[FOTO] kittens here, kittens there, kittens evrywhere

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

privace

[FOTO] kittens here, kittens there, kittens evrywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 21:01

hallo allemaal :o

Misschien kennen jullie mij nog?
Ik heb hier al eens enkele topics geplaatst toen ik net mee fotografie begong.
Geen lessen of avondschool, gewoon leuk op men eigen :)

Als ik terugkijk naar 'vroegere' foto's zie ik toch al wat vordering :o
En ik zou nogeens enkele tips willen.

Dus hier enkele foto's van kittens waar ik elke week op oefen ;)
geniet ervan en ik kan tegen kritiek! kom maar op dus ~~}>

~ Sorry, het zijn redelijk veel foto's om te beoordelen dus je kies er maar enkele uit :)

~ik gebruik mijnalbum, dus de kwaliteit zal wat achteruit gaan zoals altijd.
Ik zou dringend moeten overschakelen naar een ander programma maar ik weet niet direct een goeie
iemand tips? ;)

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6)
Afbeelding

7)
Afbeelding

8)
Afbeelding

9)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Muurp op 30-08-13 06:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: kittens here, kittens there, kittens evrywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 03:45

Gebruik tinypic of photobucket.

Ik mis bij allemaal een stuk contrast maar dat kan ook een kwestie van smaak zijn.
Verder vind ik de composities allemaal vrij centraal, dat kijkt wat saai.
Bij die laatste is het jammer dat het pootje er niet helemaal op staat, en dat het katje niet wat meer deze kan op kijkt. En misschien komt het omdat de foto's niet op het grootst zijn geplaatst maar ze lijken mij ook allemaal niet scherp.

En je moet een [TAG] voor je titel zetten. [FOTO]

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 11:15

In tegenstelling met de vorige reactie, vind ik het juist heel prettig dat de dieren allemaal zo centraal staan. Ik erger me juist vaak aan beginnende fotografen die amper hun toestel kennen, gelijk aan "kunstzinnige" foto's beginnen. Nee, fijn, duidelijke foto's van schattige kittens. Graag weet ik waar ik naar kijk en als je de eigenaar had gevraagd om het ras en kleur, had ik helemaal een gat in de lucht gesprongen. Nu DENK ik dat ik naar een zwart/zilver gestreepte korthaar-Heilige birmaan en Noorse boskat of Maine Coon zit te kijken, maar ik vind het compleet als het er gewoon bij geschreven is. Dat laat gelijk zien dat je belangstelling hebt, voor wat je toont. Dat bij foto 9 het pootje er helemaal op had gemoeten, ben ik met Bellatrix eens. De titel mag best in het Nederlands. Maar wil je het persé in het Engels dan valt het me op dat er een E is weggevallen in het laatste woord. everywhere.

mbkaatje

Re: [FOTO] kittens here, kittens there, kittens evrywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:46

Wat een schatjes!
Ik vind de foto's verder ook wel mooi gelukt. Met name de foto's met de groene ondergrond en de bloemen in de achtergrond. Wat compositie betreft ben ik het eens met Ersina, maar je zou iets meer kunnen spelen met de compositie. De rode ondergrond vind ik niet zo mooi, mede omdat het doorstraalt naar he witte op de kitten.

privace

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 17:47

Ersina schreef:
In tegenstelling met de vorige reactie, vind ik het juist heel prettig dat de dieren allemaal zo centraal staan. Ik erger me juist vaak aan beginnende fotografen die amper hun toestel kennen, gelijk aan "kunstzinnige" foto's beginnen. Nee, fijn, duidelijke foto's van schattige kittens. Graag weet ik waar ik naar kijk en als je de eigenaar had gevraagd om het ras en kleur, had ik helemaal een gat in de lucht gesprongen. Nu DENK ik dat ik naar een zwart/zilver gestreepte korthaar-Heilige birmaan en Noorse boskat of Maine Coon zit te kijken, maar ik vind het compleet als het er gewoon bij geschreven is. Dat laat gelijk zien dat je belangstelling hebt, voor wat je toont. Dat bij foto 9 het pootje er helemaal op had gemoeten, ben ik met Bellatrix eens. De titel mag best in het Nederlands. Maar wil je het persé in het Engels dan valt het me op dat er een E is weggevallen in het laatste woord. everywhere.

Ik weet de rassen en de kleuren aangezien we een cattery hebben en de katjes zelf verkopen.
Het zijn allemaal sibeertjes, behalve dan de witte die zijn neva masquerade :)
Als je de kleuren wilt weten, ik wil ze er gerust bijzetten (: dan moet ik wel even mijn mama om hulp vragen.
hahah :o

alvast ook bedankt voor de tips.
Bij de laatste foto ben ik het ook eens, maar ik vond het eens een 'speelsere' foto
om aan te tonen dat ik niet alleen 'geposeerde' doe.
Meestal wel, omdat ik nog niet z'on held ben met rond springende katjes (;

en oeps ik zie het ook aan de titel,
ik zal volgende keer nederlands doen als dat beter toont :j

privace

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 17:50

Bellatrix schreef:
Gebruik tinypic of photobucket.

Ik mis bij allemaal een stuk contrast maar dat kan ook een kwestie van smaak zijn.
Verder vind ik de composities allemaal vrij centraal, dat kijkt wat saai.
Bij die laatste is het jammer dat het pootje er niet helemaal op staat, en dat het katje niet wat meer deze kan op kijkt. En misschien komt het omdat de foto's niet op het grootst zijn geplaatst maar ze lijken mij ook allemaal niet scherp.

En je moet een [TAG] voor je titel zetten. [FOTO]

danku voor de tips (:
De foto's zijn iets scherper normaal maar mijnalbum verpest altijd de kwaltiteit :(
daarom dat ik wil veranderen

Nienkevdw

Re: [FOTO] kittens here, kittens there, kittens evrywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:45

ik vind vooral bij de eersten dat de afbeelding iets super liefs uitstraalt! 2 vind ik echt super! alleen zo jammer van die stenen muur op de achtergrond, ik geef je verder geen tips, want ben nog maar 16 en heb er geen meer verstand van dan jou :o