rest nog niet echt :')