[FOTO] To capture a connection

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lara

[FOTO] To capture a connection

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 07:15

Afbeelding

Ik plaats normaal gesproken eigenlijk nooit iets hier, maar wil deze ''serie'' nu graag eens delen met jullie :)
Iets waar ik al een heel tijd mee bezig ben en wat ik ontzettend leuk vind om te doen, is het vastleggen van de connectie tussen mens en dier. Op deze foto's staat vooral het mens wat meer centraal, en de interactie tussen paard en mens, en niet zozeer of de oortjes er wel netje opstaan e.d.

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Bedankt voor het kijken! Ik ben benieuwd wat jullie van de foto's vinden :D

Foto's 1/2 zijn met mijn oude Sony A100 & 18-200f4.5/5.6(minolta) gemaakt.
Foto's 3/4/5/6/7 zijn met mijn Nikon D5100 in combinatie met de 70-300 f4.5-5.6(tamron) gemaakt.
Foto's 8/9/10 zijn met mijn Nikon D5100 in combinatie met mijn nieuwe 70-200f2.8(sigma) gemaakt.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:13

Hele leuke foto's! Wel jammer is, dat je het niet belangrijk vind of de oortjes enzo er goed op staan. Want de 6e foto(nummer je de volgende keer?)had echt nog mooier geweest als de oortje en neus er wél hadden op gestaan. De 2e foto en de 8e foto is de lichtinval storend. De kleuren zijn daardoor niet mooi en ook hier vind ik dat de bedoeling veel meer tot zijn recht komt, als je even had gewacht met dit plaatje te schieten. Ik weet het, sommige mensen vinden een zonnestraal of lens flare mooi op een foto, waarschijnlijk zal jij het ook kunnen waarderen. Zelf doen mij kleurige foto's meer. De 1e foto heeft er voor gezorgd dat ik al je foto's ging bekijken , die vind ik evenals nummer 5 verschrikkelijk leuk <3

Lara

Re: [FOTO] To capture a connection

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 10:30

Grappig, want de foto die je noemt, had wel het oortje en de neus erop staan, maar was bewust gekozen door mij om die in de nabewerking eraf te halen.
De kleuren en lichtval die jij niet mooi vind, waren bij die foto's juist de reden dat de shoot gehouden werd, en dus ook de doelstelling om dat zoveel mogelijk naar voren te laten komen.

Ik waardeer je kritiek, maar zou het helemaal op prijs stellen als je dingen niet vaststelde als feit, maar wat meer formuleert als Ik vind :)
Fotografie is natuurlijk een kwestie van meningen, en wat de een storend vind, vind de ander prachtig :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:36

Ik vind de lichtinval bij foto 2 en 8 juist ontzettend mooi! Moet zeggen dat ik foto 6 zelf wel iets anders gekaderd zou hebben (linkerzijkant vind ik ook net krap) maar het stoort helemaal niet. Ik vind de tweede wat minder omdat er scherpte lijkt te ontbreken, ook de laatste foto lijkt iets onscherp. Maar verder vind ik ze hartstikke leuk :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:14

Mooie serie om al die connecties samen te zetten.
Ik stoor me er wel waanzinnig aan dat er al minimaal 3 tussen zitten die écht niet scherp zijn.
Kritischer op zijn... scherpstelling is belangrijk. ;)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:41

Mooie serie zo onder elkaar Lara, je legt de connectie steeds goed vast! Zeker zo onder elkaar versterken ze elkaar daar ook nog eens in, gaaf :j Ik vind dat je de connectie in de eerste het mooist vastgelegd hebt.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:58

De ene laatste is m'n favoriet! ;D

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:12

Wat een mooie foto's Lara, 4 en 7 zijn weer mijn favoriet :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:23

Femke schreef:
Mooie serie om al die connecties samen te zetten.
Ik stoor me er wel waanzinnig aan dat er al minimaal 3 tussen zitten die écht niet scherp zijn.
Kritischer op zijn... scherpstelling is belangrijk. ;)

Mwoah, ligt maar net waar je prioriteiten liggen ;) Mij stoort die onscherpte hélemaal niet. De sfeer en de connectie spreken. Scherpstelling is belangrijk, maar om daar gelijk een foto op af te keuren is in mijn ogen wat overdreven. Techniek is niet alles.

Mooi serie Lara! Misschien een idee om wat meer variatie te tonen dan (bijna alleen) hoofden bij elkaar? Ik mis een beetje de connectie die niet direct is zeg maar, het kan ook alleen een hand zijn over een hoofd of iemand die wegloopt samen met paard. Noem maar even wat snel :P

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 19:16

Dankjulliewel allemaal !

@Femke, klopt, nou is het bij sommige foto's vanwege mijn tamronlensje(die werd echt niet scherper) en natuurlijk wat Wendy al zei; prioriteiten :)

@Wendy, ben daar toevallig gisteren mee aan de slag geweest :) Zet hieronder wel wat linkjes neer :)

foto & foto

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 11:35

Lara schreef:
Grappig, want de foto die je noemt, had wel het oortje en de neus erop staan, maar was bewust gekozen door mij om die in de nabewerking eraf te halen.
De kleuren en lichtval die jij niet mooi vind, waren bij die foto's juist de reden dat de shoot gehouden werd, en dus ook de doelstelling om dat zoveel mogelijk naar voren te laten komen.

Ik waardeer je kritiek, maar zou het helemaal op prijs stellen als je dingen niet vaststelde als feit, maar wat meer formuleert als Ik vind :)
Fotografie is natuurlijk een kwestie van meningen, en wat de een storend vind, vind de ander prachtig :D

Meestal vermeld ik het ook dat fotografie altijd een kwestie is van smaak. Sorry als dit nu niet goed is overgekomen. Y;(