[FOTO]Beginners fotografie met Anna - tips

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sannerocky

[FOTO]Beginners fotografie met Anna - tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 13:03

Hoii Bokkers! *\o/*

Wij hebben, mijn vader, broertje, en ik, vorige week een Nikon D3100 aangeschaft, met 18-55 lens, deze zat erbij. Ik ga zeer binnenkort een betere lens er bij kopen, maar ik ben eerst maar eens met deze gaan spelen gistermiddag. Dit is de eerste keer dat in de camera in mijn handen had, want daarvoor was ik niet thuis, en de camera wel. :Y)
Ik heb mijn rijpaardje maar eens neer gezet als model, ik was alleen dus dat was niet altijd even makkelijk. :') Maar goed er zitten wel wat leuke fototjes tussen!
De kwaliteit zal wel niet helemaal top zijn, en ik heb wat geexperimenteerd met bewerken, sorry als het storend is, dat hoor ik graag :)

Ik heb wel eens met een soortgelijke camera gefotografeerd, maar dit was toch ook wel wennen.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! En ik hoop dat ik binnenkort meer kan laten zien.

Deze vind ik zelf wel mooi, en toch er iets wat ik niet zo mooi vind aan deze foto, maar ik kan zo even niet bedenken wat het precies is.. :')
Afbeelding

Jammer dat het halster wat vies is, verder vind ik het wel een leuke detailfoto.
Afbeelding

Woehoee! Even lekker crossen! Benen moeten scherper.
Afbeelding

Deze vind ik echt heel lief <3 Oortjes 'horen' misschien naar voren, maar is typisch Anna, ondeugend en speels :) Dat vind ik leuker om in een foto te zien dan steeds maar heel strak en standaard.
Afbeelding

Nog een racefoto
Afbeelding

Deze vind ik mooi!
Afbeelding

Deze wat minder, maar wilde m toch laten zien.
Afbeelding

Zwart-wit
Afbeelding

Naar mijn idee niet scherp genoeg.
Afbeelding

Zon -:(-
Afbeelding

Deze is wel heeel lief, niet waar? <3
Afbeelding

Nogmaals, tips, commentaar of complimenten, graag!!

Daaag! *\o/*

Naaoommii

Re: [FOTO]Beginners fotografie met Anna - tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:51

Hai

Ik reageer maar hier ipv app haha!
Maar voor de foto's mis ik leuk zoals het contrast die is gewoon bijna weg dat zie je voornamelijk bij de eerste foto maar bij de rest van de voornamelijk portret foto's zie je het wel terug dat het contrast weg is. Waren dit de originele foto's of heb je er iets aan gedaan? Want je ziet al dat Anna niet meer echt zwart is.

En zoals bij foto 2 ik weet niet of het de bedoeling was dat je het halster scherp wilde hebben of het oog zou mooier zijn als het oog scherp was maar goed eigen smaak :') En bij de ren foto's mocht je de sluitertijd wel wat hoger zetten vooral bij de eerste kijk maar naar de benen. Verder zijn ze niet helemaal goed scherp maar goed mijn camera en lenzen zijn een stuk anders haha.

En foto 4 mis ik oog hoogte heb ik ook wel eens gezegd zorg dat je op ooghoogte van het paard zit, dit krijg je meestal om door je knieen te gaan of gewoon op de grond zitten. Dit was het zo'n beetje eigenlijk haha en je weet ik wil je altijd helpen :D

sannerocky

Re: [FOTO]Beginners fotografie met Anna - tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 13:12

Thanks Naomi!

Ja snap wel wat je bedoeld denk ik, als ik er weer naar kijk.
Ja vond het wel mooi om eentje van het halster te doen haha, keer wat anders dan een oog :}

Zal kijken wat ik er mee kan!