[FOTO] Summer love

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ismy

[FOTO] Summer love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 13:04

Sinds zaterdag ben ik trotse eigenaar van mijn eerste spiegelreflex camera de Canon EOS 60D. En wat ben ik daar super super super blij mee! Natuurlijk moet ik dan van alles en nog wat foto's maken en ik ben best blij met sommige platen. Ik wil ze graag met jullie delen! De zelfportretten zijn gemaakt met een 50mm lens en de rest met mijn telelens 70-300 MM f/3.5.

Het is wel even wennen nog aangezien ik altijd nikon camera's leen van school. (fotografie & journalistiek opleiding)
Eerst twee zelfportretten:

1. Persoonlijk is dit mijn favoriet! Vooral op groot formaat: http://500px.com/photo/42379360
Afbeelding

2. Afbeelding

en dan nog twee van onze honden:

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

ismy

Re: [FOTO] Summer love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 14:53

Afbeelding

En niet te vergeten mijn eerste onweer foto!

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 16:11

Foto 1: Hele leuke foto, moest echter wel 2 keer kijken hoe het model nou stond, enige storende vind ik het haartje onder haar oog. Ik zat net al op mijn beeldscherm te krabben van: 'stom haartje op mijn beeldscherm'
Foto 2: deels overbelicht, wat ik wel heel mooi vind is dat de focus echt op de ogen ligt, die springen er ook echt wel uit
Foto 3: Gave bokeh, echter lijkt het hoofd iets onscherp
Foto 4: Ik vind de achtergrond zelf nog al storend vanwege die mensen die erop staan, echter vind ik het wel een heel leuk moment :)
Foto 5: de rechterkant slaat helemaal geel uit, bles is overbelicht, houding van het paard vind ik dan wel weer leuk
Foto 6: Heb er geen woorden voor, ik vind hem echt ontzettend gaaf!

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 16:41

Foto 1 vind ik qua sfeer erg leuk!
Idd wel jammer van het haartje

Foto 3 : Ik zie niet meteen waar de scherpte ligt.. wel jammer. Voor de rest leuke foto!

Foto 5: De belichting/overbelichting zit niet erg goed, voor de rest erg leuk beeld.

En de rest vind ik echt wel leuk ! Echt goed werk dat je doet :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 19:58

Bedankt voor al de tips en kritiek! Het is allemaal nog lang niet perfect inderdaad. Nummer 1 dat haartje moet ik maar even weg shoppen, inderdaad erg storend! Bedankt.

Is de overbelichting bij foto 2 storend? Ik vind dan juist dat de sfeer er mooi door heen komt.

Bedankt bedankt!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 01:23

Ik ga mee met de rest. :j Persoonlijk doet foto 2 mij weinig. Foto 3 vind ik te donker en komt daardoor de koppie niet goed uit. Terwijl dollies zo leuk zijn :+: !
Foto 5 vind ik overigens ehm vreemd. Ik weet niet, te donker? Verkeerde kleuren? Weet niet goed wat..
En de onweer shot is schitterend!

xSUPERMATiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 00:21

Die onweer foto is ontzettend gaaf, toen ik hem zag was het echt even een "wow" moment! Mijn complimenten _/-\o_

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 15:49

Bedankt voor de tips!

Ah bedankt! Ik ben ook echt super blij met de onweer foto :D